Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Jag trodde det var pfefferoni i alla kebaber, å fullkorn har jag aldrig fått frågan om, däremot stark eller mild sås kan de fråga om. Å det är precis inom gränsen för det uthärdliga...

Stark, mild, vitlök och special har väl de flesta, där special är "stark med eldsflammor" :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gillar inte pizzerior med 50 pizzor att välja på heller, omöjligt få en överblick på ingredienserna då på alla och sen välja rätt, har man så många alternativ borde man överväga Subway-systemet å låta kunden välja själv. Föredrar de som har typ tjugo stycken, de hinner man ögna igen dom och välja några kandidater å sen välja nån av dem. Borde kunna va intressant forskningsonråde det här hur folks urvalsprocesser fungerar.

Jag var på en pizzeria i Greenwich Village där de bara hade en pizza. Man kunde välja om man ville ha den som 9" eller 10" och den bestod av pizzabotten med ett tunt lager tomat.

Sedan hade de en skitlång lista med tillbehör man kunde välja bland :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gillar inte pizzerior med 50 pizzor att välja på heller, omöjligt få en överblick på ingredienserna då på alla och sen välja rätt, har man så många alternativ borde man överväga Subway-systemet å låta kunden välja själv. Föredrar de som har typ tjugo stycken, de hinner man ögna igen dom och välja några kandidater å sen välja nån av dem. Borde kunna va intressant forskningsonråde det här hur folks urvalsprocesser fungerar.

Tror aldrig jag sett en pizzeria med färre än 50 sorter...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fråga de serviceinriktade pizzerieägarna vetja! Jag vet redan för det mesta vad jag vill ha, KEBAB, men känner jag för variation så är det inte svårare än att fråga vid behov.

Tusan vad sugen man är nu på en kebabpizza! Eller ska man ta kebabtalrik tro? :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så nu har jag blivit rigid bakåtsträvare och o-valare. Undrar hur vi ska kunna få detta att spåra ur så det räcker hela helgen..... :fane::w00t:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Valfrihet är ett obligatoriskt slagord i valrörelserna, där människor påstås vilja välja sjukvård, skola, äldreboende, apotek, postdistributör och fan och hans mormor - många viktiga val där underlag och konkret information oftast saknas. Men i verkligheten vill folk inte ens välja pålägg på sin egen smörgås. Trots att det är en enkelt val med konkreta alternativ och ytterst kortvarig och begränsad påverkan på livet. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Valfrihet är ett obligatoriskt slagord i valrörelserna, där människor påstås vilja välja sjukvård, skola, äldreboende, apotek, postdistributör och fan och hans mormor - många viktiga val där underlag och konkret information oftast saknas. Men i verkligheten vill folk inte ens välja pålägg på sin egen smörgås. Trots att det är en enkelt val med konkreta alternativ och ytterst kortvarig och begränsad påverkan på livet. :)

När jag är hemma gör jag det med omsorg. Nyss åt jag en macka med bredbar renost. Yummy.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så nu har jag blivit rigid bakåtsträvare och o-valare. Undrar hur vi ska kunna få detta att spåra ur så det räcker hela helgen..... :fane::w00t:

Hur gör du när de frågar om du vill ha mineralvattnet stilla, naturellt, citron eller mango? :)

Ja, och det där med kvällstidningen? :D

Redigerad av Whatname

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur gör du när de frågar om du vill ha mineralvattnet stilla, naturellt, citron eller mango? :)

Ja, och det där med kvällstidningen? :D

Blåbär. Falukuriren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderar på om vi vågar uppdatera dotterns MacBook till Yosemite för att hon ska kunna använda Keynote :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderar på om vi vågar uppdatera dotterns MacBook till Yosemite för att hon ska kunna använda Keynote :fundersam:

Bra fråga!! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Josse har funkat bra för mig. För andra har det tydligen funkat mindre bra. Prova med att singla slant. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Josse har funkat bra för mig. För andra har det tydligen funkat mindre bra. Prova med att singla slant. :D

Typ. Sen jag uppgraderade med stor medvetenhet om riskerna på min Air så är det småbuggigt. Ingen större fara, men lite irriterande. iMacen rullar på 10.6 och kommer att göra så tills den dör. Stabilt som BERGET.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade just på min lokala pizzeria här vid jobbet. De har 59 olika sorters pizza där de flesta finns i 9 olika varianter. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade just på min lokala pizzeria här vid jobbet. De har 59 olika sorters pizza där de flesta finns i 9 olika varianter. :)

OM du ber snällt kanske du kan tom få göra den också!!! :totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hurra. Äntligen kan vi göra en ickefråga till nåt stort! :galetglad:

...

Jag har aldrig haft lyckan att hamna på "subway" och har inga problem att välja saker men om det finns en meny som innefattar tex "dagens macka" förväntar jag mig att dess innehåll beskrivs i samma meny, att mackan tillverkas enligt detta standardkoncept och att jag i förväg kan säga till om något i denna standardkonfiguration inte faller mig i smaken. I annat fall tycker jag det vore rimligare att inte ha meny med "mackor" utan bara ange valmöjligheterna steg för steg.

