Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, ronny säger:

Får kolla på play sen. Har precis kommit hem från Star Wars, the rise of Skywalker. :yeahbaby:
 

ikväll är det min tur... nu när vinterstudion har ledigt

Vad tycker du om filmen då? Var den kul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, mikaellq säger:

Sitter i värmen och lugnet efter en sen frukost med kaffe och mår gott i soffan. Har funderat lite på hur en framtid utan en MacBook Pro kan komma att se ut.

 

En helt modulär dator hade förstås normalt betytt en Mac Pro men eftersom priset är skyhögt över vad jag vill lägga på en dator plus att den är hysteriskt kraftfull långt bortom vad jag faktiskt behöver så är en Mac mini tveklöst det bästa valet.

 

Nackdelen med Mac mini är dock att den är lite svårare att ha i knät när jag sitter i soffan och kopplar av men inser direkt att jag ju redan har vad jag behöver för soffan: min iPhone.

 

Det blir nog en ny iPhone till hösten nästa år. Mest troligt en XR beroende på hur uppsättningen modeller ser ut då.
 

Två försenade julklappar till mig själv nästa år alltså. :)
 

https://macworld.idg.se/2.1038/1.728671/ny-rapport-iphone-xr-salde-bast-under-2019

Tveklöst en stor sorg. 
 

Är inte en iMac ett bättre val? Lite billigare än Mac Pro. 
 

Aldrig funderat på en iPad att mysa med i soffan?

 

Vad gäller iPhone skulle åtminstone jag välja en 11 framför XR. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Vad tycker du om filmen då? Var den kul?

Utan att avslöja för mycket för de som tänkte se den

så fanns det både överraskningar och saker man kände igen

så jag gick nöjd från biosalongen 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, ronny säger:

Utan att avslöja för mycket för de som tänkte se den

så fanns det både överraskningar och saker man kände igen

så jag gick nöjd från biosalongen 

Jag med. Både jag och min vän var nöjda när vi lämnade bion den 18e. Filmen var väldigt underhållande med 100% Star Wars-känsla. Kraften var med i hela filmen! 

 

 

065BECEB-BEBE-4D24-AF7B-66EF9C7C4405.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, iMarc säger:

Tveklöst en stor sorg. 
 

Är inte en iMac ett bättre val? Lite billigare än Mac Pro. 
 

Aldrig funderat på en iPad att mysa med i soffan?

 

Vad gäller iPhone skulle åtminstone jag välja en 11 framför XR. 

11 är en något bättre mobil men XR bäst val för oss som tycker att >10000 för en smartmobil är för mycket. 

 

Samma med en iMac som är mer kraftfull än en Mac mini. Detta betyder dock inte bättre. Jag får nästan lika snabb dator med en Mac mini men för betydligt mindre pengar. 

Dessutom är det modulära ett starkt argument plus att den sex-kärniga Mac mini är ruskigt kraftfull för en bråkdel av pengarna. 

 

FAA6C33E-9416-4B20-AD0F-BFB9CECAABAA.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-12-26 på 20:33, iMarc säger:

Tveklöst en stor sorg. 
 

Är inte en iMac ett bättre val? Lite billigare än Mac Pro. 
 

Aldrig funderat på en iPad att mysa med i soffan?

 

Vad gäller iPhone skulle åtminstone jag välja en 11 framför XR. 

Jag har funderat på en iPad som vore perfekt till soffan men om jag redan har en bra iPhone...

Det enda helt nödvändiga är en ny Mac till våren. Något att se fram emot. :nerd:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, mikaellq säger:

11 är en något bättre mobil men XR bäst val för oss som tycker att >10000 för en smartmobil är för mycket. 

 

Samma med en iMac som är mer kraftfull än en Mac mini. Detta betyder dock inte bättre. Jag får nästan lika snabb dator med en Mac mini men för betydligt mindre pengar. 

