Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

6 timmar sedan, Alix säger:

 

I intervjun efteråt får han frågan varför han vann. Carlsen svarar att den brutala sanningen är att han är något bättre än de andra och därför har råd att ta risker i syfte att vinna partier medan de andra inte har råd med det. :D 

Vit drog tillbaka damen och gav upp kampen om kontroll över mitten av brädet som är helt centralt (no pun) för att kunna vinna ett parti mot en hyfsat jämbördig motståndare.
Spelet var alltså redan där över för dessa bägge elitspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Telly82 säger:

Det beror väl på hur man definierar "bättre"? Om man tar med priset i den ekvationen så kan ju iPhone 11 vara mycket sämre, ifall man viktar priset högt. :) 

XR ligger bara någon tusenlapp under 11:an. 6700:- vs 7900:- enligt Prisjakt. Fortfarande subjektivt men ligger farligt nära till  det självklara i att välja den nyare tekniken för nästan samma pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag krigat färdigt med Elgiganten och Tele2.

Efter att ha bollats fram och tillbaka mellan dem, så gjorde jag det avgörande besöket hos Elgiganten, och fick fatt på avdelningschefen, och han fick ge sig när jag kunde påvisa att den säljaren jag träffade den 4 feb, inte gjort rätt "avslut" på de abonnemang vi ville avbryta.

Säljaren avstyrde bara "portationen" dvs flytten av våra telefonnummer från Telia och till Tele2..

Säljaren hade inte skrivet en "återköpsrapport" till Tele2 så att de tog bort beställningen av abonnemangen..som nu bara rullat på sen den 3 Mars, och som vi nu fått fakturor på + fakturaavgift på 49 kr på vardera fakturan.

 

Avdelningschefen gav mig skriftligt på att de kommer att stå för alla fakturorna, även kommande slutfakturor efter att jag efter besöket ringde till Tele2 och fick sagt upp våra abonnemang, som har 30 dagars uppsägningstid..

Bad även Tele2 att omgående skicka mig en bekräftelse att våra abonnemang har upphört...  som kom en kvart senare...

 

När vi var hos Elgiganten i morse så var frugan rätt upprörd över att avddelningschefen först försökte slingra sig och några andra kunder hörde vad som diskuterades och kom fram och sa att de hade upplevt liknade vårt ärende och började spy galla mot chefen över hur illa de behandlar sina kunder.. så han var lite skakis...

Fick börja lugna ner både frugan och den dam som var mest hetsigast av de andra kunderna ?  Så avd.chefen och jag drog oss lite åt sidan och jag fick honom att ge mig skriftligt på att han skulle stå för kostnaderna.

Så det lär bli ett besök till hos Elgiganten...längre fram

 

Djäkla oskick att tränga sig på kunder att byta telefonabonnemang. 

Händer det nån annanstans hädanefter kommer jag att ge hen en fläskläpp

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Pocahontas säger:

Reta aldrig en indian....

Jaha, postat precis efter att du skrivit vad som hände. :) 

 

Var hos Tre för några år sedan för att uppgradera det mobila bredbandet från 3G till 4G. I stället fick jag ytterligare ett abonnemang med mindre surf och som var låst i två år. När jag upptäckte vad jag lurats att skriva under så var det för sent.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Combort har problem här:

669308408_Skrmavbild2020-04-17kl_18_29_36.thumb.png.de3c29a4adee220aafc1990bea7405e2.png

Borde vara 100/10. Ska tydligen vara fixat klockan 16 på söndag. :angry: 

 

Synd att de har monopol på bredband här i området.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-16 på 19:52, Pocahontas säger:

Reta aldrig en indian....

 

Lucky Luke

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Svart SE 2, 128 GB beställd till frun via Tele 2 som skickade ett erbjudande i dag.

436479400_dancing_banana.gifc200.gif.3724891c85dbc3e20f4d57096008e8f7.gif

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Gilla 3
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Axelman säger:

Svart SE 2, 128 GB beställd till frun via Tele 2 som skickade ett erbjudande i dag.

436479400_dancing_banana.gifc200.gif.3724891c85dbc3e20f4d57096008e8f7.gif

She is worth it! :bultandehjarta:

 

 

Skärmavbild 2020-04-18 kl. 10.40.26.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, ronny säger:

371A45B0-BD91-48AB-9213-C1F5B71612EC.jpeg

Nu kör vi ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2 timmar sedan, ronny säger:

Nu kör vi ????

Undrar hur det går. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Undrar hur det går. :D

7-0 till Kamerun? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Undrar hur det går. :D

Resultat står i fotbollstråden 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, mikaellq säger:

7-0 till Kamerun? ?

Vem stod i mål

enligt Bo Hansson hade Sverige dåliga målvakter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, ronny säger:

Vem stod i mål

enligt Bo Hansson hade Sverige dåliga målvakter

Thomas Ravelli? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Thomas Ravelli? :fundersam:

Rätt!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Slog till på denna idag, kunde inte hålla mig ?

994F78BB-7946-4169-AE7D-9B3BA3C1EA32.png

Kikade också på den! Den verkar väldigt prisvärd!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Slog till på denna idag, kunde inte hålla mig ?

 

Spoiler

994F78BB-7946-4169-AE7D-9B3BA3C1EA32.png

 

Då hoppas vi att du blir nöjd, så att skärmen inte är för kontrastrik eller färgglad, eller något annat som stör. :ThumbsUp:

  • Tack 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, våffla säger:

Kikade också på den! Den verkar väldigt prisvärd!

Visst gör den fast jag hade betalat kontant och skaffat det billigaste telefonabonnemanget jag kan hitta. Företagen får gärna tjäna pengar men inte genom att skinna mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

Visst gör den fast jag hade betalat kontant och skaffat det billigaste telefonabonnemanget jag kan hitta. Företagen får gärna tjäna pengar men inte genom att skinna mig.

Billigaste abonnemanget betyder inte alltid det bästa. Det bästa för mig är Halebop och fortsätter jag med dom så blir iPhone SE 600:- billigare än kontantköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, lappen71 säger:

Billigaste abonnemanget betyder inte alltid det bästa. Det bästa för mig är Halebop och fortsätter jag med dom så blir iPhone SE 600:- billigare än kontantköp.

Med iMarcs köp som exempel, det beror ju helt på vad de vill lura på iMarc för abonnemang.
Men jag medger att de där 180:- är snorbilligt om det är över de vanliga 24 månaderna.
Jag hittar det dock inte på deras sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

369kr totalt med telefon+abonnemang (4GB). Tror inte det är överpris då det är 128GB modellen. 
 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Med iMarcs köp som exempel, det beror ju helt på vad de vill lura på iMarc för abonnemang.
Men jag medger att de där 180:- är snorbilligt om det är över de vanliga 24 månaderna.
Jag hittar det dock inte på deras sida.

Nej eftersom jag fick totalt 1536kr i rabatt pga förköp samt att jag betalade 240kr direkt för att få ned delbetalningen på telefonen 20kr/mån

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...