Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag har Tyfocoor LS, 15 mm rör, 2 liter i minuten på halvfart, ∂t° = 20°, 6 solfångare på sammanlagt 12 m2 i 45°.

Du borde få ner mer kWh med det m2 antalet. Har 7,5 m2 plana på var sida om taket.
Kör med varvtalsstyrd ALPHA2 pump som tycker att flödet ska ligga på ca 4 l vid dT 12°C och levererar då 3,7 kW och drar ca 10 watt.
Jag tror inte kurvan på pumpen är fullt optimerad i din central.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du borde få ner mer kWh med det m2 antalet. Har 7,5 m2 plana på var sida om taket.
Kör med varvtalsstyrd ALPHA2 pump som tycker att flödet ska ligga på ca 4 l vid dT 12°C och levererar då 3,7 kW och drar ca 10 watt.
Jag tror inte kurvan på pumpen är fullt optimerad i din central.

 

 

Jag kan ha något inexakta faktiska värden på kWh, men års-kWh är enligt beräkningarna. Jag drar in cirkus 3800 kWh och det går inte att få in så mycket mer där jag bor. Juni-Juli är det full sprutt dvs 4 liter/min om det är soligt på dagen. Jag har en Deltasol E från Svesol som är nog den mest avancerade soldatorn på marknaden. Den vet hur pumpen ska köras.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att Axelman kommer att börja köra Linux nu... Fedora, el Mint kanske?... med Cinnamon.

Finns ett skrivbordstema (Minions 1.0) som kanske lockar. ^_^

6DS3-ONI8-KOPI.png

 

Du kan alltid klicka på download, packa upp så fanns skrivbordsbilden med i a f .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att Axelman kommer att börja köra Linux nu... Fedora, el Mint kanske?... med Cinnamon.

 

Finns ett skrivbordstema (Minions 1.0) som kanske lockar. ^_^

 

6DS3-ONI8-KOPI.png

 

Du kan alltid klicka på download, packa upp så fanns skrivbordsbilden med i a f .

TAck för omtanken. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Så kul..

 

post-113-0-49406500-1456826242_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte mintsmak. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen nyhet.... det har hänt mig tidigare. Fick för några år sedan SMS från Eva som var mer än kamratliga. Även från en tandläkare i Stockholm som meddelade mig regelbundet "mina" nya besökstider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mail går också fel. Frun blev erbjuden ett nytt jobb i södra sverige helt oväntat. Samma namn och samma hotmail men olika i punkter och sådant. Men hotmail skickade fel ändå. Frun klickade på mailet och kom via det in på hennes namne in på viktigare saker som hon inte skulle kunna ha tillgång till. Teknikfel. Så vi kontaktade henne och påtalade felet. Hon var INTE glad över teknikkrånglet men glad att vi var ärliga och hjälpsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mail går också fel. Frun blev erbjuden ett nytt jobb i södra sverige helt oväntat. Samma namn och samma hotmail men olika i punkter och sådant. Men hotmail skickade fel ändå. Frun klickade på mailet och kom via det in på hennes namne in på viktigare saker som hon inte skulle kunna ha tillgång till. Teknikfel. Så vi kontaktade henne och påtalade felet. Hon var INTE glad över teknikkrånglet men glad att vi var ärliga och hjälpsamma.

vad kul för henne... då blev det löneökning om hon tackat ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kul för henne... då blev det löneökning om hon tackat ja

Nope. Det var ett jobb med lägre lön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun skickade till mig :hihihi:

post-363-0-78337400-1456835028_thumb.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun skickade till mig :hihihi:

och vad skidade du tillbaks ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Man får vara försiktig med Linux Mint... :shifty:

Var därför jag skrev “Fedora, el Mint kanske?:ThumbsUp: Och skrev väl mest med Mint eftersom det är de som ligger bakom Cinnamon, även om det skrivbordet finns tillgängligt i det flesta distrubitioner idag.

 

Mint har skött den där incidenten riktigt bra - öppna och transparenta hela vägen och har det under kontroll.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“Bara” 11,5h kvar på en process som gått nu i 2d, 16h. :closedeyes: Men det är sista med. Hinner nog både käka och sova en stund. Det blir nog bra. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och vad skidade du tillbaks ?

Pjäx Pistols.... :whistling:

...

Inget men jag fixade kaffe åt henne. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pjäx Pistols.... :whistling:

...

Inget men jag fixade kaffe åt henne. :)

Ha ha vad lustigt autocorreckt var i farten

Jag var säker på att det stod skickade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har lekt lite med iweb

 

 

post-154-0-45074800-1456855367_thumb.png

post-154-0-52746000-1456855368_thumb.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen blev moduli-filen klar, och jag fick tillbaka ett par GB som den la beslag på under tiden. :yeahbaby: Nu kan man göra annat istället. Ville inte köra så mycket annat medans den gick.

 

Häromdagen beställde jag en 3mm insexnycket, 150mm lång med T-handtag. Förhoppningsvis kommer den idag el imorgon. Skall vara till Mac Pro'n, så man får loss CPUkylaren. Vill göra rent fläkten som sitter inbyggd där, om inte annat sen inför försäljning - dels att den är (tok)rengjord och att den som köper får med rätt verktyg. :yeahbaby: Det är en så, en 2,5mm vanlig och sen 2 olika strl på skruvmejsel. Das alle.

 

Sista grejjerna till nya datorn skulle komma nu i veckan med - var skickade i a f. Så sen blir det väl till att skruva klart den. Måste skaffa 2 USBminnen bara. Har ju skaffat ett par stycken, men tanken var ju att köpa 2st exakt lika dana så det blir enkelt att klona dem. Skall vara till loginnyckar (krypteringen) och ev /boot-partitionen - både för den stationära och den bärbara. Jaja, det blir bra när det blir klart. :crossfingers:

 

Frukost först... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...