Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

4 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag väcktes en tidig morgon av ett samtal från utländskt telefonnummer. Det var någon hantverkare som jobbade med det badrum som tydligen låg  ovanför mitt förråd. I samband med badrumsrenovering hade det blivit ett hål i golvet, alltså mitt tak, så nu behövde de komma in och stötta en planka så att de kunde laga hålet. Lite stänk av vatten och golvpartiklar var allt som drabbade mig.

Bra att det är fixat nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Har tränat hårt idag också. Känns bra med ett lagom surr i kroppen och svullna muskler. Tyvärr även magen på grund av hungern som alltid kommer efter slit och att det är så gott att äta. Kokt potatis, broccoli, köttfärslimpa och tjejens brunsås som är gudomligt god med en del soya i, som ett helt berg på en större-än-vanligt tallrik överfull... Smaskens! :P 

Själv hoppas man på promenadväder i morgon ☀️

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, ronny säger:

Själv hoppas man på promenadväder i morgon ☀️

Det verkar bli soligt imorgon hos dig.
Själv har jag tvätt att tänka på då. ? 

 

Sthlm.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, mikaellq säger:

Det verkar bli soligt imorgon hos dig.
Själv har jag tvätt att tänka på då. ? 

 

Sthlm.jpg

Fel dag att tvätta... du får välja tisdagen istället!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, ronny säger:

Fel dag att tvätta... du får välja tisdagen istället!

Helt rätt tänkt! Jag får väl se hur jag gör...

Hmm, imorgon verkar bli bra HÄR. :)

 

9B96E281-1CD0-467E-A6F8-2374E4F515EA.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Det blev bökigare att skriva ut också, när den stationära hamnade på ett eget segment av nätverket :( Jag har haft skrivaren/skannern på wifi, men det funkar ju inte nu. Jag avskyr sladdar :(

Nej, i din ålder vill man inte ha någon sladdis. :totaltgalen: Jag hoppas du fixar det på annat sätt. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Alix säger:

Nej, i din ålder vill man inte ha någon sladdis. :totaltgalen: Jag hoppas du fixar det på annat sätt. :ThumbsUp:

PG håller inte med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

PG håller inte med.

Han hade nog för svårt att varva ned. Eller så tyckte han att det inte räckte med en spricka i kristallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roar mig lite med iOS 13 innan dejten med tvättmaskinen. Alix är aktiv. :) 

 

MacWorld forum ger dig svar på frågor om Mac, iPhone, iPad och allt annat macrelaterat.jpg

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Roar mig lite med iOS 13 innan dejten med tvättmaskinen. Alix är aktiv. :) 

 

Spoiler

MacWorld forum ger dig svar på frågor om Mac, iPhone, iPad och allt annat macrelaterat.jpg

 

Herregud, vad jag är patetisk... Jag har inget liiiv.... :tarskratt:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Alix säger:

Herregud, vad jag är patetisk... Jag har inget liiiv.... :tarskratt:

Jag kom att tänka på att det skojades med sjusovarn på samma sätt för något år sedan.

Var lite bökigt att omvandla en PDF till jpeg i iOS. Vet inte ens om det är möjligt. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Alix säger:

Herregud, vad jag är patetisk... Jag har inget liiiv.... :tarskratt:

Inte jag heller isåfall som spenderar det mesta av tiden on-line. :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagit ner ljusslingan från trädet i trädgården. Nu är våren här. :) 

Och jag som inte hunnit med alla vinterprojekten ännu. :( 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Telly82 säger:

Tagit ner ljusslingan från trädet i trädgården. Nu är våren här. :) 

Och jag som inte hunnit med alla vinterprojekten ännu. :( 

Ni har ändå inte haft någon vinter i Skåne. :byrakrat: :D;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste för ett tag sedan på Facebook att bedragare har ett annat trick att plundra andras bankkonton, hade inte hört talas om det själv innan, inte läst om det i pressen heller och frågan är om man gått på det.. en del gör det nog, om man inte är observant, och är det ens möjligt att det funkar? 

 

Plötsligt ringer din telefon, och en ung dam, lite upphetsat säger hon har skickat Swish till dig, slagit in fel nummer, kan du vara bussig att snabbt skicka tillbaka dem, snälla, de skulle till annan

 

Visst säger du och tar fram mobilen och ser att du fått en Swichbetalning, ja du kanske redan hade sett den, och inte loggat in för att se vem och hur mycket som kommit in.

 

Personen/erna i andra ändan har redan tagit reda på ditt personnummer och vilken bank du använder dig av.  Allt är möjligt idag att forska reda på...

Kanske har de redan knappat in ditt personnummer  i den bank du har och väntar på att du slår ditt Bank-ID..

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Alix säger:

Ni har ändå inte haft någon vinter i Skåne. :byrakrat: :D;) 

Nej, just det! 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Svolder säger:

Den skulle väl tagits ner på tjugondedag Knut?

"Julen varar än till påska"

Men jag fuskade med några veckor. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Läste för ett tag sedan på Facebook att bedragare har ett annat trick att plundra andras bankkonton, hade inte hört talas om det själv innan, inte läst om det i pressen heller och frågan är om man gått på det.. en del gör det nog, om man inte är observant, och är det ens möjligt att det funkar? 

 

Plötsligt ringer din telefon, och en ung dam, lite upphetsat säger hon har skickat Swish till dig, slagit in fel nummer, kan du vara bussig att snabbt skicka tillbaka dem, snälla, de skulle till annan

 

Visst säger du och tar fram mobilen och ser att du fått en Swichbetalning, ja du kanske redan hade sett den, och inte loggat in för att se vem och hur mycket som kommit in.

 

Personen/erna i andra ändan har redan tagit reda på ditt personnummer och vilken bank du använder dig av.  Allt är möjligt idag att forska reda på...

Kanske har de redan knappat in ditt personnummer  i den bank du har och väntar på att du slår ditt Bank-ID..

 

 

 

 

 

 

Du borde kunna testa det där själv om du är nyfiken. Utrustningen som behövs är du, din fru, era swish-telefoner och en dator.

Med datorn går du till din frus internetbank (i verkligheten kan man ha gått till flera olika bankers sidor, då kommer nog felaktiga banker att undra vad du sysslar med) och fyller i hennes personnummer (som är lätt att hitta). Någon sekund innan du swishar henne valfritt belopp klickar du på "logga in med mobilt bank-ID" på internetbanken. Sedan "ringer" du henne, hon tar upp sin telefon och identifierar sig för swish (tror hon) men i verkligheten identifierar hon sig för bankinlogg eftersom det ligger före i "kön" till mobilt bank-ID.

 

Om jag har fattat saken rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Svolder säger:

Den skulle väl tagits ner på tjugondedag Knut?

En granne har adventsljusstakarna kvar och tända i fönstren, förutom ljusslingor ute i buskarna. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Axelman säger:

Sitter och väntar Frun! Kebaben är borta.....

Inte tvärtom då ? :fundersam:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senario 1

frun är borta och Axelman äter upp kebaben

 

senario 2

frun är borta och hinner komma tillbaka innan kebaben är klar och äter upp kebaben

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...