Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

5 minuter sedan, Semmelman säger:

Delvis, man går fram till datorskärmar å beställer å betalar, så tar man en skylt med ett nummer på och går å sätter sig. Sen kommer nån ut med ? å letar upp motsvarande skylt å serverar. Fördelen enda jag kan se är att de slipper folk som står i kö och ska försöka förstå vad de säger, kanske en anpassning till det nya Sverige möjligen.

Verkar smidigt, om det gäller mer komplicerade beställningar. Om man bara ska ha en cheeseburgare är det helt värdelöst. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Semmelman säger:

Delvis, man går fram till datorskärmar å beställer å betalar, så tar man en skylt med ett nummer på och går å sätter sig. Sen kommer nån ut med ? å letar upp motsvarande skylt å serverar. Fördelen enda jag kan se är att de slipper folk som står i kö och ska försöka förstå vad de säger, kanske en anpassning till det nya Sverige möjligen.

Där jag testat sådant så beställer man och betalar (med kort) på en skärm, sedan hamnar ordernummret i kö på en skärm och när maten är klar ändras färgen och då får man gå fram och hämta. Max har ett liknande system som även funkar med deras app (vilket gör att man man kan beställa kaffe från bordet).

5 minuter sedan, Alix säger:

Verkar smidigt, om det gäller mer komplicerade beställningar. Om man bara ska ha en cheeseburgare är det helt värdelöst. 

Beställde kaffe en gång, den hamnade på köplats ca 7. Efter ett tag kommenterade någon (svårt att fråga själv när alla bara springer runt i köket) att den där kaffekoppen skulle få förtur.

 

Samtliga ställen jag sett har även minst en vanlig kassa, som ofta är obemannad mellan kunderna. Så kaffe brukar gå snabbare där eftersom den då hälls upp direkt. Burgarna på sådana ställen verkar dock tillverkas på beställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962

Sitter på jobbet i Sötelje och tittar ut genom fönstret. 18 grader och sol just nu.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Sitter på Hotell Laponia i Arvidsjaur och dricker morgonkaffe, klarblå himmel, ser vindstilla ut. Vidare till Vilhelmina idag.

Lite svalare där uppe. 17° som mest och soligt idag. I morgon bara 11° och mycket regn.
Kanske skönt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Alix säger:

Verkar smidigt, om det gäller mer komplicerade beställningar. Om man bara ska ha en cheeseburgare är det helt värdelöst. 

Brukar man inte få ett kö nr

och sedan får man hämta brickan vid kassan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, ronny säger:

Brukar man inte få ett kö nr

och sedan får man hämta brickan vid kassan

Inte de jag går till i Borås i alla fall. Fast det kan ha ändrats på sistone, jag är ingen frekvent besökare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Alix säger:

Inte de jag går till i Borås i alla fall. Fast det kan ha ändrats på sistone, jag är ingen frekvent besökare.

Inte jag heller men schackbarnen är det och då är det bara att följa strömmen

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Installerat Mojave PB1 (på separat volym). :pompoms: Mojave, mo betta!

Vart nere och tränat på gymmet.

Värmer nu upp inför matchen mot Mexico.

Redigerad av marcushedenstrom
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, marcushedenstrom säger:

Installerat Mojave PB1 (på separat volym). :pompoms: Mojave, mo betta!

Vart nere och tränat på gymmet.

Värmer nu upp inför matchen mot Mexico.

ja nu gäller det att hitta bästa vm låten

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Kom igen nu! ????

 

Jag har laddat med chips, jordgubbar och Gotlands sleepy bulldog.

 

IMG_0343.thumb.JPG.4642a9ca23e426e411fc00cd1dcda931.JPG

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
1 timme sedan, ronny säger:

-94 var bättre tycker jag

Det minns jag inte, men jag har hört att det gick bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
18 timmar sedan, Semmelman säger:

Delvis, man går fram till datorskärmar å beställer å betalar, så tar man en skylt med ett nummer på och går å sätter sig. Sen kommer nån ut med ? å letar upp motsvarande skylt å serverar. Fördelen enda jag kan se är att de slipper folk som står i kö och ska försöka förstå vad de säger, kanske en anpassning till det nya Sverige möjligen.

Det är väl som du säger, för att slippa köer, och så kan man ha färre anställda också.

 

Max här i götet (på Gamla Ullevi) har nåt liknande, där man kan beställa i en app, och så får man ett nummer och hämtar maten vid en disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Det minns jag inte, men jag har hört att det gick bra. :)

Den är upplagd i fotbollstråden 

när vi gräver guld i USA 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 timme sedan, marcushedenstrom säger:

Kom igen nu! ????

 

Jag har laddat med chips, jordgubbar och Gotlands sleepy bulldog.

 

IMG_0343.thumb.JPG.4642a9ca23e426e411fc00cd1dcda931.JPG

Gött! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Flyttade inlägg om fotboll till fotbollstråden. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Svolder säger:

Jag är på väg söderut. Idag vaknade jag i Vilhelmina och det gör inget om det blir en vilodag. Jag har kört rätt mycket den senaste dryga veckan (ca 500 mil).

36360453_10211599609682574_6681747546567606272_n.jpg

Har för mig att jag läste något om västlig rutt söderut. Tänk på att göteborgstrafiken är extra knäpp det kommande halvåret, så undvik om möjligt rusningstrafiken.

https://www.trafikverket.se/nara-dig/Vastra-gotaland/projekt-i-vastra-gotalands-lan/Vastlanken---smidigare-pendling-och-effektivare-trafik/aktuellt-i-ditt-omrade/deletapp-kvarnberget/nyheter-kvarnberget/2018-06/enkelriktning-av-gotatunneln/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962

Sitter på jobbet i Sötelje och tittar ut genom fönstret. Sol och 21 grader redan nu! En del påstår att det är färre bilar i trafiken nu, men det märkte inte jag. Det börjar kanske trappa ner under nästa vecka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Sista dagen på jobbet, vemod helt ärligt. Men jag går till något större, men kanske inte bättre.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, sevensleeper säger:

Sista dagen på jobbet, vemod helt ärligt. Men jag går till något större, men kanske inte bättre.

Jodå!!! :kramis:

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Svolder säger:

Jag är på väg söderut. Idag vaknade jag i Vilhelmina och det gör inget om det blir en vilodag. Jag har kört rätt mycket den senaste dryga veckan (ca 500 mil).

36360453_10211599609682574_6681747546567606272_n.jpg

Vilodagen är viktig. Bara finnas till och njuta. Vackert gråmulen bild. Hade gärna haft det här också. 

Hoppas resan och intrycken varit angenäma. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Alix säger:

Har @modEric och @Axelman tagit semester från forumet? Gött för dem i så fall! ^_^ 

Ja världen är uppochner när de inte är här. :hihihi:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

Har @modEric och @Axelman tagit semester från forumet? Gött för dem i så fall! ^_^ 

 

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Ja världen är uppochner när de inte är här. :hihihi:

Ja de är mer hockeyintresserade än vad gäller fotbollen

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...