Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Tv4 är en kanal med hyfsade program och ibland lysande nyhetsförmedling. Där är dock åt h-e för mycket reklam både på tv och hemsidor. Jag har blockerat båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever att TV4 har mer reklam än andra reklamkanaler, trots att jag vet att det med största sannolikhet inte är fallet. Takregeln är 12 minuter per timme. Det tyder på att andra kanaler är bättre på att placera reklamblocken (längd och frekvens).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever att TV4 har mer reklam än andra reklamkanaler, trots att jag vet att det med största sannolikhet inte är fallet. Takregeln är 12 minuter per timme. Det tyder på att andra kanaler är bättre på att placera reklamblocken (längd och frekvens).

Ökade det inte lite grann för ett tag sen.... fr 12min -> ??min

 

4'an reklam avbrott är hemska. Tro min mamma klockade dem till 7min. Förutom reklamen har de ett ganska långt trailerblock upppå det. Alla kommande program osv.

 

En anna sak - jmf med t ex TV6. På kvällar/nätter - ju långre in på småtimmarna man kommer desto kortare blir reklamen på 6'an, ibland bara 1, el 1 trailer/vinjett. Medans 4'an kör fullstora reklamavbrott hela natten igenom. Så jag antar att de även har olika betalmodeller som gör att det skiljer så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kiplon börjar bli på hugget igen.... :totaltgalen::devil::D

härligt... vad är dagens tema ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kan vara något för Axelman

 

Multikopter-SM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Ökade det inte lite grann för ett tag sen.... fr 12min -> ??min

 

4'an reklam avbrott är hemska. Tro min mamma klockade dem till 7min. Förutom reklamen har de ett ganska långt trailerblock upppå det. Alla kommande program osv.

 

En anna sak - jmf med t ex TV6. På kvällar/nätter - ju långre in på småtimmarna man kommer desto kortare blir reklamen på 6'an, ibland bara 1, el 1 trailer/vinjett. Medans 4'an kör fullstora reklamavbrott hela natten igenom. Så jag antar att de även har olika betalmodeller som gör att det skiljer så.

Tidigare var det ungefär så att TV4 hade en begränsning i hur mycket reklam de fick visa som mest under en timme, samtidigt som deras totala reklamtid under ett dygn inte räckte till att fylla alla timmar med reklam

Vilket gjorde att de kunde köra någon dålig film utan reklam klockan 3-5 och flytta den tidens reklam till ca klockan 19-22.

 

Ex: som mest 12 minuter reklam/timme men inte mer än 6 minuter reklam/timme i genomsnitt.

 

Nu kanske det har ändrats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då har Axelman sett Kung Fury. Väldigt annorlunda måste jag säga. En blandning av många saker som hemskt 80-tal, serietidning, fornnordisk mytologi, asiatisk kampsport och HITLER! En helt galet knäpp mix som ändå fungerar. Smart och finurlig med integrerade filmiska hänvisningar.

...

Faktum är att sämsta punkten är den antiklimaktiska biten med våra svenska ståuppare som försöker snacka svyska. Jag kände att magin försvann när man hörde svenska. Den sköna übervärlden som uppstår när engelska används borde ha fortsatt. Eftersom svenska associeras med vardag och tönt borde man ha snackat tyngelska.... :hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

härligt... vad är dagens tema ?

Spritskransar och limpor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya glasögon! Först var det lite suddigt, men när ögonen ställde om sig så blev världen genast klarare och större! Om jag köper ett par till inom tre månader får jag 50 procents rabatt. Det passar bra för jag ska skaffa progressiva att ha hemma, så man ser att läsa, laga mat och se dataskärm utan problem. Heja Specsavers! :yeahbaby:

"Större" undrar ni? Jo, jag är inte lika närsynt som förr, och då blir faktiskt världen, optiskt sett, just större. Och därmed tydligare. Faktum är att jag idag har 1,2 i synskärpa på långt håll med båda ögonen (1 är normalsyn) med glasögon. Tidigare låg det på strax under 1. Bra, va? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya glasögon! Först var det lite suddigt, men när ögonen ställde om sig så blev världen genast klarare och större! Om jag köper ett par till inom tre månader får jag 50 procents rabatt. Det passar bra för jag ska skaffa progressiva att ha hemma, så man ser att läsa, laga mat och se dataskärm utan problem. Heja Specsavers! :yeahbaby:

"Större" undrar ni? Jo, jag är inte lika närsynt som förr, och då blir faktiskt världen, optiskt sett, just större. Och därmed tydligare. Faktum är att jag idag har 1,2 i synskärpa på långt håll med båda ögonen (1 är normalsyn) med glasögon. Tidigare låg det på strax under 1. Bra, va? :)

Perfekt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare var det ungefär så att TV4 hade en begränsning i hur mycket reklam de fick visa som mest under en timme, samtidigt som deras totala reklamtid under ett dygn inte räckte till att fylla alla timmar med reklam

Vilket gjorde att de kunde köra någon dålig film utan reklam klockan 3-5 och flytta den tidens reklam till ca klockan 19-22.

