Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Det är lie jag har fått köra med lite sporadiskt, eftersom dem stal trimmer - den som var bra, och den andra har jag inte fått fart på än. Jo, den går igång, men går inte spec bra (än).

Liade lite till nu.... Några drag bara, mest för att ta en hörna bara så slipper jag börja med det imorgon. Var förbi min granne och skulle kolla med honom om min trimmer - och fick lite bra inställnings tipps att utgå från. :crossfingers: På vägen hem blev det ett stopp hos en annan granne, så kunde jag hjälpa henne med hennes nya tvättmaskin som krpnglade och visade felmeddelanden i displayen. Jaja, det gick att fixa till till slut. :yeahbaby: Fick även i uppdrag att ngn dag byta hennes blandare duschblandare med till en annan. Så den och ett handfat skall jag byta där nu.

Nu är det dags att börja gegga ihop lite käk. :kaffe:

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Liade lite till nu.... Några drag bara, mest för att ta en hörna bara så slipper jag börja med det imorgon. Var förbi min granne och skulle kolla med honom om min trimmer - och fick lite bra inställnings tipps att utgå från. :crossfingers: På vägen hem blev det ett stopp hos en annan granne, så kunde jag hjälpa henne med hennes nya tvättmaskin som krpnglade och visade felmeddelanden i displayen. Jaja, det gick att fixa till till slut. :yeahbaby: Fick även i uppdrag att ngn dag byta hennes blandare duschblandare med till en annan. Så den och ett handfat skall jag byta där nu.

Trevligt med goda grannar, hem till byn! :yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

+

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trevligt med goda grannar, hem till byn! :yeahbaby:

+

Ja, man får hjälpas åt så gott det går. :yeahbaby:

Hittade en manual på tvättmaskinen nu. Felkoden som visades var precis det jag trodde det var, så det var ju bra. Har skrivit ut den och satt i en plastmapp. :crossfingers: Kommer att få kapa avloppsröret så mynningen hamnar längre ner. Den sitter för högt. Blir för stort motstånd i hävereffekten. Mindre maskiner orkar inte pumpa alltför högt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, man får hjälpas åt så gott det går. :yeahbaby:

Hittade en manual på tvättmaskinen nu. Felkoden som visades var precis det jag trodde det var, så det var ju bra. Har skrivit ut den och satt i en plastmapp. :crossfingers: Kommer att få kapa avloppsröret så mynningen hamnar längre ner. Den sitter för högt. Blir för stort motstånd i hävereffekten. Mindre maskiner orkar inte pumpa alltför högt.

Säg som det är, du installerade Linux i den :D

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Haha... :lol: Det vore nåt. En Husqvarna som går på Linux.

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

+

:hihihi: Förmodligen är det exakt just det han gjort, den gode iEricF :) Säkert någon moddad variant också. :totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska försöka att lösa ett mysterium.

För någon vecka sedan slog åskan ner. En mycket lite blixt slog ut från datorns, iMac, chassi. Sen dess fungerar inte ethernetporten.
Kabeln från modemet funkar, provade med en annan dator.
Porten sitter på moderkortet så det är märkligt att inget mer slutade fungera. Bara det att nätverksinställningar anser att ingen kabel är ansluten till ethernetporten.

Det finns en billig lösning, köpa en adapter och köra ethernet via en USB-port.

Men jag undrar ändå om det verkligen kan vara ett hårdvarufel.

Ska testa och se om Onyx kan hitta ett mjukvarufel istället innan jag lägger ut pengar på en adapter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha. För 33 år sedan blev man ringmärkt med en högst märkvärdig person som fortfarande älskar mig fast alla svagheter och fel är avslöjade för länge sedan. Länge leve kärleken! :bultandehjarta::wub::bultandehjarta:first_move.gif

• Rösta upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha. För 33 år sedan blev man ringmärkt med en högst märkvärdig person som fortfarande älskar mig fast alla svagheter och fel är avslöjade för länge sedan. Länge leve kärleken! :bultandehjarta::wub::bultandehjarta:first_move.gif

Grattis till 33år!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter här och "fnular" på en snygg slutkläm till min sons säng. Blev så nöjd med resultatet så här långt så det känns dumt att inte lägga ner sig lite på den sista touchen. Sängen är bygd på IKEAS låga köksstommar.

post-27937-0-94457600-1437126286_thumb.jpeg

post-27937-0-79132800-1437126309_thumb.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis! :)

Min far sa en gång till min mor att han läst att nästan alla celler i kroppen hinner bytas ut på 15 år, så att han därmed faktiskt hade belägg för att han var en helt annan man än den hon gifte sig med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

För någon vecka sedan slog åskan ner. En mycket lite blixt slog ut från datorns, iMac, chassi. Sen dess fungerar inte ethernetporten.

