Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag ska säga upp Boxer. Frun ska skaffa Boxer. Då går vi från ca 300:- till 99:- i månaden. Boxer har ett erbjudande på Flex 8 viket innebär att man får välja 8 kanaler i deras utbud. Men eftersom jag har Boxer får jag inte del av erbjudandet....Vi har haft Boxer Mix med en hel drös kanaler, men över tid så märker jag att vi tittar på ganska få kanaler. Mina favvo är Discovery, History, National geographic och BBC Brit. Gillar Brit. De är knäppare än svenskar!  

default_laugh.png

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikar lite på Rally Sweden någonstans i Värmlandsskogarna. Vad tycker du om det @ronny? Spännande detta också? :) 

??

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musik när den är som bäst

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, mikaellq säger:

Kikar lite på Rally Sweden någonstans i Värmlandsskogarna. Vad tycker du om det @ronny? Spännande detta också? :) 

??

Där är @mattem expert på jag har koll på skidor med eller utan gevär 

655BEF19-E3C6-4C32-8DD2-70A795F6DC9C.jpeg

Redigerad av ronny
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, ronny säger:

Där är @mattem expert på jag har koll på skidor med eller utan gevär 

655BEF19-E3C6-4C32-8DD2-70A795F6DC9C.jpeg

Det är DU som verkar vara experten. De blå pratbubblorna måste ju vara från dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Det är DU som verkar vara experten. De blå pratbubblorna måste ju vara från dig.

Förutom den sista som är citat från SVT 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Idag bestämde jag mig för att bli klimatflykting. Det regnar för mycket i Borås. ?

Ulricehamn är ju lite bättre. Men även här i Falköping skvalar det nästan jämt nu. Fast jag väljer att ta det positivt. Tänk hur det snart kommer att explodera i grönt och andra färger! ^_^ 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-02-16 på 12:19, Axelman säger:

Jag ska säga upp Boxer. Frun ska skaffa Boxer. Då går vi från ca 300:- till 99:- i månaden. Boxer har ett erbjudande på Flex 8 viket innebär att man får välja 8 kanaler i deras utbud. Men eftersom jag har Boxer får jag inte del av erbjudandet....Vi har haft Boxer Mix med en hel drös kanaler, men över tid så märker jag att vi tittar på ganska få kanaler. Mina favvo är Discovery, History, National geographic och BBC Brit. Gillar Brit. De är knäppare än svenskar!  

default_laugh.png

Det räcker väl med ett abonnemang för er båda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Det räcker väl med ett abonnemang för er båda?

Läs innantill människa. Jag ska ju säga upp mitt och frun ska ta över. rofl.gif.cce7936c2e1410cda340fe7920d78e23.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, ronny säger:

jaja hon tar över ditt m.a.o

?

Hon tar över allt!! ?

 

 

 

 

 

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Hon tar över allt!! ?

 

Så länge det rör sig om kostnader så... :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Ulricehamn är ju lite bättre. Men även här i Falköping skvalar det nästan jämt nu. Fast jag väljer att ta det positivt. Tänk hur det snart kommer att explodera i grönt och andra färger! ^_^ 

Jag har alltid tänkt att flytta på grund av nederbörden. De senaste dagarnas väder har dock stärkt mig i övertygelsen. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

Jag har alltid tänkt att flytta på grund av nederbörden. De senaste dagarnas väder har dock stärkt mig i övertygelsen. :) 

Var är drömstället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, Axelman säger:

Hon tar över allt!! ?

 

 

 

 

 

 

?

Det kallas

 

E40BAEB5-15D6-4F7A-AFD2-9667FEF6036A.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, ronny säger:

Var är drömstället?

Tja, en egen ö i Söderhavet? Mer realistiskt blir det väl Sydsverige någonstans. Kalmar-, Mariestad- och Vadstenatrakterna ser väldigt attraktiva ut, nederbördsmässigt sett. :kartjej:

 

p118.thumb.png.85965b51f4f75de555eb915dea8635bb.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Så länge det rör sig om kostnader så... :) 

Det är hon som drar in lejonparten av stålarna..... så det är inte mer än rätt att hon betalar räkningarna! Nä vänta. Vi har ju sammanslagen ekonomi.default_laugh.png.2805d848f24e3bcfc356a4d6a14a7813.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Så ni börjar praktisera feminism även i hemmet nu. :geros:

Hon är inte så jättefeminin, mera åt en rak höger om man inte lyder. rofl.gif.ffb1d91a95ae3b54684e3b0303e7de9d.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Alix säger:

Tja, en egen ö i Söderhavet? Mer realistiskt blir det väl Sydsverige någonstans. Kalmar-, Mariestad- och Vadstenatrakterna ser väldigt attraktiva ut, nederbördsmässigt sett. :kartjej:

 

 

Spoiler

p118.thumb.png.85965b51f4f75de555eb915dea8635bb.png

 

Jag tolkar det som att jag bor ganska bra men även sydöstra Sverige nära Kalmar och Öland, samt runt den stora sjön Vättern. Om jag blivit allergisk mot skvalandet hade mitt gamla boende i Östergötland (universitetstiden) blivit attraktivt igen. Men som sagt ganska bra här i Falköping. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tolkar det som att jag bor ganska bra men även sydöstra Sverige nära Kalmar och Öland, samt runt den stora sjön Vättern. Om jag blivit allergisk mot skvalandet hade mitt gamla boende i Östergötland (universitetstiden) blivit attraktivt igen. Men som sagt ganska bra här i Falköping. :) 

Här en lista över svenska städer. Uppsala är inte så regnigt. https://sv.climate-data.org/europa/sverige-105/

 

Falköping går inte att klicka sig till, det är något fel på sajten, men den cachade sidan på Google säger 682 mm årligen.

 

dump.png.505a939fd7a4f7d986b1b8c03bb9c20e.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tolkar det som att jag bor ganska bra men även sydöstra Sverige nära Kalmar och Öland, samt runt den stora sjön Vättern. Om jag blivit allergisk mot skvalandet hade mitt gamla boende i Östergötland (universitetstiden) blivit attraktivt igen. Men som sagt ganska bra här i Falköping. :) 

Enda fördelen med Borås jämfört med Falköping är att det är avsevärt varmare här. Så pass att vi har Cfb-klimat medan ni har Dfb-klimat. C står för varmtempererat och D för kalltempererat*. Skillnaden beror för vår del säkert på nederbörden. Vad gäller Göteborg och orter närmare kusten så är det förstås närheten till havet.

 

https://sv.climate-data.org/europa/sverige/vaestra-goetalands-laen-427/

 

*fb står för Helårsregn respektive Varm sommar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...