Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sitter och letar lite grejjer. Den disken jag mailade om har inte hört av sig. Kan väl köpa en ny (489,- fraktfritt just nu), men det vore bra att hitta ngn bättre beg för 200-400,-

 

Idol ikväll. Är ju bara några program kvar. Skall bli spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte skrämmas och så, men ni har väl en bra dag/kväll... Fre 13'e.

friday-13th-a-bit-late-but-funny_o_21928

 

^_^

 

Känner att jag inte mått helt hundra idag. :glare: Lite tjuvtjockt, ont i magen, men det går väl över. Får sova lite xtra. Brukar hjälpa. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast detta först...

 

Lite dåligt ljus, men jag fick tre bilder på gröna växter i eftermiddags. Överst till vänster en fläder som inte har gulnat det minsta. Nederst till vänster en blekbalsamin som blommar och sätter frön. Jättebalsaminen till höger har slutat blomma men sätter desto fler frön. Och nu har snart halva november gått!

 

post-28798-0-10387000-1447451445_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sisådärja, hemkommen och läser i fatt lite.

Regn och rusk ute så något norrsken är det inte lönt att jaga denna kväll. Får bli repris på Downton Abbey istället. Och kanske någon film....

 

Har bra snurr på lilla minin vid köksteven, så bra att kunna jobba i den från macbooken via skärmdelning. Det enda som stör mig är att jag inte kan dölja alla sladdar och apparajter vid TV.en. TV:en sitter nämligen på ett stativ på väggen. Surrade fast alltihop bakom TV;en vid stativet så det såg snyggt och prydligt ut. Men då vägrar minin att vara uppkopplad. Tror det blir någon slags störning från TV;en då? Så jag får klura ut något så man slipper se alla sladdar och jox som nu bara är på en stol under TV;en. Det räcker ju inte med att det funkar, det ska ju se lite prydligt ut också.... ;)

låter som en bra kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laga med stora ingrepp i så fall. Utanpåliggande fastsydda fickor som används så mycket att tyget bakom hade gått sönder. Nä, den jackan var utsliten.

Bättre med ett par nya istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 saker...

 

  • Skyddar dig/ditt system (är det tänkt)
  • ...genom att imitera Windows “Home Edition”.
:shifty:pclaugh.gif

Windows 7 ? Kan det verkligen vara en förbättring ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknar upp till en mörk dag. Axelman sörjer över de döda i Frankrike. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknar upp till en mörk dag. Axelman sörjer över de döda i Frankrike. :cry:

Ja jag hörde det också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte skrämmas och så, men ni har väl en bra dag/kväll... Fre 13'e.

friday-13th-a-bit-late-but-funny_o_21928

 

^_^

 

Känner att jag inte mått helt hundra idag. :glare: Lite tjuvtjockt, ont i magen, men det går väl över. Får sova lite xtra. Brukar hjälpa. :crossfingers:

Det blev en lugn fredagskväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknar upp till en mörk dag. Axelman sörjer över de döda i Frankrike. :cry:

Jag sörjer de döda och jag sörjer Europatanken. Det vi bevittnar är ännu ett steg på vägen mot en mörkare framtid :cry:

Redigerad av Now
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sörjer de döda och jag sörjer Europatanken. Det vi bevittnar är ännu ett steg på vägen mot en mörkare framtid :cry:

För min del är europatanken för liten. Det är en attack på den världsvida demokratin. Men ägde rum i europa hos våra grannar ett kvarter bort. Det kanske är egoistiskt att sörja enstaka händelser när tusentals dör varje dag i världen. Men detta klarar jag av att omfatta. Min lilla obetydliga droppe i en enorm ocean. Men ändå en droppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del är europatanken för liten.

För min del är tanken på ett fredligt Europa rätt viktig. Jag har ingen inre drift i att få uppleva en söndersliten kontinent än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del är tanken på ett fredligt Europa rätt viktig. Jag har ingen inre drift i att få uppleva en söndersliten kontinent än en gång.

Du svarar som om mitt inlägg står i opposition mot ditt. Då har du läst fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Idag känns allt väldigt grått. Och det mörknar ute.

då hopas vi på att Zlatan vänder allt till ett Leende ikväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa avancerade anteckningar i El Capitan del 2

  • Rita och teckna bara för IOS

Nya Anteckningar har stöd för handskrivna anteckningar, skisser och teckningar. Dessa visas på Macen utan problem, men kan bara skapas med Iphone och Ipad. Med tanke på att det är betydligt svårare att få till det med mus eller styrplatta är det kanske inte någon större förlust – men den som har en ritplatta eller programmet Inklet kan ändå känna ett sting av förtret.

  • Bättre synkning

Hur otroligt det än kan låta har Anteckningar och flera andra Apple-program fram till nu synkat med hjälp av imap-prokokollet. Det är ett uråldrigt protokoll som togs fram för, och fortfarande huvudsakligen används för, e-post. Att Apple valde det tidigare kan ha berott på att det då går att synka ner sina anteckningar även till andra e-postklienter än företagets egna, men det känns onekligen som ett märkligt val för just Apple och förklarar varför det har gått så segt att synka över nya anteckningar till dina andra enheter.

Med uppdateringen till El Capitan har Apple byt synkmekanism till Icloud Drive och samma tekniker som används i Textredigering, Pages och andra program. Det gör att synkningen är betydligt mer pålitlig och sker närmast omedelbart. Du kan fortfarande få anteckningar från Icloud-kontot via imap, men då ingår inte alla funktionerna.

  • Redigera och skapa anteckningar på Macen

Du kanske aldrig tänkte på det, men även innan El Capitan hade du möjlighet att formatera texten i Anteckningar. I menyn Format fanns en rad typsnitt, textstilar, indragning och listor.

Dög inte dessa kunde du trycka cmd-t för att öppna OS X:s standarddialog för typsnitt och textinställningar. Där kunde du välja typsnitt helt fritt, med det lilla kruxet att en del typsnitt inte finns på IOS och därmed kunde ställa till det efter synkning.
Det fungerar fortfarande, men vill du skapa en anteckning med lite mer avancerad formatering, till exempel tabeller och annat, kan du använda ett annat program – till exempel Pages – och sedan kopiera och klistra in i din anteckning så bevaras all formatering. Du kan till och med klistra in diagram.

Varför inte helt enkelt använda Pages, kanske du undrar? Därför att Anteckningar har ett annat syfte och är enkelt att använda som referens på ett annat sätt. Du kanske inte har Pages på Iphone, eller vill blanda diagrammet med en enkel checklista.

  • Dra och släpp

Det enklaste sättet att klistra in bilder, filmer, pdf:er och annat är att helt enkelt dra och släppa dem från Finder. Alla format som kan visas normalt på IOS (till exempel .mov och .mp4 men inte .avi eller .mkv) visas direkt i anteckningen, medan andra filer dyker upp som länkar med namn och miniatyr.

Vill du importera bilder direkt från en kamera går det också. Ctrl/höger-klicka i anteckningen och välj Importera bild från kontextmenyn. Det sparar ett steg eller två jämfört med att använda Bildinsamling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då hopas vi på att Zlatan vänder allt till ett Leende ikväll

Ja, detfår man hoppas. :crossfingers::yeahbaby: Det blir sr.se/radiosporten här... eftersom de envisas att visa det på fel kanal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tung dag för Frankrike och Europa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tung dag för Frankrike och Europa!

Anpassad avatar ser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...