Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Black Adder fick träffa dr Johnsson idag

Ja, han ledde ju den engelska stavningsreformen, kanske därför det blev "Blackadder" och "Johnson" till slut... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man sätter krukan upp och ned så blir de enskilda spaghettistänglarna raka tack vare tyngdlagen.

 

Exakt! :) Det svåraste är att vattna men man lär sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det nog många som har köpt, men de verkar så nöjda med dem att de inte säljer dem. ;)

 

Men de med mekanisk disk kan du ju själv stoppa in en SSD i. Bara SATA men ändå rätt snabbt.

 

Å de som köpt med tröskverkshårddisk tröttnar och säljer.

...

Det är ingen nyhet att man kan stoppa i en SSD i dem om man säger så. Men det är ju PCIe-grejjen jag vill åt. Late 2013 och 2014 kör ju dubbla hastigheten mot SSD på SATA och 2015 kör fyrdubbla hastigheten! Ska jag skaffa nyare vill jag ju ha så bra det går. De nya MBP ska visst klara 3000 Mbs med en super Apple special flash-hårddisk. Det är 30 gånger snabbare än en mekanisk! :tappahakan:

 

Mekanisk 5400 ca 110 Mbs

SATA SSD ca 500 Mbs

PCIE SSD 2013 ca 1000 Mbs

PCIE SSD 2015 ca 2000 Mbs

Nya MBP 2016 ca 3000 Mbs

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I flera dagar har det stått ett dieselaggregat och mullrat vid grannfastigheterna. Djävligt irriterande i längden! Blir stressad som fan! :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilken tråd jag skrivit om mina tappra försök att byta lampor på min golf (vilket bl a innebar demontering av hela fronten, absurt!), sen har jag sonderat marknaden och nu gått tillbaka till Volvo, hem igen.

Volvo är enda märket som konsekvent satsar på att det ska va möjligt byta lampor i alla modeller, en jättestor eloge för Volvo att de tänker på säkerheten brett:

http://www.vibilagare.se/nyheter/enklast-att-byta-lampa-pa-volvo-2061

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilken tråd jag skrivit om mina tappra försök att byta lampor på min golf (vilket bl a innebar demontering av hela fronten, absurt!), sen har jag sonderat marknaden och nu gått tillbaka till Volvo, hem igen.

Volvo är enda märket som konsekvent satsar på att det ska va möjligt byta lampor i alla modeller, en jättestor eloge för Volvo att de tänker på säkerheten brett:

http://www.vibilagare.se/nyheter/enklast-att-byta-lampa-pa-volvo-2061

Vad har du för Volvo då? Hoppas elektroniken håller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilken tråd jag skrivit om mina tappra försök att byta lampor på min golf (vilket bl a innebar demontering av hela fronten, absurt!), sen har jag sonderat marknaden och nu gått tillbaka till Volvo, hem igen.

Volvo är enda märket som konsekvent satsar på att det ska va möjligt byta lampor i alla modeller, en jättestor eloge för Volvo att de tänker på säkerheten brett:

http://www.vibilagare.se/nyheter/enklast-att-byta-lampa-pa-volvo-2061

 

Min Skoda Octavia -07 lossade man bara på en stor plastmutter och drog i ett handtag så hade man hela insatsen i handen hur smidigt som helst om man inte hade så små händer så man kunde byta lampa ändå. Min Ford Focus 2011 hade ett liknande system, dock med en extra flärp så det tog 10 sekunder i stället för 6 att få loss strålkastaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för Volvo då? Hoppas elektroniken håller.

Den minsta Volvon, v40. Den är golf-klass, men går att byta lampor på samt är tre ggr tystare, enorm skillnad komfortmässigt samt vad jag förstår även kvalitetsmässigt. Hoppas jag alla fall, tiden får utvisa.

Men V70 jag kör på jobbet har gått tiotusen mil utan ett enda litet fel, ingenting, helt fantastiskt. Så om de ägnat min modell hälften så mycket omsorg så kommer jag ändå bli nöjd.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den minsta Volvon, v40. Den är golf-klass, men går att byta lampor på samt är tre ggr tystare, enorm skillnad komfortmässigt samt vad jag förstår även kvalitetsmässigt. Hoppas jag alla fall, tiden får utvisa.

