Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag har genom att bli utbränd kommit till slutet av mig själv. Genom den processen har jag lärt känna mig själv och mycket av det flyktbenägna i mig har kommit till ro. Jag inser att det är fåfängt att fly eftersom det är till stor del en själv man vill fly från, men man har bara inte insett det än. Gräset är inte grönare på andra sidan. Men viss kan vi drömma och fantisera! Jag är en romantiker och min fantasi är större än mångas verkar det som.

default_laugh.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, Svolder säger:

Både fysiskt och mentalt. Jag menar, Borlänge?

:ph34r: "Borlänge, oslagbar syn i backspegeln!"default_laugh.png.5d2328b2e8f41648225e087e24f6b9cc.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Alix säger:

Inget ställe där man Borlänge.

Ootroligt uurgammal och uutsliten fras i dessa trakter. Men du får ett pluss ändå! default_laugh.png.79f6213c6515542005ca88fd216ec1e7.png

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Axelman säger:

:ph34r: "Borlänge, oslagbar syn i backspegeln!"default_laugh.png.5d2328b2e8f41648225e087e24f6b9cc.png

Eller den här som jag hörde i veckan.

 

"Vet du vad som är bäst med Borlänge?..................................bussen till Falun" :)

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Jag har genom att bli utbränd kommit till slutet av mig själv. Genom den processen har jag lärt känna mig själv och mycket av det flyktbenägna i mig har kommit till ro. Jag inser att det är fåfängt att fly eftersom det är till stor del en själv man vill fly från, men man har bara inte insett det än. Gräset är inte grönare på andra sidan. Men viss kan vi drömma och fantisera! Jag är en romantiker och min fantasi är större än mångas verkar det som.

default_laugh.png

Det finns ingen risk att jag kan komma tro att jag kan fly från mina demoner. Men man kan ju umgås med dem i en trevligare (soligare och varmare) miljö! :totaltgalen:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, lappen71 säger:

Eller den här som jag hörde i veckan.

 

"Vet du vad som är bäst med Borlänge?..................................bussen till Falun" :)

För många år sedan så gick det färjor mellan Landskrona och Tuborg (norra Köpenhamn). Då fanns det en stor reklamskylt ute vid motorvägen E6, vid Landskrona:

"Välkommen till Landskrona.

Färjor till Tuborg"

 

Synd att jag aldrig tog en bild på den. :( 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, iMarc säger:

Ja i Laos lever man som en kung och det är bara att slappna av och njuta av solnedgången i en solstol. ?

 

 

13 timmar sedan, Telly82 säger:

Och när du blir (allvarligt) sjuk?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnEv8k/eva-96-flyttar-till-thailand

Så lång gott och väl, men när hon och sonen blev sjuka så var det inte lika kul.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=5418984

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Telly82 säger:

Livsfarligt! Hon dog ju året efter i sviterna av denna emigration.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8wXPGQ/eva-bergdahl-98-ar-dod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Livsfarligt! Hon dog ju året efter i sviterna av denna emigration.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8wXPGQ/eva-bergdahl-98-ar-dod

Vad det? Jag kan inte läsa att hon bröt sitt lårben i Thailand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, lappen71 säger:

Vad det? Jag kan inte läsa att hon bröt sitt lårben i Thailand.

Jag var ironisk. I den där åldern är varje dag en bonus, och det är löjligt att tänka på hälsan för framtiden. Tycker jag.

  • Gilla 2
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från sonen som upptäckt att det helt nyrenoverade badrummet måste rivas ut pga vattenskada IGEN!!! Denna gången har någon bilat sönder den befintliga golvvärmen när de rev upp den gamla klinkern och rörmokaren har bevisligen inte provtryckt innan golvet lades igen. Eftersom vattnet till den slingan släpptes på för en vecka sedan varvid tröskeln sköt i höjden och det regnade under huset i kryputrymmet. Förra gången sprack tätskiktet i klinkergolvet pga sprängningar för det nya avloppssystemet kommunen har "förärat" dem med. Snacka om oflyt. De har bara en toalett i torpet och två små barn. Hurra. Inte.:fane:

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Nyss hemkommen från sonen som upptäckt att det helt nyrenoverade badrummet måste rivas ut pga vattenskada IGEN!!! Denna gången har någon bilat sönder den befintliga golvvärmen när de rev upp den gamla klinkern och rörmokaren har bevisligen inte provtryckt innan golvet lades igen. Eftersom vattnet till den slingan släpptes på för en vecka sedan varvid tröskeln sköt i höjden och det regnade under huset i kryputrymmet. Förra gången sprack tätskiktet i klinkergolvet pga sprängningar för det nya avloppssystemet kommunen har "förärat" dem med. Snacka om oflyt. De har bara en toalett i torpet och två små barn. Hurra. Inte.:fane:

Det finns riktiga klåpare till hantverkare ?

Jag har sett min beskärda del som ledamot i styrelsen i våran bostadsrättsförening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De renoverade området jag flyttade till för sju år sedan och då hade de en klåpare som ställde till med massor, det krävdes två man att reparera det mesta han hade gjort. Bland annat hade han sågat upp en tegelvägg för ett nytt fönster på fel plats. Trots att fönstret satt rätt våningen nedanför. Man undrar hur det är möjligt att få en sådan på halsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jag var ironisk. I den där åldern är varje dag en bonus, och det är löjligt att tänka på hälsan för framtiden. Tycker jag.

