Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

6 minuter sedan, modEric säger:

Skrev rent ett skript lite tidigare idag... Testade det nu, och kom på att man kanske skulle skriva nåt inlägg om hur man krypterar filer enkel, med antingen “vim”, eller med “openssl”. Om inte kanske bra som ref, om någon behöver till ett senare tillfälle. :)

 

Börjar bli lite hungrig, men orkar nog inte laga till nåt större nu. Får bli kaffe och mackor - ev lite stekt korv och ett par stekta ägg. Det går ju hyfsat fort. :kaffe:

Gör som Tage sjunger kaffe och bullar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, ronny säger:

Gör som Tage sjunger kaffe och bullar

Riktig mat är väl allt godast, i synnerhet om man är hungrig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, modEric säger:

Skrev rent ett skript lite tidigare idag... Testade det nu, och kom på att man kanske skulle skriva nåt inlägg om hur man krypterar filer enkel, med antingen “vim”, eller med “openssl”. Om inte kanske bra som ref, om någon behöver till ett senare tillfälle. :)

 

Börjar bli lite hungrig, men orkar nog inte laga till nåt större nu. Får bli kaffe och mackor - ev lite stekt korv och ett par stekta ägg. Det går ju hyfsat fort. :kaffe:

Jag snittar en bratwurst, mikrar den en halvminut på varje sida, och sedan får den färg i stekpannan. Till det en ostmacka och stark senap. Snabbt, lätt och gott och en närmast garanterad igenproppad kranskapillär.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljusstyrkan håller sig på låg nivå på sommaren

 

9164ADD5-569D-47E2-B2C6-358AAC5C8779.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jag snittar en bratwurst, mikrar den en halvminut på varje sida, och sedan får den färg i stekpannan. Till det en ostmacka och stark senap. Snabbt, lätt och gott och en närmast garanterad igenproppad kranskapillär.

Men gôtt. Jag har korvar i frysen och mikrar dem alltid först så att stekningen kan göras kort, bara få lite färg som du skriver, och lite smak av smöret. Mmm... börjar bli hungrig. :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Men gôtt. Jag har korvar i frysen och mikrar dem alltid först så att stekningen kan göras kort, bara få lite färg som du skriver, och lite smak av smöret. Mmm... börjar bli hungrig. :P

En (Falu)korv i bröd kanske? ^_^

 

35789_1271279662.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, mikaellq säger:

Men gôtt. Jag har korvar i frysen och mikrar dem alltid först så att stekningen kan göras kort, bara få lite färg som du skriver, och lite smak av smöret. Mmm... börjar bli hungrig. :P

I microvågsugnen. Ja, då bli're ju...

 

 

“Hippetihopp...” :rockapa:

 

:D

 

Redigerad av modEric
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962

Sitter på jobbet i Sötelje och tittar ut genom fönstret. Duggregn och 16 grader just nu.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
9 timmar sedan, modEric säger:

En (Falu)korv i bröd kanske? ^_^

 

35789_1271279662.jpg

Mat för en jätte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag undrar jag hur Twitter kan vara så viktigt för politiken. Små korta meddelanden som viktigt folk tydligen går i gång på. Det är omöjligt att uttrycka något väsentligt på detta sätt. Twitter är en masspsykos.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, sevensleeper säger:

Mat för en jätte.

Korv och mos är ju eg barnmat... lätttuggat och typ puré. Så 1 sån/dag så växer nog din lilla krabat upp ordentligt skall du se. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Just nu, modEric säger:

Korv och mos är ju eg barnmat... lätttuggat och typ puré. Så 1 sån/dag så växer nog din lilla krabat upp ordentligt skall du se. :ThumbsUp:

Haha! Jodå, men jag tror inte han trycker en hel falukorv. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sevensleeper säger:

Haha! Jodå, men jag tror inte han trycker en hel falukorv. :D

Är han så stor att han äter själv? :shifty:Annars är det ju bara vanligt allm bordskick... Man lämnar inte bordet förrän man ätit upp. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
10 minuter sedan, modEric säger:

Man lämnar inte bordet förrän man ätit upp. :totaltgalen:

Han kan ju få en falukorv, en flaska vatten och en sovsäck. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något fantastiskt har hänt på forumet, ett mirakel! Den super-duper über IRRITERANDE dialogrutan har försvunnit! Har de öppnat plånboken och hyrt in en riktig utvecklare tro? Tack så ofantligt mycket från en glad Västgöte! :galetglad:

 

Edit: jag avser det mobila forumet, testat både i Chrome och Ghostery. Forumet sa nåt om att inställningar inte kunde sparas och sedan var det digitala helvetet över. :)

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kopplade Link to link ihop min fibertråd.