 

Ex: som mest 12 minuter reklam/timme men inte mer än 6 minuter reklam/timme i genomsnitt.

 

Nu kanske det har ändrats.

Framförallt skilde sig TV4:s regler mot konkurrenternas, eftersom konkurrenterna inte sände från Sverige. De nya reglerna är lika i hela EU (har jag för mig), vilket innebär att TV3, Femman, TV4 mfl alla har samma spelplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya glasögon! Först var det lite suddigt, men när ögonen ställde om sig så blev världen genast klarare och större! Om jag köper ett par till inom tre månader får jag 50 procents rabatt. Det passar bra för jag ska skaffa progressiva att ha hemma, så man ser att läsa, laga mat och se dataskärm utan problem. Heja Specsavers! :yeahbaby:

"Större" undrar ni? Jo, jag är inte lika närsynt som förr, och då blir faktiskt världen, optiskt sett, just större. Och därmed tydligare. Faktum är att jag idag har 1,2 i synskärpa på långt håll med båda ögonen (1 är normalsyn) med glasögon. Tidigare låg det på strax under 1. Bra, va? :)

Jag har haft överskärpa en gång vilket resulterade i huvudvärk. Men dra åt skogen vad skarp hela världen blev. Ett tag.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framförallt skilde sig TV4:s regler mot konkurrenternas, eftersom konkurrenterna inte sände från Sverige. De nya reglerna är lika i hela EU (har jag för mig), vilket innebär att TV3, Femman, TV4 mfl alla har samma spelplan.

Det man blir galen på TV4 är att de visar nyheter OCH reklam mitt i en film. :superirriterad::stjarnsmall::bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft överskärpa en gång vilket resulterade i huvudvärk. Men dra åt skogen vad skarp hela världen blev. Ett tag.... :hihihi:

:yeahbaby:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt nöjd efter gårdagens klipp :citation::kartjej:

 

Är så ofattbart skönt :storkram:

 

Skägget är kvar, det kommer det nog att fortsätta att vara.

 

Pratade med lilla mamma igår och sa att jag klippt mig, hon tyckte att det var ju bra, "du som brukar bli så snygg när du varit hos frisören", jag fnissade för mig själv :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyklippt men dock inte lika modig som vår vän i Fränninge utan har lämnat kvar några millimeter.

Har precis tränat också och känner hur det brinner i musklerna.

Jag noterar puckeln strax under nacken och känner mig lite som Quasimodo.

Inte så vacker men snäll. grin.gif

 

post-5952-0-62287500-1433355130_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spritskransar och limpor ;)

trevligt! hoppas att det blir något bra på WWDC som du gillar också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man blir galen på TV4 är att de visar nyheter OCH reklam mitt i en film. :superirriterad::stjarnsmall::bla:

det blir ju mer nyheter och reklam än film

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever att TV4 har mer reklam än andra reklamkanaler, trots att jag vet att det med största sannolikhet inte är fallet. Takregeln är 12 minuter per timme. Det tyder på att andra kanaler är bättre på att placera reklamblocken (längd och frekvens).

Det är säkert som du säger och de flesta kanalerna är nedlusade med det där som jag helst vill slippa.

Jag löste det genom att kasta ut tv:n för ett antal år sedan då jag fick nog av skiten.

Nu är det tyst och brusfritt. Min psykiska hälsa tackar mig för det varje dag. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slurp :kaffe: aaahhh..... :P

 

Noterar att morgonen är mulen men de pratade om vackert väder igår på radion så man kan ju hoppas :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker med en säker start. Ska strax till farbror doktorn och få förlängd sjukskrivning. Sen ska jag på utredning i morgon och på måndag. Jag ska åka en timme till en grannstad, vara där hela dagen och sen åka hem. Det lilla jag har testat visar att det inte kommer att fungera. Efter två tre timmar har huvudet domnat bort. Hur tusan ska jag komma hem??? :dumstrut: Flunkar jag i utredningen får jag förmodligen sjukersättning på tillvidarebasis. Dvs sjukpensionär. :cry: Men det är kanske det bästa efter omständigheterna. Så mycket energi och så mycket driv som fanns en gång är borta och jag hittar inte tillbaka. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...