Men V70 jag kör på jobbet har gått tiotusen mil utan ett enda litet fel, ingenting, helt fantastiskt. Så om de ägnat min modell hälften så mycket omsorg så kommer jag ändå bli nöjd.

V40 är rätt pålitliga. V70 ska man ha tur med, många av dem har massor av elektronikproblem. Fick se en man få sin V70 uppvinschad av en bärgare. Han såg ut som han hade käkat citron och fällde en enda kommentar när jag gick förbi: "Skitbil." Men bra att din V70 på jobbet funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av sönerna har jätteproblem med sin granne. I går hade han hotat sambon inför deras 2-årige son och kastat kattbajs. Karln är knäpp i huvudet. Polisen har varit där och pratat med honom tidigare men det hjälper inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av sönerna har jätteproblem med sin granne. I går hade han hotat sambon inför deras 2-årige son och kastat kattbajs. Karln är knäpp i huvudet. Polisen har varit där och pratat med honom tidigare men det hjälper inte.

Gör en orosanmälan (eftersom barn är inblandat). Polisen utreder på sin höjd bara brott (de borde göra mer men hinner väl inte, stackarna omorganiseras sönder).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nog måndagsexemplar. Alla våra V70, typ 20-25 st kanske grovt uppskattat, har ingen klagat, däremot för några år sen när de flesta hade VW ja då åt alla citroner i parti och minut. Man var oftare på verkstan än ja vad ska man hitta på, nej men slapp man åka till verkstaden under en vecka så rita man kors i taket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde på radion i morse om en 80-åring som skrikit N-ordet efter grannens barn, det blev domstol å överklagan, så blev det draget så långt borde väl även din sons granne from hell bli det oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en orosanmälan (eftersom barn är inblandat). Polisen utreder på sin höjd bara brott (de borde göra mer men hinner väl inte, stackarna omorganiseras sönder).

 

Dessutom är hon gravid i typ femte månaden och slika otäcka incidenter kan ge missfall. :angry2:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, han ledde ju den engelska stavningsreformen, kanske därför det blev "Blackadder" och "Johnson" till slut... :P

 

han glömde tydligen ta back up på sitt verk

när Baldrick eldade upp luntan

gick 10 års arbete upp i rök

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev smått överraskad.

Har en extern SSD disk T1 med USB-kontakt som jag lägger backup på.

Döm om min förvåning att det går att starta upp från den.

Har ju tidigare hört att det är bara från Firewire det är möjligt på min gamla iMac.

 

Kul att man kom man kom på detta :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Idag träffar Black Adder teaterfolket , 2 st som heter

Keanrick, Och Mossop...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är trist.

Pratade med en i telefon idag vars fru gick bort i lördags..

Cancern behövde 18 månader på sig för att släcka livet, kampen var jobbig in i slutskedet

Hon ville vistas i hemmet sista tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade hem och kikade på en HD film från iTunes Store, "Guardians of the Galaxy".
Sci-fi med en del humor i. Definitivt lämplig från 11 och uppåt.
En 3+ eller kanske kanske en 4-. Helt ok. :ThumbsUp:

Den har som ett trevligt bonus för mig lite av "oga oga oga schaka", "Hooked on a Feeling" (Blåblus) alltså och "I'm not in Love" (10cc). Som om det var meningen att jag skulle köpa filmen. :)

 

post-5952-0-14825400-1479425252_thumb.jpg

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade hem och kikade på en HD film från iTunes Store, "Guardians of the Galaxy".

Sci-fi med en del humor i. Definitivt lämplig från 11 och uppåt.

En 3+ eller kanske kanske en 4-. Helt ok. :ThumbsUp:

 

Den har som ett trevligt bonus för mig lite av "oga oga oga schaka", "Hooked on a Feeling" (Blåblus) alltså och "I'm not in Love" (10cc). Som om det var meningen att jag skulle köpa filmen. :)

 

attachicon.gifGuardiansOfTheGalaxy.jpg

 

Man kan bara gilla en film med Björn Skifs sjungandes "Hooked on a feeling". :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Man kan bara gilla en film med Björn Skifs sjungandes "Hooked on a feeling". :galetglad:

 

Kan man bli nåt annat än på gott humör? Inte jag! ^_^

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...