Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Hört om sådant förr. Att återvända till en rosa "icke existerande" hemstad. Besvikelsen ligger och lurar.

För min del spelar människorna ingen speciell roll, jag längtar efter naturen, scenerierna. Cykelturerna på de gamla banvallerna. Änglagård (filmerna spelades in där). Ingen kan ta det ifrån mig.

Å andra sidan återvänder jag tämligen ofta och slänger käft med gubbarna i bastun i simhallen. Bland annat och andra. Jag bodde där trots allt ett par år för 15 år sedan.

Fast jag funderar också på att flytta tillbaka till Ljungby, jag gillade den byn. Annars har jag sagt att jag flyttar till Kalmar, för dels ligger det nära Öland, dels har de betydligt mindre nederbörd, och färre nederbördsdagar, än Boråstrakten. :P

Och tack vare internet har man ändå hela världen ett musklick bort. :)

 

post-28798-0-53585500-1478972835_thumb.jpg

Foto från banvallen av sjön Åsunden med Kråkebo berg och Åsakullen i bakgrunden.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del spelar människorna ingen speciell roll, jag längtar efter naturen, scenerierna. Cykelturerna på de gamla banvallerna. Änglagård (filmerna spelades in där). Ingen kan ta det ifrån mig.

Å andra sidan återvänder jag tämligen ofta och slänger käft med gubbarna i bastun i simhallen. Bland annat och andra. Jag bodde där trots allt ett par år för 15 år sedan.

Fast jag funderar också på att flytta tillbaka till Ljungby, jag gillade den byn. Annars har jag sagt att jag flyttar till Kalmar, för dels ligger det nära Öland, dels har de betydligt mindre nederbörd, och färre nederbördsdagar, än Boråstrakten. :P

Och tack vare internet har man ändå hela världen ett musklick bort. :)

 

attachicon.gifulricehamn.jpg

Foto från banvallen av sjön Åsunden med Kråkebo berg och Åsakullen i bakgrunden.

 

Och vi drömmer om att flytta till Öland. Då kan vi låtsasmötas på bron. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att återvända "hem" är viktigt för många. Men allt är ju annorlunda än när man bodde där. Det är en annan stad, andra människor, en annan tid. Det finns en rosa dröm, som för en del inte är sann, som inte kommer att fungera. Vi är alla olika och har olika motiv och tankar, men jag har stött på just detta fenomen och folk ångrar sig. Det var inte bättre förr.

Å, där har jag inga illusioner. Jag har återvänt med jämna mellanrum och sett förändringarna. Men det mesta är sig likt. Jag tror nog att mikaellq har samma syn. Ulricehamn är inget progressivt samhälle... :D

 

Och vi drömmer om att flytta till Öland. Då kan vi låtsasmötas på bron. :hihihi:

Absolut. Vi kan åka dit och se Arontorpsrosen tillsammans! :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lekt med sonsonen 2,5 år med bilar och klossar. Jättekul! Drack också kaffe med hans mor och far. Guldeftermiddag! :galetglad:

Grattis själv har jag jobbat

Men nästa helg är det nystart för vinterstudion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag längtar hem till Ulricehamn ibland men känner att det inte är dags att flytta riktigt än.

Kompromissen jag gjort inför mig själv är att antagligen tillbringa mina sista år, ålderns höst, där jag sprungit som barn.

Många jobbiga minnen men också många sköna. Några av mina bästa vänner från ungdomen är kvar.

 

men då tappar du väl tjejen din om du flyttar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Moraeus har tydligen hittat en tonåring i Dalarna som inte är intresserad av sport

 

Nova kommer från en musikalisk familj. Hennes pappa är basist och kapellmästare i Kalle Moraeus-band och hennes mamma har varit med i olika band så som Nordman och Frispel där hon spelat blockflöjt. Även hennes morföräldrar var musiker och spelade piano.
”Mina föräldrar har alltid varit ett stöd och funnits där för mig. Dom har alltid inspirerat mig väldigt mycket att göra musik.”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

post-66896-0-50468000-1478981390_thumb.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

Såg att det fanns en version med 8x8 board. Något enklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifimage.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

Såg att det fanns en version med 8x8 board. Något enklare.

