Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

... Ja, användardelen hade gärna fått vara lite bättre. Funktionsmässigt och som program är den nog så bra som den kan vara. Men mkt är ju vana med.

Typ som Scribus då. Allt går att göra och lite till, men är förfärligt osmidigt när man är van vid ett helt annat GUI-tänk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Typ som Scribus då. Allt går att göra och lite till, men är förfärligt osmidigt när man är van vid ett helt annat GUI-tänk.

Ja, exakt... Det var det jag menade med “rätt” bra, men att det är ett riktigt rikigt bra program. ^_^

Blir ju ofta så med program som är cross-platform och det utgår från en annan. De tar med sig “ursprungs-tänket” in i de övriga. Är väl därför PS är bättre då det kom senare till Win med “våra” saker i.

Är lite samma med Bluefish, men det är ändå rätt hyggligt i OS X på så sätt.

post-64246-0-99398200-1430516945.png

Skulle väl eg räcka med den för att ha en editor som funkar på båda platformarna (OS X/Linux), men Eclipse erbjuder lite mer möjligheter och har C-biten med. Men man får se. Om det inte känns allt för osmidigt och hämmar skrivande så blir det nog Eclipse annars funkar Bluefish - och den har så projekt-hantering med (den delen som eg skiljer BBEdit från TextWrangler).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gör säker start. :kaffe: Med dubbla nybakta bullar! :foralskad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God förmiddag på er!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, borde ta tag i och fixa en omgång brödbullar här med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I min trädgård blommar snart en av de blommor som sprider den ljuvligaste doften på kvällen

post-113-0-05070500-1430556095_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trivs bra med att ha uppdaterat till Yosemite.

Väldigt vilken snabbare dator jag fick!
Bekräftar den känsla jag haft att Maverick var ett "slöare" system än Snow Leopard :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bekräftar den känsla jag haft att Maverick var ett "slöare" system än Snow Leopard :D

Jag har båda systemen på min dator och upplever ingen skillnad i drift. Yosemite tar dock längre tid på sig att boota.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har båda systemen på min dator och upplever ingen skillnad i drift. Yosemite tar dock längre tid på sig att boota.

Varför har du båda systemen på din dator?

Märker bara förbättringar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför har du båda systemen på din dator?

Märker bara förbättringar

Jag föredrar Mavericks vad gäller systemtypsnitt och grafiskt utseende. Yosemite har jag för att hålla mig uppdaterad och för att kunna supporta vid behov. Bra för dig att du bara märker förbättringar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

välkommen in i familjen

hur går det med supporten till döttrarna ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gör säker start. :kaffe: Med dubbla nybakta bullar! :foralskad:

är frugan på det bakvänliga humöret idag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frukost inmundigad, bulldeg satt på jäsning och kaffet är nybryggt :storkram:

Slurp :kaffe: aaaahhh.... :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Jag testade min mini i Geekbench 3 (resultaten i köpversionen för Intel 64 som bland annat ingår i Mactracker) vad gäller såväl Mavericks som Yosemite. Resultaten blev likvärdiga. Siffrorna talar något till Yosemites favör, men jag har en totalt sett en "tyngre" installation med fler program och filer i Mavericks, Yosemite är en "renare" installation på så vis. Så rent objektivt är de likvärdiga vad gäller prestanda. Om man upplever en stor förbättring så torde det röra sig om placebo. Men spela roll, bara man är nöjd, så.

Mavericks:

post-28798-0-89678200-1430560360_thumb.png

Yosemite:

post-28798-0-75662900-1430560362_thumb.png

Edit: Vid testerna hade jag så klart inga andra program i gång än Geekbench 3.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar om man ser på den praktiska användningen att minneshanteringen är bättre på Yosemit vad gäller att ta tillbaka icke använt minne.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

välkommen in i familjen

hur går det med supporten till döttrarna ?

Utmärkt, det har inte behövts någon :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar om man ser på den praktiska användningen att minneshanteringen är bättre på Yosemit vad gäller att ta tillbaka icke använt minne.

Det låter bra, tycker OS X (rent allm) är rätt dåligt på att “lämna tillbaka” minnet. Spec vissa program. Safari är väl bättre nu, men var riktigt dåligt ett tag - så la det in nån tömningssekvens ett tag som gjorde att alla sidor man hade öppna laddades om. Jätte kul när man hade suttit och skrivit nåt ganska länge och var på väg att posta det. Anv knappt safari nu, så jag vet inte om det är kvar.

Frukost inmundigad, bulldeg satt på jäsning och kaffet är nybryggt :storkram:

Slurp :kaffe: aaaahhh.... :P

Är kakmonstret busy idag? :Dcookie.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter bra, tycker OS X (rent allm) är rätt dåligt på att “lämna tillbaka” minnet. Spec vissa program. Safari är väl bättre nu, men var riktigt dåligt ett tag - så la det in nån tömningssekvens ett tag som gjorde att alla sidor man hade öppna laddades om. Jätte kul när man hade suttit och skrivit nåt ganska länge och var på väg att posta det. Anv knappt safari nu, så jag vet inte om det är kvar.

Är kakmonstret busy idag? :Dcookie.gif

Ja, strax dags att avsmaka en ljummen, nybakad brödbulle eller två, eller tre.... :whistling::lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har återställt gömda inställningar i Android Chrome till standard och plötsligt flyter det på riktigt bra. Inga frysta fönster än heller! =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har återställt gömda inställningar i Android Chrome till standard och plötsligt flyter det på riktigt bra. Inga frysta fönster än heller! =)

Dom kan inte har varit speciellt väl dolda eftersom du hittade dom :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Då var det deklarerat och klart, rackarns smidigt via nätet, man får hjälp med uträkningar när man behöver ändra, +1 till skatteverket och +2 för att man får tillbaka dessutom :lol:

Redigerad av mattem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste provas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom kan inte har varit speciellt väl dolda eftersom du hittade dom :hihihi:

Menar du att även en blind höna kan hitta ett frö?

chrome://flags

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste provas

Coolt! B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Satt en stor krabat på min farstutrapp, ville inte bli upplockad, satte sig på bakbenen för att liksom boxas med mig :)

Lät den krypa upp på lite hushållspapper..

Aldrig sett den tidigare, men google hjälpte mig artbestämma..Lövträdkrypare..

post-113-0-81226300-1430573956_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...