Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Axelman säger:

Sjukskriven för utbrändhet 2002 och fram till ca 2006 då jag började arbetsträna. Sen fick jag lönebidrag på 25%, 50% och 100% och sedan en bunt strul och sedan utbränd igen för fem år sedan.

Okej, då borde året sättas till 2013.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-06-18 på 23:07, modEric säger:

Skrev rent ett skript lite tidigare idag... Testade det nu, och kom på att man kanske skulle skriva nåt inlägg om hur man krypterar filer enkel, med antingen “vim”, eller med “openssl”. Om inte kanske bra som ref, om någon behöver till ett senare tillfälle. :)

Hittade ett inlägg jag redan gjort. Skall ta och uppdatera det sen, och lägga till det med Vim - och f f a med lite fler/små bilder som jag tog häromdagen.

 

Spoiler

 

 

- - -

 

Gjorde mig en äggburgare... Den slank ner fint. post-64246-0-59472800-1503669002.gif

 

Skall softa en stund nu, och sen är det (A Good Day To ) Die Hard på TV6 ikväll. Undra om det blir någon mer film av den? :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

Bara ett litet tips om någon har abstinens nu: Det går att få njuta av snö fortfarande :totaltgalen:

35924149_10211561652893678_4228233343990235136_n.jpg

:fane::totaltgalen:

 

:hihihi: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Bara ett litet tips om någon har abstinens nu: Det går att få njuta av snö fortfarande :totaltgalen:

 

Uppsök läkarvård omedelbart. Du yrar.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värmepumpen vill inte gå. Röd lampa och högtrycksvarning. Verkar som om cirkulationspumpen inte gör sitt jobb. Får dra på mig rörmokarbrallorna i morgon. Den förhatliga elpatronen är påslagen.:stjarnsmall: Hoppas det bara kärvar lite.... :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhh.... cirkulationspumpen fick en liten "knuff" och sen snurrade den så fint. Nu går värmepumpen igen. Typiskt cirkulationspumpar att strula när de blir lite till åren och stängs av på sommaren. De ska snurra jämt och då går de i evigheter.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Axelman säger:

Ahhh.... cirkulationspumpen fick en liten "knuff" och sen snurrade den så fint. Nu går värmepumpen igen. Typiskt cirkulationspumpar att strula när de blir lite till åren och stängs av på sommaren. De ska snurra jämt och då går de i evigheter.

 

 

så är det med allt... dåliga leder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en god, ordentlig natts sömn. Somnade under filmen och vaknade vid halv11. Blev väl en 12h el nåt. :yeahbaby: Idag blir det nog bara lugnt och fint... softa hela dagen. Skall ringa mor och bror och säga Glad Midsommar!

 

Kanske man kan sätta sig och börja pilla med det “Pelican”. Skall byta bloggverktyg fr Octopress (som bygger på Jekyll (Ruby)) -> Pelican (Python). Bytet i sig är väl inte så jättesvårt, men det skall finnas ett tema som är samma. Finns ett “liknande”, spm man sen får tweka till så man får det som man har/hade det.

 

Lite frukost först, och en ny kanna kaffe. :kaffe:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, modEric säger:

@Alix, Hört nåt från avkommorna? Har dem det bra där nere i Grekland?

Jajamensan! Bara bra! :yeahbaby:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en slant retroaktivt eftersom jag ansökte om sjukersättning i september i fjol och blev beviljad nyss. Inte mycket, men det räcker till att ge sommaren en liten guldkant. 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Axelman säger:

Fick en slant retroaktivt eftersom jag ansökte om sjukersättning i september i fjol och blev beviljad nyss. Inte mycket, men det räcker till att ge sommaren en liten guldkant. 

Pööörfäckt! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst påmindes man av Kalle Moraeus sommarprogram när

man var på lovön?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, ronny säger:

Visst påmindes man av Kalle Moraeus sommarprogram när

man var på lovön?

Aha, Lovön är en stor ö i Mälaren där även Drottningholm är. Hyfsat nära dig Ronny.

Jag tycker personligen att svensk kultur är så tråkig att jag kan gäspa käkarna ur led. Stockholmarna är så bottenlöst tråkiga och fantasilösa att de erbjudit deras kanske störste kompositör att hjälpa till montera ner hans studio när han på ålderns höst, kanske snart, flyttar in på ett ålderdomshem. Ralph Lundsten ville annars göra ett museum av sitt hem med all elektronik men si det ville inte hjärndöda tjänstemän på kommunen. :fane:

https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/kandishem/ralph-lundsten-saljer-pink-palace--titta-in/

Ralph-Lundsten-Andromedastudio-2004_Arti

 

Men det verkar ordna sig ändå. :ThumbsUp:

https://musikverket.se/artikel/lundsten-skanker-studio-till-scenkonstmuseet/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det inte riktigt lika stort som cirkustältet i tv programmet

men de hade öppnat en lada för en spelmansstämma .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu laddar vi upp inför Tysklands matchen

 

Skärmklipp 2018-06-23 17.03.50.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matchande färg inför matchen

 

4269E2B2-CF5A-43A2-9052-E3813867D903.jpeg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kokte 2 ägg... De blev nästan perfekta. Bara lite hård gula, men det var nog för att de är lite mindre än de brukar vara (kändes små). Får nog korta ned tiden med en 15-20 sek.

 

Skall läsa ikapp allt från draften nu, sen blir det kanske lite telefonpill efter det. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, modEric säger:

Kokte 2 ägg... De blev nästan perfekta. Bara lite hård gula??, men det var nog för att de är lite mindre än de brukar vara (kändes blå??). Får nog korta ned tiden med en 15-20 sek.

 

Skall läsa ikapp allt från draften nu, sen blir det kanske lite telefonpill efter det. :kaffe:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, modEric säger:

Kokte 2 ägg...

Såg efter att jag skrev att det “såg fel” ut - det heter nog kokade. Kokte är kanske dialektalt, el nåt sånt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning om va ni hojtar om. Mötte en granne på väg hem som sa nåt om en match, Sverige - Tyskland. Hade jag ingen aaaaning om.

Har sportat själv idag istället och känner mig stark och frisk. Avgjort sundare tror jag. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Har ingen aning om va ni hojtar om. Mötte en granne på väg hem som sa nåt om en match, Sverige - Tyskland. Hade jag ingen aaaaning om.

Har sportat själv idag istället och känner mig stark och frisk. Avgjort sundare tror jag. :P

Det är blå gult i ölglasen numera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Tagga match med middag. Sedan snask och snacks! ^_^ 

Har piffat upp middagen med chokladmousse 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick krångel med app update idag. Slog mig för pannan och kom ihåg att jag stängt kortet för internetköp och handel med utlandet. Har nu återaktiverat  internetköp åtminstone för att slippa höra Apple klaga. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...