Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jaha, så man ska behöva wifi nu? IP-adress är en återvändsgränd, om X år, när IPv6 slagit igenom, riskerar allt att ha en egen adress. Lägg till små inbyggda 5G-modem i allt möjligt.

Hitta hinder så mycket du vill men om jag hade haft ansvaret för utvecklingen av mjukvaran och den säkerhet som borde krävas av inloggningar på banken till exempel så hade jag gjort allt som är möjligt för att göra brott hopplöst svåra att genomföra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Hitta hinder så mycket du vill men om jag hade haft ansvaret för utvecklingen av mjukvaran och den säkerhet som borde krävas av inloggningar på banken till exempel så hade jag gjort allt som är möjligt för att göra brott hopplöst svåra att genomföra.

Oj då det var till att slå sig för bröstet så det dånar ända till Falun. Hybris någe ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Hitta hinder så mycket du vill men om jag hade haft ansvaret för utvecklingen av mjukvaran och den säkerhet som borde krävas av inloggningar på banken till exempel så hade jag gjort allt som är möjligt för att göra inloggningar hopplöst svåra att genomföra.

Rättade stavfelet i ditt inlägg.

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Rättade stavfelet i ditt inlägg.

Det var faktiskt riktigt roligt som punkt på diskussionen. :hihihi:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med barnbarn och tittar på Pippi Långstrump. ?

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Svolder säger:

Dricker morgonkaffe, en kopp i taget.

Hur skulle man annars göra? :fundersam: 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Hur skulle man annars göra? :fundersam: 

Det talade och skrivna språket är begränsat på flera sätt i att kommunicera information och det är som bäddat för missförstånd, något som skett ett otal gånger genom åren här, som du vet. Ofta måste man ha en känsla för sammanhanget, dela en kulturell grund (vilket vi gör), osv.

Jag tolkar Svolders inlägg som att han har en lugn och skön förmiddag. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagt upp mitt Viasatabonnemang som jag tagit ner via parabolen, som också ska väck vad det lider.

Gjorde det skriftligt, för att slippa massa övertalningsförsök..

Tror säkert att de ringer ändå..men tänker inte ge efter :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Telly82 säger:

Hur skulle man annars göra? :fundersam: 

Använda samma kopp....?default_laugh.png.780ff56ea595d2250a62037b15b4f635.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-02-25 på 09:26, Telly82 säger:

Hur skulle man annars göra? :fundersam: 

På min kaffemaskin kan man göra två koppar på en gång och om man ställer en mugg under båda rören så blir det ju två koppar i samma kopp.....  :ThumbsUp::kaffe:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bildrulle

Spoiler

Bild-rulle bil-drulle

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är sommaren här! Några grannar grillade i trädgården. 

:blink:

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-02-26 kl. 19.32.00.jpg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och funderar om det är dags att byta upp sig på bredbandsrouter. Har ju Apples fyrkantiga torn, men den börjar ju bli till åren. Blir det någon skillnad om man bara byter routern till någon topptestad som Asus RT-AC86U?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Sitter och funderar om det är dags att byta upp sig på bredbandsrouter. Har ju Apples fyrkantiga torn, men den börjar ju bli till åren. Blir det någon skillnad om man bara byter routern till någon topptestad som Asus RT-AC86U?

Har du problem med den? Initialt skulle jag säga nej. Krävs väldigt snabbt internet för att slå i taket för vad dom klarar av.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Sitter och funderar om det är dags att byta upp sig på bredbandsrouter. Har ju Apples fyrkantiga torn, men den börjar ju bli till åren. Blir det någon skillnad om man bara byter routern till någon topptestad som Asus RT-AC86U?

Haft den tanken också, köpte den sista TimeCapsule hos MacForum, men så länge den fungerar så, har även en bryggad Airport Extreme efter den....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Svolder säger:

Hmm... reflektion... trosskydd och trosskydd stavas likadant, uttalas olika och betyder olika...

Det som många tjejer använder förstår jag men vad är det andra? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Pocahontas säger:

Haft den tanken också, köpte den sista TimeCapsule hos MacForum, men så länge den fungerar så, har även en bryggad Airport Extreme efter den....

Jag är även jag nöjd med min TC som dock är äldre än din. Duger ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, lappen71 säger:

Har du problem med den? Initialt skulle jag säga nej. Krävs väldigt snabbt internet för att slå i taket för vad dom klarar av.

Nej, jag har inga problem med den. Det är inte snabbt internet jag menar utan hur mycket rappare en sprillans är jämfört med min gamla. Alltså själva hanteringen av signaler. Jag är orolig att jag slösar bort massor med tiondels sekunder helt i onödan när jag surfar......... default_laugh.png.c2fceac85216f81214b7140cdbacf2c7.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Nej, jag har inga problem med den. Det är inte snabbt internet jag menar utan hur mycket rappare en sprillans är jämfört med min gamla. Alltså själva hanteringen av signaler.

Menar du pingtiden? Nu har jag inte gjort någon jämförelse med Asus men inte ens med Telias Technicolor, som egentligen bara duger som landfyllning, har sämre pingtid än Apples grejer. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Menar du pingtiden? Nu har jag inte gjort någon jämförelse med Asus men inte ens med Telias Technicolor, som egentligen bara duger som landfyllning, har sämre pingtid än Apples grejer. 

Hela upplevelsen av att hantera internet. Jag vet inte vad som påverkar detta på ett bättre sätt i en ny burk jämfört med min gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Hela upplevelsen av att hantera internet. Jag vet inte vad som påverkar detta på ett bättre sätt i en ny burk jämfört med min gamla.

Om det inte handlar om hastigheten så kommer du inte märka någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vunnit lite kosing igen, på V86...2 st 7:or och 16 sexor...

 

målfoto visar de två jag jag hade, och som  kom 2:a resp 3:a, då hade det blivit lite mer i plånboken, ( c.a 68.000) men 2.198 kr på  en insats av 36 kr är bra ränta.

 

Skärmavbild 2020-02-26 kl. 22.10.43.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...