Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Smet iväg till den lokala Sibyllamojjen efter arbetsträningen och glupade i mig ett Baconsupermeal med strips. Sibylla är minst lika bra som de stora drakarna! :kissing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smet iväg till den lokala Sibyllamojjen efter arbetsträningen och glupade i mig ett Baconsupermeal med strips. Sibylla är minst lika bra som de stora drakarna! :kissing:

 

Men har det inte blivit ont om dem på senare år – Sibyllamojjarna, alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men har det inte blivit ont om dem på senare år – Sibyllamojjarna, alltså?

 

Inte vad jag vet. Vi fick en till för ett par år sedan nästan mitt i centrum. Det ska visst finnas 160 i Sverige och de fick visst utnämningen Årets franchisekjedja 2016.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2D4C479600000578-0-image-a-7_14445630920

 

Jag tog en promenad upp till sjön ikväll. Mörkt som i en säck vissa bitar, men så kom himlen fram mellan molnen, och vintergatan öppnade sig ovanför mig. Fridfullt, öde. Tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inte vad jag vet. Vi fick en till för ett par år sedan nästan mitt i centrum. Det ska visst finnas 160 i Sverige och de fick visst utnämningen Årets franchisekjedja 2016.

 

Det var mest en känsla jag hade. Förr tyckte jag att man såg de där gatuköken i var och varannan gatukorsning.

Kollade på deras hemsida och såg att det finns tre i Stockholm, lika många i Göteborg och ett i Malmö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hittade jag en gratis "clipboard manager" som funkar i Sierra! Lustigt nog Flycut 1.5 som finns i App Store. En senare version på Github, 1.8.1, fungerar inte! Jag betalar gärna för en "clipboard manager" men de som bara finns på App Store vill man inte köpa utan att testa först. Det är många sådana som funkar i El Capitan men inte i Sierra, nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ner på stan och handlade lite på Clas. Kollade även Teliabutiken och 3 eftersom min gamla Sony skramlar i hörluren. Men det finns knappt en telefon som jag vill ha. 90% ( grov uppskattning från höften ) är jättestora oavsett prisklass. iPhone SE är däremot i "rätt" storlek men i fel prisklass. Killen på 3 slet nog sitt hår i förtvivlan när jag hade gått. Han ville ju så gärna berätta om alla fina telefoner och alla fina funktioner, när jag bara ville ha en telefon att ringa och SMS-a med. Fick nog en osynlig idiotstämpel där. Konstaterade att Apple hade en ganska undanskymd plats i montrarna medan Samsung tronade som kung. Telefonträsket. :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ner på stan och handlade lite på Clas. Kollade även Teliabutiken och 3 eftersom min gamla Sony skramlar i hörluren. Men det finns knappt en telefon som jag vill ha. 90% ( grov uppskattning från höften ) är jättestora oavsett prisklass. iPhone SE är däremot i "rätt" storlek men i fel prisklass. Killen på 3 slet nog sitt hår i förtvivlan när jag hade gått. Han ville ju så gärna berätta om alla fina telefoner och alla fina funktioner, när jag bara ville ha en telefon att ringa och SMS-a med. Fick nog en osynlig idiotstämpel där. Konstaterade att Apple hade en ganska undanskymd plats i montrarna medan Samsung tronade som kung. Telefonträsket. :irriteradtjej:

Du har PM.

post-28798-0-82774300-1479552876_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart är det färdigspelat här för idag

Sedan restaurangbesök innan hemgång

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en Clipboard Manager med mycket god bakåtkompatibilitet som förmodligen kommer att göra att den kommer att kunna tjäna mig i många år in i framtiden också.
Två detaljer jag uppskattar mycket är att den kan kontrolleras helt med tangentbordet vilket gör den snabbarbetad plus att jag kan definiera kortkommandon så att de inte krockar med systemets eller någon annan apps.

http://www.clipmenu.com

 

post-5952-0-94780300-1479577273_thumb.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en Clipboard Manager med mycket god bakåtkompatibilitet som förmodligen kommer att göra att den kommer att kunna tjäna mig i många år in i framtiden också.

Två detaljer jag uppskattar mycket är att den kan kontrolleras helt med tangentbordet vilket gör den snabbarbetad plus att jag kan definiera kortkommandon så att de inte krockar med systemets eller någon annan apps.

 

http://www.clipmenu.com

 

attachicon.gifscreenshot.jpg

Jag har haft den länge men får den inte att fungera fullt ut i Sierra. Flycut funkar finfint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på Kunskapskanalen, mycket intressant

 

post-113-0-47610300-1479589273.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit och hälsat på min dotters gudmor. Värmer i hjärtat att se dom tillsammans för dom är så nära och verkligen tycker om varandra ❤️

Så nu ligger frun och dotter tills sängs så jag passar på att lyssna vad Apple Music anser vara lämplig musik för mig och dricker högra öl :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit och hälsat på min dotters gudmor. Värmer i hjärtat att se dom tillsammans för dom är så nära och verkligen tycker om varandra ❤️

Så nu ligger frun och dotter tills sängs så jag passar på att lyssna vad Apple Music anser vara lämplig musik för mig och dricker högra öl :)

Härligt! :)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt! :)

 

 

Verkligen...fast jag blivit förflyttad på jobbet något som innebär en lönesänkning på en ansenlig summa så finns det mycket saker att glädjas över.

Som denna glädjespridare ❤️

 

 

 

post-45175-0-77486100-1479593362_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här firar black adder jul på 1800-talet

Och den spanska inflantinan är på besök

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen...fast jag blivit förflyttad på jobbet något som innebär en lönesänkning på en ansenlig summa så finns det mycket saker att glädjas över.

Som denna glädjespridare ❤️

 

 

 

attachicon.gifIMG_0458.jpg

Å, så söt! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å, så söt! :wub:

 

 

Jag behöver väl inte säga att hon ärvt det från mamma :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...