Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Peppar-peppar, så har jag inte de problemen. :crossfingers: Kan somna/sova med ljud och även tänt om det är så. Värst är väl om man sover och får solen direkt i ansiktet - då kan man vakna, men jag har inte min sovplats på så sätt att jag får det.

När jag gjorde värnplikten för dryga 30 är sedan så kunde jag sova uppochner i störtregn, solljus rätt i ögonen och en trumpetorkester intill örat ackompanjerat av en grupp förkylda elefanter. Det du! :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag gjorde värnplikten för dryga 30 är sedan så kunde jag sova uppochner i störtregn, solljus rätt i ögonen och en trumpetorkester intill örat ackompanjerat av en grupp förkylda elefanter. Det du! :P

Jag är grymt imponerad! Men varifrån fick ni tag på elefanterna?? :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är grymt imponerad! Men varifrån fick ni tag på elefanterna?? :huh:

Fick låna dem på Hyrtjänst! De tålde inte regnet lika bra som oss soldater, stackarna. :lol:
  • Rösta upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha... Ja, så är det lite ibland även nu. ^_^

- - -

Skall iväg och se om jag kan köpa en rördel idag. Den där övergången. :crossfingers:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hälsade på Clas och köpte en gasoldriven ogräsbrännare och ogräsättika. Provar på infarten som är grusad och har en mängd olika växter i sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så himla irriterande! :superirriterad: Powerline-sk€n som förlänger nätverket har slutat att fungera - igen!!! :superirriterad:

Enligt supporten på D-link som jag var i kontakt med förra gången då jag fick en ny på garantin, så kunde det inte uteslutas att det skulle ske igen. Och att jag då måste skaffa annan lösning, dvs något trådat. Så det är bara att ge upp det där med att ha en smart homeplug instoppad i eluttaget. Men dra en tråd genom hela huset? Nä :armskeptisk: Hur jag och maken än funderar på hur den tråden skulle kunna dras så den märks så lite som möjligt, så kommer vi inte på något sätt. Kontakterna sitter gjutna på sladden så det går inte att smyga hur som helst.

Så nu är det väl dags med en övertalningskampanj i det Kiplonska hemmanet - igen. Bredband, fiber, bredband, fiber, bredband, fiber..... Å andra sidan så är ju det också bara en grej som går in i huset och som sedan också måste spridas ut....

Får väl nöja mig med internetdelning från telefon :armskeptisk: Eller så får jag byta favvorum att sitta i :armskeptisk:

Ligger uttagen på samma fas? Kolla propptavlan, faserna ligger på linje.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gött mos! ^_^

ja så säger de på västkusten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hälsade på Clas och köpte en gasoldriven ogräsbrännare och ogräsättika. Provar på infarten som är grusad och har en mängd olika växter i sig.

vad är det som skall bekämpas ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad är det som skall bekämpas ?

Det är frågan. Möjligen ger produktnamnen en viss ledtråd..... :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ätit pizza till lunch idag. Den var väl sådär.... De gör inte spec goda pizzor där. F f a när man kommer hem och öppnar locket så ser man en (s k) pizza med invikta kanter. så när man viker ut den på tallriken ser det ut spm en spya bara. Äckligt. :bla: Jaja, det var inte jag som bestämde att det skulle bli pizza.

Skall softa en stind med lite kaffe nu istället. Mycket trevligare. :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är frågan. Möjligen ger produktnamnen en viss ledtråd..... :hihihi:

o(viktigt)-gräs

o(troligt)-gräs

o(vårdat) gräs

o...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pillat med Windows 10 Priview i en VM genom Virtualbox på min andra Linux-maskin, kontrollerad via min huvuddator via Teamviewer :D

Inget nytt under solen, många och stora uppdateringar som kräver en eller flera omstarter finns redan till Windows 10 så de som uppdaterar till Windows 10 kommer att känna sig som hemma redan från första dagen :whistling:;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pillat med Windows 10 Priview ...

