Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Installerade senaste inköpet idag också. Har haft problem med strömavbrott något mina NAS:ar inte mår så bra av och att dom får synka RAID:en igen.

Hittade denna på Dustin för under en 500:- något som gör att NAS:arna har 10-15min batteri backup. Gott om tid att stänga av sig och förhindra att RAID:en måste byggas om och minimera risken att förlora material.

 

post-45175-0-86582400-1479594224_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit upp intresset för film hos iTunes Store. Har köpt två men kom sedan på att jag inte vill fylla hårddisken med filmer som jag ändå bara vill se EN gång.
Atómata är en sådan film som jag bara vill se en gång.

Två stjärnor för att den är snyggt gjord men berättelsen är så idiotisk bitvis att impulsen blev stark att snabbspola här och där.

En detalj med att hyra filmen var att det inte var helt uppenbart hur jag skulle starta filmen efter att ha hyrt den. Jag anser att Apples UI helt klart kan förbättras, exempelvis genom att kunna helt enkelt trycka på Play direkt efter att ha hyrt filmen på samma sida.

 

post-5952-0-74485800-1479595577_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit upp intresset för film hos iTunes Store. Har köpt två men kom sedan på att jag inte vill fylla hårddisken med filmer som jag ändå bara vill se EN gång. ...

Får man bara ladda ned filmen en gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man bara ladda ned filmen en gång?

 

 

Köper man den så ska man kunna ladda ner den hur många gånger som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar christmas Carol med black Adder

Den gode får se in i framtiden och ser att är man ond

Så får hans avkommor rikedom och makt

 

Är man däremot god förvandlas man till Baldrick

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man bara ladda ned filmen en gång?

 

Med hyrda filmer ja. Men det finns ingen anledning till att ladda ner fler om den ändå ska raderas efter 48 timmar och jag själv dessutom inte vill fylla hårddisken med sådant av temporär natur, sådant som bara är intressant just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit upp intresset för film hos iTunes Store. Har köpt två men kom sedan på att jag inte vill fylla hårddisken med filmer som jag ändå bara vill se EN gång.

Atómata är en sådan film som jag bara vill se en gång.

 

Två stjärnor för att den är snyggt gjord men berättelsen är så idiotisk bitvis att impulsen blev stark att snabbspola här och där.

 

En detalj med att hyra filmen var att det inte var helt uppenbart hur jag skulle starta filmen efter att ha hyrt den. Jag anser att Apples UI helt klart kan förbättras, exempelvis genom att kunna helt enkelt trycka på Play direkt efter att ha hyrt filmen på samma sida.

 

attachicon.gifautomata.png

 

En av anledningarna till att se film på bio istället. Man sitter där man sitter tills filmen är slut.

post-16839-0-04839900-1479619067_thumb.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det var väldigt likt. :)

post-363-0-20279900-1479630756.png

post-363-0-03749700-1479630896.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det var väldigt likt. :)

 

 

Då kan man fråga sig hur dina barn ser ut :D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Då kan man fråga sig hur dina barn ser ut :D;)

 

De är jätteglada. Och gula. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättehärlig liten tjej du ser ut att ha Lappen. Det är GULD! :galetglad:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

De är jätteglada. Och gula. :hihihi:

 

Och med leviterande ögonbryn. :)

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och med leviterande ögonbryn. :)

 

De kommer efter 50... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper man den så ska man kunna ladda ner den hur många gånger som helst.

Okej.

 

Med hyrda filmer ja. Men det finns ingen anledning till att ladda ner fler om den ändå ska raderas efter 48 timmar och jag själv dessutom inte vill fylla hårddisken med sådant av temporär natur, sådant som bara är intressant just nu.

Jag tyckte du skrev om två köpta filmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var problemet löst med telefon. Frun skaffar en iPhone SE 64 GB och jag tar över hennes 5-a på 16 GB. Onödigt för mig, men frun använder verkligen sin Fån och minnet är konstant fullt. Ett lyft för henne! Vad gör man inte...? :wub: Så en tvåhundring till på teleräkningen i 24 månader. Det överlever vi.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade senaste inköpet idag också. Har haft problem med strömavbrott något mina NAS:ar inte mår så bra av och att dom får synka RAID:en igen.

Hittade denna på Dustin för under en 500:- något som gör att NAS:arna har 10-15min batteri backup. Gott om tid att stänga av sig och förhindra att RAID:en måste byggas om och minimera risken att förlora material.

 

attachicon.gifIMG_0073.jpg

 

Har två stycken av den modellen och är nöjd, använder överspänningsskyddet till nätverket från inkommande ADSL med. En bra och enkel UPS för priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte du skrev om två köpta filmer?

 

Två köpta först och sedan en hyrd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En av anledningarna till att se film på bio istället. Man sitter där man sitter tills filmen är slut.

attachicon.gifclockwork4.jpg

 

:tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allo Allo var underbart idag

Himmelssäng har fått en ny innebörd

 

 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allo Allo var underbart idag

Himmelssäng har fått en ny innebörd

Herr Flick sa "det verkar som om den tyska armén tar väldigt bra hand om sina anställda utan rank", som också kan tolkas som att de är bra på att ta hand om sina "privata delar". Ha ha! :D

Ett av de bättre avsnitten ja. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...