Helt rätt i betydelse att hon borde ha levt här och nu men det borde du och jag göra också. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, mikaellq säger:

Helt rätt i betydelse att hon borde ha levt här och nu men det borde du och jag göra också. 

Det kan man göra på olika sätt. Jag har ett ansvar att skicka ut mina barn i vuxenlivet på bästa sätt. Då lever jag förstås här och nu, men inte på mina egna villkor eller något optimalt sätt för egen del (bara det att tvingas bo i Viskafors!). Betydelsen i att vara social som människa ska inte underskattas vad gäller den individuella frihetens praktikalitet. Du är ju liberal så du hyllar förstås individens frihet och att frigöra själen från allt annat i nuet, och så vidare. Jag ser mer realiteterna, och vinsten av dem, som de är. Det är fantastiskt att leva livet genom sina barn! Att uppleva ett barns förundran över en vacker fjäril är större än att titta på samma djävla fjäril för 157:e gången... :P 

 

Edit: Tycker jag, alltså... :D 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Det finns riktiga klåpare till hantverkare ?

Jag har sett min beskärda del som ledamot i styrelsen i våran bostadsrättsförening.

Törs knappt nämna att jag varit hantverkare i många år. Jag har gjort mina tavlor också. Men sett mångdubbelt värre.

...

En regnig januari för många år sedan skulle jag till ett nybygge i Gustafs. När jag kom dit var regelstommen rest med isolering och plast utan takskydd. Jag ljuger inte om jag säger att det var en dm vatten i väggarna innanför plasten. Snickarna skar hål så att vattnet kunde rinna ut ur plaskblöt isolering..... någe mer brydde de sig inte i. Jag skulle bygga ventilationsanläggningen så snickeriet ankom inte på mig. Skandal är ett korrekt tillmäle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Alix säger:

(bara det att tvingas bo i Viskafors!)

Tänk att alla mindre platser som folk bor på/i omnämns som om de har kolera. Sen när de flyr och hittar drömstället på ett annat litet ställe, är det stället benämnt som pest av lokalbefolkningen...... 

default_laugh.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Tänk att alla mindre platser som folk bor på/i omnämns som om de har kolera. Sen när de flyr och hittar drömstället på ett annat litet ställe, är det stället benämnt som pest av lokalbefolkningen...... 

default_laugh.png

Jag har alltid tyckt så här om Borås och dess platser. Som den Ulricehamnare jag är född till. Tänk dig som om du själv hade bott på en liten belastad ort strax utanför Borlänge... :fane:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Jag har alltid tyckt så här om Borås och dess platser. Som den Ulricehamnare jag är född till. Tänk dig som om du själv hade bott på en liten belastad ort strax utanför Borlänge... :fane:

Jag har hört alla historier som finns.... rofl.gif.8f5af11cd4ad44f64b7e731a99dcf80a.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Jag har hört alla historier som finns.... rofl.gif.8f5af11cd4ad44f64b7e731a99dcf80a.gif

Jag begriper inte vad du menar, men jag vågar inte skriva det, så det gör jag inte. :fundersam::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Jag har alltid tyckt så här om Borås och dess platser. Som den Ulricehamnare jag är född till. Tänk dig som om du själv hade bott på en liten belastad ort strax utanför Borlänge... :fane:

Men det är nog bättre än Vänersborg. Här blåser det hela tiden. Vi har totalt invaderats av somalier och det är gängkrig och narkotika överallt. Nästan ingen vågar gå ut efter solnedgången och många beväpnar sig i självförsvars syfte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Alix säger:

Jag begriper inte vad du menar, men jag vågar inte skriva det, så det gör jag inte. :fundersam::totaltgalen:

Alla varianter på "Byhåla".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Axelman säger:

Nyss hemkommen från sonen som upptäckt att det helt nyrenoverade badrummet måste rivas ut pga vattenskada IGEN!!! Denna gången har någon bilat sönder den befintliga golvvärmen när de rev upp den gamla klinkern och rörmokaren har bevisligen inte provtryckt innan golvet lades igen. Eftersom vattnet till den slingan släpptes på för en vecka sedan varvid tröskeln sköt i höjden och det regnade under huset i kryputrymmet. Förra gången sprack tätskiktet i klinkergolvet pga sprängningar för det nya avloppssystemet kommunen har "förärat" dem med. Snacka om oflyt. De har bara en toalett i torpet och två små barn. Hurra. Inte.:fane:

Jag väcktes en tidig morgon av ett samtal från utländskt telefonnummer. Det var någon hantverkare som jobbade med det badrum som tydligen låg  ovanför mitt förråd. I samband med badrumsrenovering hade det blivit ett hål i golvet, alltså mitt tak, så nu behövde de komma in och stötta en planka så att de kunde laga hålet. Lite stänk av vatten och golvpartiklar var allt som drabbade mig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tränat hårt idag också. Känns bra med ett lagom surr i kroppen och svullna muskler. Tyvärr även magen på grund av hungern som alltid kommer efter slit och att det är så gott att äta. Kokt potatis, broccoli, köttfärslimpa och tjejens brunsås som är gudomligt god med en del soya i, som ett helt berg på en större-än-vanligt tallrik överfull... Smaskens! :P 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...