“Priview”, är det ngn privatvisningsversion? :rolleyes:;)

Pillat med Windows 10 Priview i en VM genom Virtualbox på min andra Linux-maskin, kontrollerad via min huvuddator via Teamviewer :D

Inget nytt under solen, många och stora uppdateringar som kräver en eller flera omstarter finns redan till Windows 10 så de som uppdaterar till Windows 10 kommer att känna sig som hemma redan från första dagen :whistling:;)

Jag har Win7U. Den får räcka. Så länge man kan installera nya webläsaren Edge där sen så funkar det ju. Annars funderar jag lite på om man ev senare i en Linuxburk skall stoppa in OS X i en en Virtualboxinstallation. Men det var ju det där med 3Dacceleration. Kanske blir svårt att köra nåt grafisk där då? :fundersam: Är ju bara till Windows som grafiken funkar hyfsat bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite kaffe nu, sen ska jag bort till min kompis och byta SSD i hans dator då han har märkliga låsningar av systemet sedan byte av SSD förra gången då vi fick en ny av annat märke på garantin då den första hade dött. Sen ska vi montera ur en AC-enhet ur en gammal Saab 900 som han har sålt, ja inte Saaben då, utan AC-enheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite kaffe nu, sen ska jag bort till min kompis och byta SSD i hans dator då han har märkliga låsningar av systemet sedan byte av SSD förra gången då vi fick en ny av annat märke på garantin då den första hade dött. Sen ska vi montera ur en AC-enhet ur en gammal Saab 900 som han har sålt, ja inte Saaben då, utan AC-enheten.

Den är väl tom, antar jag, AC-enheten? Annars kan en gammal sådan innehålla freoner, som ska återvinnas professionellt. :nerd:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den är väl tom, antar jag, AC-enheten? Annars kan en gammal sådan innehålla freoner, som ska återvinnas professionellt. :nerd:

Bra fråga, vet inte om den är uppgraderad eller inte. Men målet är att plocka ur den i ett stycke utan att dela på den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra fråga, vet inte om den är uppgraderad eller inte. Men målet är att plocka ur den i ett stycke utan att dela på den.

Då får vi väl för atmosfärens skull hoppas att den antingen är uppgraderad eller att ni lyckas få ut den i ett stycke.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har Saab'en stått ett tag är den förmodligen redan tom. Ett ACsystem “läcker” ≈ 5-15%/år på alla bilar - även nya. Det är därför det är så viktigt att man åker och kontrolltrycker/provtrycker sitt system lite då och då, så man har chans att fylla på. Går det sänder för att det är för lite i så åker ju allt ut.

Just vinkat av mamma som for vidare ner till västkusten nu. Skall städa lite nu och grejja sen se om man hinner ut och elda lite idag. Småregnar en del - är ju bra att passa på då.

Kaffe först! :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att se att Skånemejerier har gett sig in i dator/IT-branchen. :yeahbaby:

CKbP4ELWwAEab2W.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vi som var med på 70 talet minns:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att se att Skånemejerier har gett sig in i dator/IT-branchen. :yeahbaby:

CKbP4ELWwAEab2W.jpg

Om man ska ta del av den UNIX-filen måste man ha en sk hakl-app. :w00t::w00t::w00t:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Axelfar och Axelmor har varit barnvakter åt lille sonsonen. Han gillar att stoppa in fingrarna i duplo och kuta runt.... :hihihi:

post-363-0-26973000-1437497459_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Om man ska ta del av den UNIX-filen måste man ha en sk hakl-app. :w00t::w00t::w00t:

:D Haha... Såklart.

- - -

För er som (också) har yngre syskon. Lite kul att skicka på mailen... :rolleyes:

post-64246-0-39529000-1437498398_thumb.png

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21148043.ab

Fast det räcker ju att skicka rubriken. ^_^

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...