Bra gjort! :yeahbaby:

 

Blev lite nyfiken och hittade en sajt som visar hur AI kan lösa pusslet. Det blev en rätt märklig graf där, faktiskt:

 

2048-ai-score-distribution.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Bra gjort! :yeahbaby:

 

Blev lite nyfiken och hittade en sajt som visar hur AI kan lösa pusslet. Det blev en rätt märklig graf där, faktiskt:

 

2048-ai-score-distribution.png

Med 8x8 så är det i princip omöjligt att misslyckas. Det är bara frågan om hur mycket tid det tar.

 

Intressant med AI lösningen. Undrar hur det kommer sig att den inte kom i närheten av det teoretiskt möjliga toppresultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 8x8 så är det i princip omöjligt att misslyckas. Det är bara frågan om hur mycket tid det tar.

 

Intressant med AI lösningen. Undrar hur det kommer sig att den inte kom i närheten av det teoretiskt möjliga toppresultatet.

Ja, det kan man fråga sig. Liksom varför det blir ett puckelryggigt resultat mellan 390000 och 610000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja, det kan man fråga sig. Liksom varför det blir ett puckelryggigt resultat mellan 390000 och 610000.

Ja verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om puckelrygg, jag har fått en men är mycket nöjd med det och den styrka det gett.
Nääästan 12 pullups igår med väldigt brett grepp för mer fokus på just ryggen.

Jag kan känna axelsmärtor av det breda greppet men tror inte det är till skada.

 

post-5952-0-68355100-1479055234.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om puckelrygg, jag har fått en men är mycket nöjd med det och den styrka det gett.

Nääästan 12 pullups igår med väldigt brett grepp för mer fokus på just ryggen.

Jag kan känna axelsmärtor av det breda greppet men tror inte det är till skada.

 

attachicon.gifmeback.jpg

 

Din rygg ser lätt böjd framåt ut. Har du övertränat ryggen på bekostnad av framsidan? Ryggmuskler är stora och tacksamma att träna så det växer, svårare på framsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Din rygg ser lätt böjd framåt ut. Har du övertränat ryggen på bekostnad av framsidan? Ryggmuskler är stora och tacksamma att träna så det växer, svårare på framsidan.

 

Jag står normalt upprätt. Framsidan kör jag med tryck-övningen, hindu push ups, som är svårslagen för just det.

Men visst, ryggen är den sämst tränade hos de flesta, även på mig för ett antal år sedan, så ryggen har absolut varit den som växt mest på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta frågan med vad ska du ha musklerna till?

 

Vi lever för bekvämt och har som art blivit veka och skadebenägna. Ryggproblem hör väl till det vanligaste bland sjukskrivningar, eller hur? Men för mig har sökandet efter optimal träning gett komplett hälsa. Jag mår helt enkelt mycket bättre än jag gjorde för 4 år sedan. Jag har också lärt mig mycket som också det berikat på ett positivt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag står normalt upprätt. Framsidan kör jag med tryck-övningen, hindu push ups, som är svårslagen för just det.

Men visst, ryggen är den sämst tränade hos de flesta, även på mig för ett antal år sedan, så ryggen har absolut varit den som växt mest på mig.

 

På de gym jag varit på är ryggen ofta övertränad vilket får axlarna att puta lite framåt och ryggen blir lite framåtböjd som på bilden ovan utan att man böjer sig framåt. Mängden muskler trycker på och finns det för lite muskler på framsidan blir det lite konstigt. Men det är ju svårt att se själv. Ryggen är som sagt tacksam att träna men det ska vara balans i det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta frågan med vad ska du ha musklerna till?

Du är vuxen och vet inte? Eller? En vältränad kropp är en friskare kropp som tål mer både fysisk och mental påfrestning på alla möjliga sätt. Det finns miljoner studier på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Midnattssol är förmodligen den sämsta skit som SVT kört i år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är vuxen och vet inte? Eller? En vältränad kropp är en friskare kropp som tål mer både fysisk och mental påfrestning på alla möjliga sätt. Det finns miljoner studier på detta.

 

Lägg av. Överdrivet mycket muskler förstår jag inte vad man ska ha till. Men mår han bra av det så är det ju bra, skrev jag ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Midnattssol är förmodligen den sämsta skit som SVT kört i år

Då är det dags att byta till Allo Allo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...