Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ja, exakt... På Friends Arena. 22 schackpjäser på varje sida. Gult möter rött. Men de kör nog någon egen variant på det, för alla får röra sig som Dam - lite hur dem vill - i alla riktningar. ^_^

 

Nej, men det är fotboll. Tyvärr på fel kanal: UEFA EM-kval playoff: Sverige - Danmark på Kanal 5 Lördag kl undefined - www.tv.nu

Jaha. OK, tack. Ungefär lika (o)intressant i mina ögon. Därav okunskapen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, exakt... På Friends Arena. 22 schackpjäser på varje sida. Gult möter rött. Men de kör nog någon egen variant på det, för alla får röra sig som Dam - lite hur dem vill - i alla riktningar. ^_^

Nej, men det är fotboll. Tyvärr på fel kanal: UEFA EM-kval playoff: Sverige - Danmark på Kanal 5 Lördag kl undefined - www.tv.nu

Nya landslagströjor också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. OK, tack. Ungefär lika (o)intressant i mina ögon. Därav okunskapen. :)

Nej alla kan ju inte tycka om samma sak

Då skulle världen bli bra konstig

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hos tandhygienisten idag..kostnad 500 kr (går dit 2 ggr/år)

 

För att få balans i kassan igen, så jag lät en rak DD fixa det :D

 

post-113-0-41397500-1447360157.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte var jag "åpen" heller och satsade det tiodubbla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad håller de på med? Det ser ju helt kasst ut. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Retar mig på ett skitfel med Safari på bara min iMac.

 

Frugan ville jag skulle beställa extra Bingolotter till uppesittarkvällarna jul och nyår..

Visst säger jag, och går till Bingolottos hemsida, som jag besökt tidigare, men för mycket länge sedan..

Är "medlem" där och ska klicka på Logga in...knappen svarar inte.. Försöker då med Skapa Konto..nej, inget händer

 

Byter webbläsare, tar Firefox och där är inga problem att logga in, inte heller med andra webbläsare jag har.

 

Tar bort cache och kakor i Safari, hjälper inte..

I frugans iMac, med samma version av Safari (9.0.1) fungerar det utmärkt, och likaså i min MBA

 

Kollar i Safarimenyn> Utvecklare> Visa Felmeddelandefönster..

 

Och visst där finns ett fel

post-113-0-87039100-1447407035_thumb.jpg

 

Men hur tusan fixar jag det?

 

post-113-0-49544900-1447407107_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Retar mig på ett skitfel med Safari på bara min iMac.

 

Frugan ville jag skulle beställa extra Bingolotter till uppesittarkvällarna jul och nyår..

Visst säger jag, och går till Bingolottos hemsida, som jag besökt tidigare, men för mycket länge sedan..

Är "medlem" där och ska klicka på Logga in...knappen svarar inte.. Försöker då med Skapa Konto..nej, inget händer

 

Byter webbläsare, tar Firefox och där är inga problem att logga in, inte heller med andra webbläsare jag har.

 

Tar bort cache och kakor i Safari, hjälper inte..

I frugans iMac, med samma version av Safari (9.0.1) fungerar det utmärkt, och likaså i min MBA

 

Kollar i Safarimenyn> Utvecklare> Visa Felmeddelandefönster..

 

Och visst där finns ett fel

attachicon.gifSkärmavbild 2015-11-13 kl. 10.11.40.jpg

 

Men hur tusan fixar jag det?

 

attachicon.gifSkärmavbild 2015-11-13 kl. 10.10.56.jpg

Används olika tillägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Används olika tillägg?

Har suttit och jämfört och det är väl så, om du tänker på adBlock och sånt, de har jag inte på frugans och min MBA..

 

 

PS

 

Där var det..stängde av tillägg. Starta om Safari, och det fungerade..

Det var ju inte kul..AdBlock Plus och click to flash har jag bl.a

 

Tack alix för vägledningen

 

Då får jag använda nån annan webbläsare om jag ska besöka den sidan igen...

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och jämfört och det är väl så, om du tänker på adBlock och sånt, de har jag inte på frugans och min MBA..

 

 

PS

 

Där var det..stängde av tillägg. Starta om Safari, och det fungerade..

Det var ju inte kul..AdBlock Plus och click to flash har jag bl.a

Man kan använda de tilläggen och vitlista vissa sajter, så funktionen inte störs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan använda de tilläggen och vitlista vissa sajter, så funktionen inte störs.

Hur gör man det..får börja kolla ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör se ut som nedan ungefär.

 

Adding%2Ba%2Bdomain%2Bto%2Bwhitelist.png

Var hittade du dessa inställningar? letar som tusan nu :-)

 

jpost-113-0-06747600-1447409680_thumb.jpg

 

 

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen, nu löste jag det..första gången jag stött på det. Tack än en gång Alix :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad håller de på med? Det ser ju helt kasst ut. :superirriterad:

Bra fråga Axelman.... hoppas på vinst i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sisådärja, hemkommen och läser i fatt lite.

Regn och rusk ute så något norrsken är det inte lönt att jaga denna kväll. Får bli repris på Downton Abbey istället. Och kanske någon film....

 

Har bra snurr på lilla minin vid köksteven, så bra att kunna jobba i den från macbooken via skärmdelning. Det enda som stör mig är att jag inte kan dölja alla sladdar och apparajter vid TV.en. TV:en sitter nämligen på ett stativ på väggen. Surrade fast alltihop bakom TV;en vid stativet så det såg snyggt och prydligt ut. Men då vägrar minin att vara uppkopplad. Tror det blir någon slags störning från TV;en då? Så jag får klura ut något så man slipper se alla sladdar och jox som nu bara är på en stol under TV;en. Det räcker ju inte med att det funkar, det ska ju se lite prydligt ut också.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sisådärja, hemkommen och läser i fatt lite.

Regn och rusk ute så något norrsken är det inte lönt att jaga denna kväll. Får bli repris på Downton Abbey istället. Och kanske någon film....

 

Har bra snurr på lilla minin vid köksteven, så bra att kunna jobba i den från macbooken via skärmdelning. Det enda som stör mig är att jag inte kan dölja alla sladdar och apparajter vid TV.en. TV:en sitter nämligen på ett stativ på väggen. Surrade fast alltihop bakom TV;en vid stativet så det såg snyggt och prydligt ut. Men då vägrar minin att vara uppkopplad. Tror det blir någon slags störning från TV;en då? Så jag får klura ut något så man slipper se alla sladdar och jox som nu bara är på en stol under TV;en. Det räcker ju inte med att det funkar, det ska ju se lite prydligt ut också.... ;)

Köp en (ngt större) kabelskena. Räcker väl med en fr golv t fästet.

http://www.clasohlson.com/se/Kabelkanal/36-5250 I den 38x16 lär man ju få plats med en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...