Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

39 minuter sedan, Pocahontas säger:

Ute och "vädrat" cabben, går som en Rolex :P

Beställt tid för ett oljebyte och även för besiktning.

Brukar aldrig vara något att anmärka på.  

Sommartiden som klockan visar låter jag vara...

 

En annan fin vår...

 

 

 

Skärmavbild 2020-03-11 kl. 16.46.47.jpg

Skärmavbild 2020-03-11 kl. 16.47.41.jpg

Naaaajs!! :kartjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökt få tag på handsprit, alcogel, slut överallt å hittar inget på nätet heller. Men men tvål å vatten går nog lika bra. 
Ska bli intressant å se om det finns konserver i mataffären imorgon då jag ska handla. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, iMarc säger:

Försökt få tag på handsprit, alcogel, slut överallt å hittar inget på nätet heller. Men men tvål å vatten går nog lika bra. 
Ska bli intressant å se om det finns konserver i mataffären imorgon då jag ska handla. 

Annars går det bra med

 

Skärmavbild 2020-03-11 kl. 19.22.14.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Pocahontas säger:

Annars går det bra med

 

Skärmavbild 2020-03-11 kl. 19.22.14.jpg

Den ser god ut :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Försökt få tag på handsprit, alcogel, slut överallt å hittar inget på nätet heller. Men men tvål å vatten går nog lika bra. 
Ska bli intressant å se om det finns konserver i mataffären imorgon då jag ska handla. 

Hade varit intressant att se hur världsmarknadspriset på vita bönor i tomatsås har utvecklats det senaste halvåret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bullens Pilserkorv har haft strykande åtgång i butikerna såg jag på TV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Bara Tf3+, ett tornoffer, leder till matt vars enda syfte är att sedan kunna schacka med damen. En aggressiv attack med ett ständigt schackande är dessutom att föredra för att starkt begränsa motståndarens möjligheter till att välja drag. Anfall är bästa försvar! För att VINNA! :) 

Ja jag tog dem i fel ordning 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beklämmande att höra Donald Trump ge EU-länderna skulden för Coronasmittan i USA..

Förra veckan var det demokraternas fel... 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Beklämmande att höra Donald Trump ge EU-länderna skulden för Coronasmittan i USA..

Förra veckan var det demokraternas fel... 

 

Han säger bara som det är. Utbrottet är ju svårare här på grund av senfärdigheten med att stoppa resor till och från Kina. Situationen är nu svår i Italien.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

Han säger bara som det är.

Och det är?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, mikaellq säger:

Utbrottet är ju svårare här på grund av senfärdigheten med att stoppa resor till och från Kina.

Jaså? Jag trodde att det bara var något enstaka fall därifrån. Och att de flesta fall vi har fått kommer ifrån Iran och Italien. Men du kanske kan länka så att jag blir korrigerad i min uppfattning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Donald Trump bortförklarade tidigare, som den tönt han är, att det var demokraternas fakenews

Sen skylla på andra är ju typiskt för hans beteende, han gör aldrig fel, bara alla andra. 

Skärmavbild 2020-03-12 kl. 10.38.27.jpg

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Pocahontas säger:

Donald Trump bortförklarade tidigare, som den tönt han är, att det var demokraternas fakenews

Sen skylla på andra är ju typiskt för hans beteende, han gör aldrig fel, bara alla andra

 

Typiskt för en narcisist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Alix säger:

Jaså? Jag trodde att det bara var något enstaka fall därifrån. Och att de flesta fall vi har fått kommer ifrån Iran och Italien. Men du kanske kan länka så att jag blir korrigerad i min uppfattning?

Kineser själva reser en hel del, vi handlar mycket med dem, producerar mycket i Kina, osv. I Kina, utbrottets kärna, är insjuknandet också överlägset värst. Trump nämnde också främst Kina i sitt direktsända tal inatt kl 3.

Men det är också riktigt illa i Italien nu som tvåa efter Kina, som det talades om igår även på svenska nyheter som du säkert såg, tidningsmurvel som du en gång varit. ;) 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trump sa också att det var ett "utländsk" virus... 