På kebabstället finns stark och vit sås eller blandat att välja på och pepperonin hamnar där automatiskt om man inte skriker till i förväg. Å andra sidan har man ju gott om tid att läsa innehållsförteckningen på en standardkebab och be om ändringar medan kebabkocken skär strimlor från spettet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har aldrig haft lyckan att hamna på "subway" och har inga problem att välja saker men om det finns en meny som innefattar tex "dagens macka" förväntar jag mig att dess innehåll beskrivs i samma meny, att mackan tillverkas enligt detta standardkoncept och att jag i förväg kan säga till om något i denna standardkonfiguration inte faller mig i smaken. I annat fall tycker jag det vore rimligare att inte ha meny med "mackor" utan bara ange valmöjligheterna steg för steg.

På kebabstället finns stark och vit sås eller blandat att välja på och pepperonin hamnar där automatiskt om man inte skriker till i förväg. Å andra sidan har man ju gott om tid att läsa innehållsförteckningen på en standardkebab och be om ändringar medan kebabkocken skär strimlor från spettet.

Ååhhh Kabo. Du förstår mig så bra!! :wub:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Typ. Sen jag uppgraderade med stor medvetenhet om riskerna på min Air så är det småbuggigt. Ingen större fara, men lite irriterande. iMacen rullar på 10.6 och kommer att göra så tills den dör. Stabilt som BERGET.

Det är just wifi-problemen som gör mig lite fundersam och vill vänta till 10.10.2, vilket alltid brukar vara klokt när det gäller Apples operativsystem. Hon behöver Keynote men 6.5 funkar bara på Yosemite och 6:2 till Maverick finns inte att hitta på nätet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är just wifi-problemen som gör mig lite fundersam och vill vänta till 10.10.2, vilket alltid brukar vara klokt när det gäller Apples operativsystem. Hon behöver Keynote men 6.5 funkar bara på Yosemite och 6:2 till Maverick finns inte att hitta på nätet

Lägg det på en separat partition. Jag har aldrig haft något problem med wifi.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker att Apple är lite väl släpphänta och släpper OS som är mer beta än alfa. 10.10 rullar fint hos många men det är alldeles för mycket strul än.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker att Apple är lite väl släpphänta och släpper OS som är mer beta än alfa. 10.10 rullar fint hos många men det är alldeles för mycket strul än.

Men det är väl bra?

(Alfa är väl versionen innan beta...)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Subway har till och med lagt upp en guide på webben för att visa hur enkelt det är! ;-)

http://subway.se/sv/meny/sa-bestaller-du/

Bra att det är så enkelt att man behöver en guide. :fane:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Subway har till och med lagt upp en guide på webben för att visa hur enkelt det är! ;-)

http://subway.se/sv/meny/sa-bestaller-du/

Behöver man förklara hur enkelt det är så är det för svårt.... :whistling:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrev vad jag gillade, inte vad som fanns.

De tre närmsta pizzerior där jag bor har en femti pizzor och hyfsat goda pizzor, en annan har typ 20 pizzor (å kebab, burgare etc) och jag har aldrig blivit missnöjd där de vet vad de gör, den tredje har 100 pizzor och otrevlig lysrörsbelysning man tror man gått in genom fel dörr å hamnat i helkroppssolariet bredvid, gissa vilken pizzeria jag väljer helst och vilken jag aldrig går till? Den med 20 val såklart vinner oftast (den ligger lite längre bort bara). Det är väl känt att en människa kan hålla i minnet högst typ sju saker i tio sekunder eller hur det nu var, man kan inte härbärgera för mycket information och olika val i närminnet helt enkelt och det kan de som har 50 pizzor inte ha en aning om. Där är det pizzabagaren som vet vad han har i skafferiet och bara vill presentera och sälja så många pizzor bara möjligt som sätter 50 pizzor på menyn och tror ju fler desto bättre, men se han biter sig i tummen skulle jag påstå. Om en pizza har i medeltal fyra ingredienser att välja mellan så med 50 pizzor har man alltså 200 kombinationer av ingredienser som man ska korsa å jämföra å se om champinjon finns på den eller den eller den och så finns inte nåt annat och då måste man börja om för man glömt vad vad det man var sugen på från början. Det är ju totalt omöjligt. Bättre då med en lista med utvalda populära kombinationer som smakar bra tillsammans och så kan man välja en av de tjugo-tjufem st på den listan, klar vinnare för mig alla fall. Jag väljer mellan typ 6-7 vanligaste favoritpizzor och ibland om jag känner för testa nåt annat väljer jag en annan av de tjugo. Så ofta äter jag inte pizza så jag måste ha 50 att välja mellan för att inte tröttna.

Redigerad av Semmelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...