Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Grym nedförsbacke på bilderna.

:D Skulle tippa på en 140-150° lutning där. ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är den omsparad

post-154-0-01418400-1511209678_thumb.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ikväll har jag deltagit i trevligt samkväm. Frågesport och fika med den lokala naturskyddsföreningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ikväll har jag deltagit i trevligt samkväm. Frågesport och fika med den lokala naturskyddsföreningen.

Vad bra..,

Nu kikar jag på det Poca vill slippa

Fotbollsgalan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grym nedförsbacke på bilderna.

:hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har kollat runt lite på banksidorna och BankID's sidor. Hittade ett nummer på bankens sida till telefonsupport för bankID (i Östersund). Dit skall vi ring morgon - och vara riktigt jobbiga. :shifty::devil:

Finns ett alternativ på BankID's sida med BankID “på kort”. Inte mobilt, och inte på fil - utan verkar vara som en (xtra) dosa man får. Men det alternativet verkar inte finnas på banken. :ermm: Och inget jag sett som alternativ online när man skall betala.

Är sjukt irriterad på det här. Det (nästan) bubblar ur öronen. post-64246-0-29399400-1509046488.gifpost-64246-0-08088100-1511089345.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då är det tid att lugna ner sig!

Black Friday snart

Är du sugen på något köp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då är det tid att lugna ner sig!

Black Friday snart

Är du sugen på något köp

Jag håller mig på säkert avstånd. Flera kilometer från närmsta butik. :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller mig på säkert avstånd. Flera kilometer från närmsta butik. :hihihi:

Du tar den snabbare vägen som kallas e-post

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte mig just ett positionsljus... Kan ju vara bra att ha - om inte annat så täpper man hålet där - och jag antar att besiktningen gillar det med. :) < 100,- på en skrot i Dalarna, via Bildelsbasen. Och gratis frakt med. :yeahbaby: Hade väl tänkte lite mer/fler delar, men just dem hade inte det jag sökte, så jag kan åka förbi en riktigt välsorterad - bara att gå och plocka i kundvagn, typ - när jag åker och besiktar, så kan man se direkt på plats vad de (inte) har.

Redigerad av modEric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter på kontoret vid Stureplan och tittar ut genom fönstren. Det vräkte ner snö i morse, men nu har det lugnat ner sig. Ska ju regna imorgon......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska till badhuset idag. Kaskad i Skene. Premiär för min del. Om jag trivs där kommer jag antagligen att fortsätta. Det får bli min motions- och avkopplingsform över vintern.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du tar den snabbare vägen som kallas e-post

Handla på webben har faktiskt varit i huvudsak tillfredsställande ja. ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Betalade alla mina räkningar igår. Hittade en till idag, som jag hade missat. Var ju en himla tur. Fick ju grejjerna till kylen på räkning. Jaja, ingen jätteräkning direkt, men den störde min planering nu lite grann.

Morgonen roligaste läsning var på TechWorld. Torvalds hade lite åsikter om Googles s k säkerhetsexperter. ^_^

Torvalds sågar Googles experter: "idioter" - TechWorld

“Det låter rätt sunt.”

post-64246-0-13660400-1500999691.gif

Håller med honom helt. :yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Betalade alla mina räkningar igår. Hittade en till idag, som jag hade missat. Var ju en himla tur. Fick ju grejjerna till kylen på räkning. Jaja, ingen jätteräkning direkt, men den störde min planering nu lite grann.

Morgonen roligaste läsning var på TechWorld. Torvalds hade lite åsikter om Googles s k säkerhetsexperter. ^_^

Torvalds sågar Googles experter: "idioter" - TechWorld

“Det låter rätt sunt.”

Håller med honom helt. :yeahbaby:

Luktar en hel del ”vädjan till auktoritet”. Men det kan ju vara sant ändå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Luktar en hel del ”vädjan till auktoritet”. Men det kan ju vara sant ändå.

Nja, den har han redan, el menade du Cook? Det är han (själv) som ok'ar alla ändringar, och han brukar gå igång (gå i taket) när folk försöker göra halvdanna lösningar. Cook är inte den första.

“... man inte ska hålla på och försöka fixa problem genom att formulera regler för hur körningen av Linuxkärnan ska fungera. Man ska i stället gå till grunden med buggarna som orsakar problemen och åtgärda dem.”

I ett så stort projekt... Att göra en halvdan lösning, som man ev får göra om senare - orsakar bra mycket mer ändringar och omarbete, än att lägga ner lite xtra tid på att göra det rätt fr början.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg just i mobilen inne på “Cellular data” - min månadsförbrukning.