Porten sitter på moderkortet så det är märkligt att inget mer slutade fungera. Bara det att nätverksinställningar anser att ingen kabel är ansluten till ethernetporten.

Ska testa och se om Onyx kan hitta ett mjukvarufel istället innan jag lägger ut pengar på en adapter

Detsamma hände mig för ett antal årsen då mitt nätverk slocknade efter ett åskoväder. Det fick bli ett extra nätverkskort i PM G4an

Var ju enkelt med en massa lediga kortplatser tillgängliga.

Redigerad av niffen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter precis som åskan tog nätet. Har hänt flera gånger här med, men då har den tagit modem/router som suttit emellan. Inte hela rountern då utan bara internetporten + 1 LANport. Apple har en USB/ethernet 10/100, för ≈ 220-250,- som är riktigt bra. Tror inte det är ngn mjukvarufel du fått - tyvärr.

Om du skriver i Terminal:

ifconfig

Så får du upp alla portar... De 2 sista raderna i varje står det t ex:

en0: ... ...
	...
	...
	...
	media: autoselect (100baseTX <full-duplex>)
	status: active

Är porten inaktiv el inte funkar står det “<unknown type>” istället för 100base... Så får du ett värde där skall väl porten funka.

@SirKnasen kanske har ngn bra idé, som servar Mac'ar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

(Forum)städat lite... Man kanske skulle städa lite här hemma med. :) Men jag skall nog ägna en stund åt trimmern idag - försöka “trimma in” den så den går bättre... förhoppningsvis.

Lite frukost först kanske vore bra att börja med i a f. :kaffe:

Grattis! :cake:

Då blir det Taco's och en påse chips ikväll då? pclaugh.gif(läs Fredagsmys)

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Grattis! :)

Min far sa en gång till min mor att han läst att nästan alla celler i kroppen hinner bytas ut på 15 år, så att han därmed faktiskt hade belägg för att han var en helt annan man än den hon gifte sig med.

Hoho. Fick en idé på romantiskt småprat. Medan vi betraktar jordens rotation kring sin egen axel ( sk solnedgång ) kan man toppa med att påpeka utbytet av celler..... Säker hit. Mellan ögonen.... :hihihi:

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Hoho. Fick en idé på romantiskt småprat. Medan vi betraktar jordens rotation kring sin egen axel ( sk solnedgång ) kan man toppa med att påpeka utbytet av celler..... Säker hit. Mellan ögonen.... :hihihi:

Eeh... Axel? Du menar väl “kring sin egen Axelman”.

^_^:totaltgalen:

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eeh... Axel? Du menar väl “kring sin egen Axelman”.

^_^:totaltgalen:

Man måste skilja på dessa astronomiska egenskaper. Även om de kan vara snarlika. :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul quiz! VAd heter de fd staterna i gamla sovjetunionen? Axelman skrapade ihop 10/15. Det sprack på alla Någonting-stan......

http://www.dn.se/resor/fragesport/quiz-staterna-efter-sovjetunionen/?d=WQAAACWLOQ7AIBAD%2FzL1FmsgB%2Fs1xN%2BjmMayR55FUgrkbFQPuvtwXlQGN9WCx%2BQ1mX4qPXRsHV2%2Fvz8%3D&question=14

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Yngsta sonen har varit volontär i Azerbadjan ett halvår så den kunde jag. Men resten insåg jag att jag bara kände igen namnet på.... Av någon anledning satt Ukraina bergfast...... :superirriterad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Respekt!! :tappahakan::respekt:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mest "tack vare" miljöförstöring, krig, politiska konflikter och mutskandaler... :pinch: Ibland önskar man sig vara okunnig... :deppig:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Skall strax ut och “testa” trimmern. Fick ur bottensilen i bensinbehållaren och har bytt lite slangar där, och fått pumpen (gummiblåsan) att funka. :crossfingers: Hållde ut resten av bensinen med och silade den tillbaka då det låg en delrester kvar där i efter den gamla trasiga plast/gummi-röret.

Lite kaffe först och ladda lite själv först. :kaffe:

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...