Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden

Axelman

Rekommendera Poster

Axelman
Postad (redigerade)

Såg att DuckDuckGo ligger som alternativt förval i Safari. Nyhet i El C?

post-363-0-42215400-1443688528_thumb.png

Redigerad av Axelman
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 256,2k
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• ronny

41135

• Axelman

19992

• Alix

15679

• Pocahontas

13077

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Har blivit morfar idag! 

Nu har jag sagt upp mig som moderator från detta vuxendagis. Dels är det en gnällnivå som hos femåringar, men den totala avsaknaden av hjälp och stöttning från MW är noll och intet. Jag vill inte läng

Äntligen är sista rycket med grävarn gjort. De byggde en nedgång vid garageporten i källaren som ska bort och ersättas i höst med dörr och fönster. Från krigszon till hyfsad gård.... ( "Kulorna" sprut

Uppladdade bilder

Såg att DuckDuckGo ligger som alternativt förval i Safari. Nyhet i El C?

Det kom en Safari 9.0 till Mavericks, men där saknas sökinställningsmöjlighet.

Länk till inlägg
Axelman

Man når de olika skrivborden genom att dra fönster rätt upp mot överkanten på skrivbordet. Nyhet det också? Har aldrig sett det förr. Rätt smart!

post-363-0-47402700-1443689128_thumb.jpg

Länk till inlägg
Axelman

Surfar runt lite som vanligt och märker att det är lite rappare och Hemnet har aldrig rullat upp bilder så fort och bestämt som nu. Kanske inbillning, men nog känns det som om gammel-iMacen aldrig har varit i bättre form. El Capitan är bara positivt. ÄN så länge.....

Länk till inlägg

Surfar runt lite som vanligt och märker att det är lite rappare och Hemnet har aldrig rullat upp bilder så fort och bestämt som nu. Kanske inbillning, men nog känns det som om gammel-iMacen aldrig har varit i bättre form. El Capitan är bara positivt. ÄN så länge.....

Vi får väl se hur det blir senare idag, när folk har kommit hem och ska fixa räkningar och annat. Jag hoppas så klart att det ska flyta på bra för alla. Inte en dag för tidigt i så fall!

Länk till inlägg

hemnet har nog optimerat sin sida då :whistling:

Länk till inlägg
Axelman

Vi får väl se hur det blir senare idag, när folk har kommit hem och ska fixa räkningar och annat. Jag hoppas så klart att det ska flyta på bra för alla. Inte en dag för tidigt i så fall!

Tänker att El C är Yosemite på steroider vilket borde göra att det fungerar med bank-ID å sånt. Men vad vet jag? Kan nåt krångla så gör det väl det.

Länk till inlägg

Vi får se, ja.

Själv installerar jag just nu El Capitan på en partition. För att kolla och testa och supporta. Fortfarande har Apple världens längsta sekund! Det har stått så länge nu inför att installation förbereds... :P

Nu sitter jag vid min gamla mini med Lion. Det går bra det också. :)

Länk till inlägg

Tänker att El C är Yosemite på steroider vilket borde göra att det fungerar med bank-ID å sånt. Men vad vet jag? Kan nåt krångla så gör det väl det.

vi vet ju att banker och liknande är långsamma med uppdateringar

hur lång tid tog dem att förstå att alla inte använde internet explorer ?

Redigerad av ronny
Länk till inlägg
Axelman

Vi får se, ja.

Själv installerar jag just nu El Capitan på en partition. För att kolla och testa och supporta. Fortfarande har Apple världens längsta sekund! Det har stått så länge nu inför att installation förbereds... :P

Nu sitter jag vid min gamla mini med Lion. Det går bra det också. :)

Ärligt talat så gav SSD största skillnaden. Jag upplever att gamla SL är piggt och glatt. El C är dock piggare och gladare. Om man nu kan bli det när man spar 1/10 sekund.....

Länk till inlägg

Jaha, nu skriver jag mitt första inlägg via El Capitan! Det verkar ganska snabbt. Typsnittet är betydligt mer läsbart än Helvetica Neue. Men inte lika bra som Lucida Grande. Jag surfar med Chromium utan problem. Jag ska testa El Capitan i Geekbench härnäst.

Länk till inlägg

post-28798-0-51788300-1443697532_thumb.png

Geekbench gav helt okej resultat. Ungefär samma som i Yosemite. Något bättre än i Mavericks.

Länk till inlägg

post-28798-0-05553600-1443699091_thumb.png

Fniss, El Capitan påstår att min mini är en "konec roku 2012"*. Bugg om något... :lol:

*Enligt Google Translate kan det vara slovenska och översätts till "änden tidsfrist"...

Redigerad av Alix
Länk till inlägg
johnalder

attachicon.gifkonecruku.png

Fniss, El Capitan påstår att min mini är en "konec roku 2012"*. Bugg om något... :lol:

*Enligt Google Translate kan det vara slovenska och översätts till "änden tidsfrist"...

Snarare tjeckiska och betyder "årets slut".

En "late 2012" med andra ord?

edit: Google translate föreslår slovenska, men en googling på frasen gav en massa träffar på toppdomänen .cz.

Redigerad av johnalder
Länk till inlägg

Snarare tjeckiska och betyder "årets slut".

En "late 2012" med andra ord?

edit: Google translate föreslår slovenska, men en googling på frasen gav en massa träffar på toppdomänen .cz.

Jag skrev fel, det stod konec roku, så jag ändrade. "Konec ruku" är mycket riktigt tjeckiska. I vilket fall är det fel språk för mig.

Länk till inlägg
johnalder

Jag skrev fel, det stod konec roku, så jag ändrade. "Konec ruku" är mycket riktigt tjeckiska. I vilket fall är det fel språk för mig.

Din dator kanske var producerad för den tjeckiska marknaden från början? :fundersam:

Redigerad av johnalder
Länk till inlägg

Din dator kanske var producerad för den tjeckiska marknaden från början? :fundersam:

Kanske det. Jag köpte den från Amazon i UK. Bortsett från denna lilla lustighet är jag över förväntan nöjd med hur El Capitan uppför sig. ^_^

Länk till inlägg
Axelman

Bortsett från denna lilla lustighet är jag över förväntan nöjd med hur El Capitan uppför sig. ^_^

Oj. Är den SÅÅÅÅÅ bra!? :whistling::hihihi:

Länk till inlägg

Oj. Är den SÅÅÅÅÅ bra!? :whistling::hihihi:

Nej, lite bättre, faktiskt. Fast jag uppgraderar inte till något som påstår att jag har en tjeckisk, eller slovensk, mini. :fane:

Länk till inlägg
mikaellq

Har bestämt mig för att uppgradera till El Capitan men testar filsystemet först. Känner mig lite vild idag. :D

Länk till inlägg
Axelman

Har bestämt mig för att uppgradera till El Capitan men testar filsystemet först. Känner mig lite vild idag. :D

Tjohooooooo!!! :hihihi:

Länk till inlägg

Typsnittet är betydligt mer läsbart än Helvetica Neue. Men inte lika bra som Lucida Grande. Jag surfar med Chromium utan problem. Jag ska testa El Capitan i Geekbench härnäst.

det är ett stort plus Ja

Länk till inlägg
mikaellq

Tjohooooooo!!! :hihihi:

Som snigeln utropade när den fick åka med sköldpaddan.

Det var tur jag kollade. Där var fel i filsystemet som Skivverktyg håller på att fixa nu. Fel antal filer i katalogen.

Länk till inlägg
  • sevensleeper changed the title to Vad jag gör idag-tråden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...