Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Man börjar bli trött på Corona tjatet i SVT nu

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, ronny säger:

Inte en dag för sent eller hur @mikaellq

 

3963BA31-8D68-41CA-ABA9-9E377B453992.jpeg

För att idag bete mig som en vuxen så önskar jag naturligtvis lycka till till både nörden och virusmagneten. Hoppas (inte) de överlever kommande års oundvikliga tekniska utveckling. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

För att idag bete mig som en vuxen så önskar jag naturligtvis lycka till till både nörden och virusmagneten. Hoppas (inte) de överlever kommande års oundvikliga tekniska utveckling. :nerd:

Själv tänker jag att de behövs. Ingen är betjänt av att datorbranschen smalnar av och att få styr utvecklingen.  

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Själv tänker jag att de behövs. Ingen är betjänt av att datorbranschen smalnar av och att få styr utvecklingen.  

Faktiskt sant. Fast Microsoft är helt kass. Jag har tvingats jobba med deras skit i åratal och till och med fått mardrömmar av eländet. ?
Jag tror dock att ilskan riktad till dem är irrationell på så vis att utvecklingen kommer att ta hand om problemet iallafall. De har ju bara PCn (inkl. Xbox) att utveckla för och den kommer inte att finnas kvar för evigt. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS tjänar idag mest pengar på egna produkter, molntjänster till företag och andra tjänster. Not so much Windows, anymore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir vinterstudion idag trots allt

:galetglad:

Redigerad av ronny
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Sista för säsongen!

Fast på twitter lät det som man kunde ha ett diskussion om fortsättningen av säsongen 

i vinterstudion... frågan är hur mycket yvette får bestämma i SVT 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Faktiskt sant. Fast Microsoft är helt kass. Jag har tvingats jobba med deras skit i åratal och till och med fått mardrömmar av eländet. ?
Jag tror dock att ilskan riktad till dem är irrationell på så vis att utvecklingen kommer att ta hand om problemet iallafall. De har ju bara PCn (inkl. Xbox) att utveckla för och den kommer inte att finnas kvar för evigt. ?

Ingen har tvingat dig. Du har kunnat säga upp dig varenda dag och bytt jobb. Jag kan inte bedöma MS eftersom jag knappt har hållit på med Win i hela mitt liv mer än ytterst grundläggande. Sen är ju bollen i deras makt att spela. Klantar de sig så försvinner de. Med tanke på att Android har vällt fram så saknar MS visioner och affärsstrategi utöver att göra det man alltid har gjort. Vilket sakta eller fortare slår ihjäl vad som helst. Nokia garvade åt Apples iPhone. Nokia finns inte längre. Ett exempel på oflexibla gubbar utan visioner.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Ingen har tvingat dig. Du har kunnat säga upp dig varenda dag och bytt jobb. Jag kan inte bedöma MS eftersom jag knappt har hållit på med Win i hela mitt liv mer än ytterst grundläggande. Sen är ju bollen i deras makt att spela. Klantar de sig så försvinner de. Med tanke på att Android har vällt fram så saknar MS visioner och affärsstrategi utöver att göra det man alltid har gjort. Vilket sakta eller fortare slår ihjäl vad som helst. Nokia garvade åt Apples iPhone. Nokia finns inte längre. Ett exempel på oflexibla gubbar utan visioner.

Kan bara hålla med. Fast jag vet att gubben är barnslig som öder tid och energi på att avsky Microsoft. Borde lägga mer energi på något mer positivt som fortfarande är kreativt, som Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, mikaellq säger:

 Jag har tvingats jobba med deras skit i åratal och till och med fått mardrömmar av eländet. ?

Varför fortsatte du? Jag vet att det är lätt att säga men svårt att göra. Vi är trygghetsnarkomaner allihopa så vi är obenägna att släppa taget fast vi mår dåligt av jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, ronny säger:

Fast på twitter lät det som man kunde ha ett diskussion om fortsättningen av säsongen 

i vinterstudion... frågan är hur mycket yvette får bestämma i SVT 

Jaha, då får vi hoppas på det bästa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Varför fortsatte du? Jag vet att det är lätt att säga men svårt att göra. Vi är trygghetsnarkomaner allihopa så vi är obenägna att släppa taget fast vi mår dåligt av jobbet.

Behövde pengarna. Jag har aldrig haft gott om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Kan bara hålla med. Fast jag vet att gubben är barnslig som öder tid och energi på att avsky Microsoft. Borde lägga mer energi på något mer positivt som fortfarande är kreativt, som Apple.

Du har varit så negativ till MS att det passerat rimlighetens gräns intill fånighetens. Inget blir bättre av det. Det är lätt att riva ner men svårt att bygga upp. Men det lönar sig över tid att bygga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Behövde pengarna. Jag har aldrig haft gott om det.

Det finns pengar att tjäna på andra jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Det finns pengar att tjäna på andra jobb.

Aha, jag tror att jag förstår! Du tänker kanske att @mikaellq egentligen riktar sin bitterhet över att frivilligt ha jobbat med Windows mot Microsoft? En slags projektion (psykologi)? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Aha, jag tror att jag förstår! Du tänker kanske att @mikaellq egentligen riktar sin bitterhet över att frivilligt ha jobbat med Windows mot Microsoft? En slags projektion (psykologi)? :fundersam:

Det är väl vad han säger. Jag undrar varför han fortsatte fast han mådde illa av det.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är full kräm i solen så i uterummet är den 25° utan extra värme. Det är nästan oskönt (!) att sitta i fotöljen som står i solskenet! :galetglad: Då har det ändå varit ett antal minusgrader i natt och bara nollgradigt just nu.B)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, mikaellq säger:

Faktiskt sant. Fast Microsoft är helt kass. Jag har tvingats jobba med deras skit i åratal och till och med fått mardrömmar av eländet. ?
Jag tror dock att ilskan riktad till dem är irrationell på så vis att utvecklingen kommer att ta hand om problemet iallafall. De har ju bara PCn (inkl. Xbox) att utveckla för och den kommer inte att finnas kvar för evigt. ?

Ja jag får också mardrömmar av Windows , men bara version 10. Men ännu mer mardrömmar om Steve Ballmer. 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobs kom med banbrytande produkter.

Ballmer kunde skrika.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har gjort många bra saker, några av de tidigare operativsystemen har fungerat i många fall utmärkt. Windows NT bla har använts på företag jag jobbat på i åratal, och har sällan krånglat och IT-ansvariga har inte haft mycket att göra pga det. 
Vad gäller program så finns det långt mer avancerade program för Windows än någon annan plattform, som exempelvis LabView, AutoCad, MathLab etc. Skulle gissa på att forskning, industri, och andra stora företag använder dessa eller dess efterföljare. Vad gäller Mac så har jag uppfattat det som att tyngdpunkten ligger på grafik, design, foto, desktop publishing och musikproduktion. 
Två skilda läger. Funderar över varför inte Apple kan göra en motsvarighet till Microsoft Office, eller avancerade CAD-program, finns inte behovet eller går det inte pga UNIX? Om Apple, eller andra mjukvaruföretag skulle producera program som slår de mest avancerade programmen för Windows så skulle det snart inte finnas en Windows dator kvar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...