De var ju här förra veckan och satte upp mediaomvandlaren, och såg att bara en lampa lyste ( Power) 

Nånstans hade de glömt blåsa in fibertråd, men nu tändes den andra lampan efter att det suttit 2 grabbar vid ett skåp längs vägen.

 

Surfa kunde jag ändå inte..blinka bara en gul lampa..skall väl bli grön den med..  

Måste välja en operatör, och det gjorde jag idag, fick bli den jag bestämt mig för innan, Universal Telekom.  

124 kr/mån i 6 månader, sen blir det 248 kr/mån för 100/10.

 Än har de dock inte aktiverat mig, trodde det skedde på studs.. men men..tålamod..

Panda Antivirus?  Det ska väl inte behövas..har Mac sa jag.. 

 

Väntan som ett barn på Julafton :)

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick brev från Telia idag att jag kan beställa internet et cetera av dem via mitt nya bredbandsfiber. Fast det är högst sannolikt lögn, de avvisar mig när de ser att jag har betalningsanmärkning. Bryr mig inte ens om att kontakta dem. De är i grund och botten lika byråkratiska som på Televerkets tid. Men det finns andra, piggare operatörer. ^_^ 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar lite filer... Alltid trevligt när man puttat ut det sista och man ser vad man ändrat s a s.

 

fooBar | 70 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++---------------------------------
 1 file changed, 37 insertions(+), 33 deletions(-)

 

Snart lite käk, och sen pilla vidare. :kaffe:

Redigerad av modEric
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Fick brev från Telia idag att jag kan beställa internet et cetera av dem via mitt nya bredbandsfiber. Fast det är högst sannolikt lögn, de avvisar mig när de ser att jag har betalningsanmärkning. Bryr mig inte ens om att kontakta dem. De är i grund och botten lika byråkratiska som på Televerkets tid. Men det finns andra, piggare operatörer. ^_^ 

Den här nedan är dock inte en av dem... Tror jag passar... :whistling: 

 

dump.png.83c3bb322059494ba70ab171ad055837.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Alix säger:

Den här nedan är dock inte en av dem... Tror jag passar... :whistling: 

 

dump.png.83c3bb322059494ba70ab171ad055837.png

Därför att de använder föråldrad teknik? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Därför att de använder föråldrad teknik? :fundersam:

Om t.o.m. min matvaruaffär Tempo kan byta ut flash till ny teknik är väl det minsta man kan begära att ett IT-företag gör detsamma. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en bra dag på jobbet idag, körde en gubbe med hemvårdare till en kyrkogård utanför Stockholm, första gången jag kört bil inne på en kyrkogård, bara det var kul, sen när vi skulle ut så körde vi fel, grusgången blev smalare å smalare och vid en kurva eller vad det heter på en grusgång vart det stopp mellan buskarna, så backade vi och vårdaren en bastant högbröstad kvinna sprang före å viftade hur jag skulle köra och jag efter med gubben i baksätet plirandes ut genom sidorutan som försökte hjälpa med gester så gott han kunde, och kyrkogårdsarbetare och besökare titta upp från sina göromål och stirrade på den udda karavanen. Det kunde vart en scen ur vilken svensk sjuttitalsfilmkomedi som helst. 

Sen åkte vi och skulle äta lunch vid kusten men ett nedblåst träd hindrade färden så vi vände och åkte in mot centrum och åt röding på ett ställe, sen åkte vi och kolla på vart gubben hade bott i sin krafts dar och han visade vart några kändisar - alla nu döda - hade bott och så kollade vi in några nya bostadsområden. En mycket givande dag på det hela. :D

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har nu placerats en liten ruta i nederkanten av Ghostery här för att indikera att forumet inte kunnat göra den inställning den velat göra, antagligen pga att Ghostery inte tillåter det ens med annonsblockering avstängt.
Så jag har provat Opera mini en stund. Funkar bättre än Ghostery meeen vad långsam den är! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Det har nu placerats en liten ruta i nederkanten av Ghostery här för att indikera att forumet inte kunnat göra den inställning den velat göra, antagligen pga att Ghostery inte tillåter det ens med annonsblockering avstängt.
Så jag har provat Opera mini en stund. Funkar bättre än Ghostery meeen vad långsam den är! :(

Från datorn eller mobilen. Ghostery är hanska seg/tung. Kan du köra Privacy Badger så är den bättre. Den är mer flexibel med. uBlock + PB är en bra kombo = ablocker + antitracker.

 

Privacy Badger: https://www.eff.org/privacybadger

Firefox (inkl Android): https://addons.mozilla.org/en-US/android/addon/privacy-badger17/

Chrom*: https://chrome.google.com/webstore/detail/privacy-badger/pkehgijcmpdhfbdbbnkijodmdjhbjlgp

Opera: https://addons.opera.com/en/extensions/details/privacy-badger/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...