> Data usage: 11.86 MB
> Comviq, 2gb warning

> Oct 22 - Nov 21

Den 0'as ikväll. Så, varsågod Comviq - där fick ni nästan 2GB gratis. Byter ju nu till Fello, den 29'e. Är väldigt myvcket mindre surf på det abonnemanget jag valde, men fria minuter istället - för samma pengar. Plus att man behåller det man inte surfar upp. vilket gör att man kan nog bygga upp en rätt bra pott där, även om det bara är 0.5GB/m. Och man kan ju alltid köpa till mer om man behöver.

Har haft Comviq ett drygt år så det är väl ≈ 20GB de fått tillbaka under den tiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skillnaden på bra och dåliga nyhtsbrev... Så här ser det ut i ett bra:
post-64246-0-26542500-1511266357.png

De flesta har bara ena länken, så man kan säga upp nyhetsbrevet. Inte så jättekul när man skall byta mail. Säga upp, och signa upp på nytt - inkl ev bekreäftelsemail hit och dit. Är bättre med en länk där man kan ändra sin adress bara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

attachicon.gifnBrev_bra.png

De flesta har bara ena länken, så man kan säga upp nyhetsbrevet. Inte så jättekul när man skall byta mail. Säga upp, och signa upp på nytt - inkl ev bekreäftelsemail hit och dit. Är bättre med en länk där man kan ändra sin adress bara.

En del har inte ens "Unsubscribe", så man MÅSTE logga in på ett konto man för länge sedan tappat bort lösenordet till. :superirriterad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blir så arg på mig själv så tror jag går i bitar....

Har i alla år betalat för en fast telefon bara för att jag trott att jag måste det för att ADSL:et ska funka. Liksom som att det är ett abonnemang på en fast telefon som håller kopparkabeln öppen för inkommande ADSL. Eller hur i h-e jag tänkte bakvänt på för vis. :superirriterad:

Lite drygt 600:- för varje tremånaders period och med 1, 2 eller 3 inkommande samtal för varje sån period och till 99% från gamla faster som ringer en gång om året och nån till från de äldre delarna av släkten. Däremot telefonförsäljare lite då och då. Själva har vi inte använt telefonen alls egentligen. Båda kör vi ju med mobilerna.

Jäklar vad med pengar det blivit för.... ingenting :superirriterad:

Så ringer jag Telia och har laddat för att inte gå på några erbjudanden som jag inte orkar höra om. Svaret blir; Jajamänsan. Ingen fast telefon behövs för ADSL.

Grrr. :superirriterad: Blir också lite sur på maken som överlåter allt sånt här på mig, ständigt och jämt. Så fort det handlar om telefoner, datorer, ADSL eller varför vi aldrig kan bli erbjudna fiber, så är det jag som fixa. Och varför har jag varit så lat på just den här frågan? Kan man verkligen ställa sig :superirriterad:

Jo´rå vi har blivit erbjudna avtal för fiber, men fick efter ett år eller mer bara ett meddelande om att avtalet var upplöst då de inte tänkte gräva hos oss. Grr :superirriterad:

Apropå Black Friday, så blir det inga inköp alls från min sida. Alltihop har ju gått till ett telefonabonnemang som inte används :superirriterad::superirriterad::superirriterad: nåja....

Nu får jag försöka muntra upp mig med nåt.... och svälja förtreten :dumstrut:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

attachicon.gifnBrev_bra.png

En del har inte ens "Unsubscribe", så man MÅSTE logga in på ett konto man för länge sedan tappat bort lösenordet till. :superirriterad:

Eller så måste man klicka på ytterligare ett mail som kommer som så fort man klickat på den där Avsluta prenumerationssidan som kommer upp i webbläsaren när man försöker avanmäla ett sånt där j-a skitmail om nåt som man inte varken vill ha eller köpa.....

;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tittade in för att önska alla en grön december

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blir så arg på mig själv så tror jag går i bitar....

Har i alla år betalat för en fast telefon bara för att jag trott att jag måste det för att ADSL:et ska funka.

...

Nu får jag försöka muntra upp mig med nåt.... och svälja förtreten :dumstrut:

Varför inte ett 4G-modem....? Glöm i så fall inte att skaffa en uteantenn eftersom ett hus mycket effektivt skärmar av signalen. Vilket man inte gärna berättar när man säljer prylarna eftersom det blir ju dyrare då. Å andra sidan vill man ju få ut allt av 4G-et. Bifogar ett exempel som är relativt enkelt men eftersom halva förtjänsten ligger i att få UT antennen duger den i tättbebyggt område om det är fri sikt till sändaren.

post-363-0-29360600-1511275825_thumb.png

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tittade in för att önska alla en grön december

Önskar dig en skön och god månad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...