Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ha ha

 

post-113-0-06549200-1447237065_thumb.jpg

 

klippet från senaste Ny Teknik

Redigerad av Pocahontas
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var den inte DELLlicious så säg? ^_^:jultomte:

:hihihi:

Ja, och också den fina duken. Kommer väl till pass då den jag hade numera ligger tillsammans med kameran. Linsen immar igen direkt när man står ute om kvällarna med all fukt som är, så det är torka torka torka....

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:hihihi:

Ja, och också den fina duken. Kommer väl till pass då den jag hade numera ligger tillsammans med kameran. Linsen immar igen direkt när man står ute om kvällarna med all fukt som är, så det är torka torka torka....

 

:D

:D Va bra. :yeahbaby:

 

Linsen immar igen direkt när man står ute om kvällarna ...

Så effektfullt. :ThumbsUp::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast inte i samma lokal?

Danmark?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss varit och hämtat årets första julklapp som kom med posten. Kunde inte bärga mig till den 24 december :)

 

Tack snälla tomten :):jultomte:

vad kul Grattis!

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast inte i samma lokal?

Sannolikt inte Ronny. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM man kollar userbenchmark.com får man en annan bild av Kingston-disken. Den är hyfsad på att läsa, men kass på att skriva. Så ser det ut i verkligheten. På grund av färre kanaler jobbar den långsamt. 120 GB-disken är klart piggare.

post-363-0-00987900-1447262626_thumb.png

post-363-0-70675900-1447262631_thumb.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack... Det gick sådär. Somnade i princip på en gång. Tror jag hann se årets nykomling. Somnade nog en.

Zlatan vann fist igen hörde jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och jag som trodde att du hade bytt alias

Det kan jag lova att jag INTE gör Ronny. yes.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anteckningar i El Capitan har äntligen blivit bra - så här maximerar du nyttan

Anteckningar är ett av de medföljande programmen i OS X El Capitan som har förbättrats mest. Vi går igenom nyheterna och visar allt du inte får gå miste om.

Det kryllar av anteckningsprogram på App Store och Mac App Store, med vilka du kan skriva ner något viktigt som dyker upp och sedan se anteckningen på alla dina enheter.

Inget av dessa hade varit lika populära om det inte var för att Apples medföljande Anteckningar, som först kom till Mac med OS X Mountain Lion, är så kasst. Eller var rättare sagt, för med OS X El Capitan blir det ändring på den saken.

I det nya systemet – och samtidigt på IOS 9 – går Anteckningar från enkla textlistor till moderna multimediaanteckningar i stil med Evernote och Onenote. Du kan lägga till bilder, kartor och annat, och möjligheterna att formatera är mycket bättre.

Textstil och checklistor
Apple har knappast uppfunnit något revolutionerande till nya Anteckningar, men det räcker ganska långt för att ta igen försprånget konkurrenter som Evernote har haft.

En ny verktygsrad överst i programmet visar de vanligaste funktionerna, som att ändra stil och skapa en checklista. Det senare gör att du slipper hålla på med program som Påminnelser bara för att göra enkla att göra-listor utan krusiduller och automatiska påminnelser. Inköpslistor, till exempel. För att göra om en vanliga lista till checklista markerar du de rader du vill och klickar på ikonen för checklista.

Där finns också en knapp för att bläddra bland bilder och videor i Bilders bibliotek. Om du inte använder det programmet eller bara vill klistra in en bild från nätet kan du så klart dra och släppa filer direkt i en anteckning istället – det är oftast snabbare i alla fall.

Dela länkar och kartor

Anteckningar är numera också ett av standardmålen i standarddialogrutan för att dela. Du kan till exempel klicka på Dela i Safari och skicka en länk till Anteckningar, eller leta upp ett landmärke i Kartor och dela den. Om du gör det senare får du upp ett fönster som liknar det som öppnar när du väljer att dela något till Facebook, och du kan ändra texten som ska ingå. Sedan skapas automatiskt en liten förhandsvisning som du kan dubbelklicka på för att öppna i Kartor.

Eftersom allt i Anteckningar synkas med Icloud blir det här ett av de snabbaste sätten att skicka saker från Macen till dina IOS-prylar.

Bläddra bland bilagor
För att hjälpa dig hålla koll på alla filer, länkar och annat du har lagt till i olika anteckningar har programmet fått ett speciellt gränssnitt för att bläddra bland bilagorna. Klicka på den lilla knappen med fyra fyrkanter i verktygsfältet så dyker det upp. Här finns sex flikar för olika typer av bilagor, så att du ännu snabbare kan hitta till exempel rätt bild eller ljudinspelning.

Det här är en funktion som också återfinns i till exempel Evernote och är väldigt användbar när du har börjat samla på dig en ansenlig mängd anteckningar.

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart mat och på lördag playoff

Ja, det skal bli spännande. :yeahbaby:

 

Mat på g här med. Blir råstekt potatis, och nåt till det.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart mat och på lördag playoff

 

Ja, det skal bli spännande. :yeahbaby:

 

Schack? Eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schack? Eller vad?

Ja, exakt... På Friends Arena. 22 schackpjäser på varje sida. Gult möter rött. Men de kör nog någon egen variant på det, för alla får röra sig som Dam - lite hur dem vill - i alla riktningar. ^_^

 

Nej, men det är fotboll. Tyvärr på fel kanal: UEFA EM-kval playoff: Sverige - Danmark på Kanal 5 Lördag kl undefined - www.tv.nu

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...