Dessutom är det modulära ett starkt argument plus att den sex-kärniga Mac mini är ruskigt kraftfull för en bråkdel av pengarna. 

 

FAA6C33E-9416-4B20-AD0F-BFB9CECAABAA.jpeg

Skulle tro att 11 rasat rejält i pris nästa höst. 
mini, tja beror ju på vad du ska använda datorn till, en iMac är ju lite vassare grafik på och dessutom en bra skärm på köpet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en annons nyss på Facebook, som jag "starkt" misstänker är en blåsning..

 

Känns mer som en minnesbeta om man köper den..

 

 

 

Skärmavbild 2019-12-28 kl. 08.34.32.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Pocahontas säger:

Läste en annons nyss på Facebook, som jag "starkt" misstänker är en blåsning..

 

Känns mer som en minnesbeta om man köper den..

Sådana har funnits länge. När man stoppar in dem så påstår de att de (i detta fallet) har 2 TB ledigt, men det sitter i bästa fall 32 GB i den. Så for du laddar dit 32,0001 bytes så havererar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, ronny säger:

Dags för vinterstudion !

Den har jag sedan igår utanför mitt fönster. Kallt, kallt... (Minusgrader i alla fall) ❄️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Den har jag sedan igår utanför mitt fönster. Kallt, kallt... (Minusgrader i alla fall) ❄️

Du fick mig att tänka på "Spik i foten" med Hasse & Tage :)

https://www.dn.se/nyheter/varlden/varsta-koldknappen-pa-manga-ar-djupfryser-alaska/

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Dags för vinterstudion !

Ha en skön dag Ronny! hello.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Dags för vinterstudion !

Nu igen? Hur många repriser ska de köra? Jag menar, det är ju ändå bara norskor och norrmän som vinner....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, mikaellq säger:

Ha en skön dag Ronny! hello.gif

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mellandags kul med sönerna och tog ner två granar idag. Fassan körde motorsågen och grabbarna bar och klyvde. Men det var ganska små granar. Bara 30 år gamla.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Mellandags kul med sönerna och tog ner två granar idag. Fassan körde motorsågen och grabbarna bar och klyvde. Men det var ganska små granar. Bara 30 år gamla.

Tur att det inte var grannar.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Alix säger:

Tur att det inte var grannar.

:fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kväll ska jag och minsta sonen kolla på nyaste StarWars. Ser fram mot den med blandade känslor. Sa för en tid sedan att jag var trött på SW-s dagisinslag, men när yngste sonen, 28, ville ha sällskap så varför inte.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

I kväll ska jag och minsta sonen kolla på nyaste StarWars. Ser fram mot den med blandade känslor. Sa för en tid sedan att jag var trött på SW-s dagisinslag, men när yngste sonen, 28, ville ha sällskap så varför inte.

Den var i mitt tycke MYCKET bra! Pappa kommer att likt sonen gå mycket nöjd ut ur biosalongen. Mycket nöje! :ThumbsUp:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, mikaellq säger:

Den var i mitt tycke MYCKET bra! Pappa kommer att likt sonen gå mycket nöjd ut ur biosalongen. Mycket nöje! :ThumbsUp:

För oss som har följt allt från början ( *host* :) ) är ju perspektivet annorlunda. SW 7 lyckades bra med nystarten så när som på vissa nerpåfrestande fånerier. 8-an fick mig att inte vilja se mer. Men efter idoga försäkringar av söner och deras vänner att 9-an är ganska OK så gick jag med ganska låga förväntningar.

...

Ray är lysande som Lukes "arvtagare", datorgrafiken magnifik, dagisfånerierna är nervpåfrestande men hålls på en uthärdlig nivå. Storyn blir lite förutsägbar och mycket påminner lite tröttsamt om förr, men med några bra twister som håller uppe handlingen. Min uppfattning är 6/10. Totalt sett ok med plus. Tänk om man fick fria händer och fick klippa bort alla stupida infantila inslag till ett absolut minimum. Då blev SW makalöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...