Visar hur obildad han är..  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, mikaellq säger:

Kineser själva reser en hel del, vi handlar mycket med dem, producerar mycket i Kina, osv. I Kina, utbrottets kärna, är insjuknandet också överlägset värst. Trump nämnde också främst Kina i sitt direktsända tal inatt kl 3.

Men det är också riktigt illa i Italien nu som tvåa efter Kina, som det talades om igår även på svenska nyheter som du säkert såg, tidningsmurvel som du en gång varit. ;) 

Jag förstår det som så att du bara antar i bästa fall och i värsta fall hänvisar till Trump som källa.

  • Gilla 2
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Pocahontas säger:

Trump sa också att det var ett "utländsk" virus... 

Visar hur obildad han är..  

Hur menar du då? Covid-19 kommer från Kina.

Ursprunget är högst sannolikt fladdermöss i södra Kina och mellanvärd, vari viruset nu har muterat, är de myrkottar, också de från Sydkina, som säljs som traditionell föda på Kinas så kallade våta marknader, även så i Wuhan, där detta började.

Liknande förhållanden gäller Sars (ett annat coronavirus) på sin tid (fast på annan plats i Kina).

Kina har också aviserat att de våta marknaderna ska stoppas (fast det vete tusan, de har de sagt förr).

Även om virus inte bryr sig om gränser när det väl sprids så är det förstås utländskt i den meningen att vi har politiska nationsgränser och olika risker för virusgenerering.

Exempelvis ebola menar man kommer från ”bush meat” (dödade vilda djur, troligtvis apor) på afrikanska marknader, alltså ungefär samma källa som i Kina. Det finns inga våta eller dylika marknader i USA, vad jag vet. Inga myrkottar eller apor heller för den delen...

Det är rätt tjatigt att läsa beskyllningar mot Trump för allt mellan himmel och jord. Fast om det känns bättre, fortsätt för all del. Du lär ju få likes av Lappen71 m fl i alla fall.

Visst är Trump i breda drag en stolle, men vad är nytt med det, och varför skulle precis allt han säger vara fel? :fundersam:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-03-12 kl. 12.59.13.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och funderar när botten är nådd och man ska pumpa in pengar i fonderna. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Svolder säger:

För den som gillar tanken på handsprit finns det här tipset på Expressen.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sa-gor-du-din-egen-handdesinfektion/

Själv struntar jag nog i det. Blir jag sjuk så blir jag. Handsprit gör varken till eller från i fråga om det. Jag är en luttrad fatalist gällande infektioner efter att ha arbetat med samtal på soc i ett kvartssekel.

En grossist jag besökte hade skyltar som meddelade att handspriten var slut. Några hyllor längre bort fanns dunkar med ytdesinfektion.

5 timmar sedan, Alix säger:

Jaså? Jag trodde att det bara var något enstaka fall därifrån. Och att de flesta fall vi har fått kommer ifrån Iran och Italien. Men du kanske kan länka så att jag blir korrigerad i min uppfattning?

Ordet "här" i inlägget du citerade avser väl inte Sverige utan Europeiska unionen eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

...

Ordet "här" i inlägget du citerade avser väl inte Sverige utan Europeiska unionen eller liknande?

Det vet jag inte. Du får fråga den som skrev så. Men han protesterade inte i sitt svar på min fråga.
För mig är ”här” detsamma som Sverige om man pratar globala frågor. Jag är väl alltför nationalistiskt inriktad.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Svolder säger:

För den som gillar tanken på handsprit finns det här tipset på Expressen.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sa-gor-du-din-egen-handdesinfektion/

Själv struntar jag nog i det. Blir jag sjuk så blir jag. Handsprit gör varken till eller från i fråga om det. Jag är en luttrad fatalist gällande infektioner efter att ha arbetat med samtal på soc i ett kvartssekel.

Jag har en hela T-doja och en flaska Glycerol hemma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Hade varit intressant att se hur världsmarknadspriset på vita bönor i tomatsås har utvecklats det senaste halvåret.

Var på Willys idag, kö vid konserverna. När jag stod vid kassan var det en kvinna med orolig uppsyn och svett i pannan som hade köpt 8 stora burkar ravioli. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...