Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

xeric

Varför sjunker inte min mobiltelefon när jag lägger den i vatten?

Den har Simkort..

[+] :D

Gör som Alix, fast starköl och Skavlan.

Tycker att vi haft vårdnaden lite väl länge. Nu är det Norges tur att ha honom ett tag.

[+] Ja, jag håller med. Känns som serien har övelevt sig själv lite grann. :yeahbaby: Tror det började med att de flyttade det till London och att den görs där. Vilket känns helt ok då det är engelska/utländska gäster, men då publiken sitter och småskrattar och apploderar i svenska/norska intervjuer blir det bara fel. Som att ha burkat/pålagt skratt i komedier. Ser numer bara på det om man vet att det kommer ngn speciell gäst till programmet man vill se. Oftast på någon av de 18 repriserna som sänds.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
xeric

Vaknade efter bara 3 timmars sömn. :glare: Är upp och tar lite kaffe och mackor nu, så skall jag prova igenom en stund.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Det skiljer lite i AdBlockPlus mellan Safari/FF hur man lägger till/lägger in egna filter osv. Var lite pilligare i FF, men det blev bra till slut. Är ju några stycken - bara på den här sdan. :rolleyes:

post-64246-0-69252600-1416628111.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

God förmiddag på er !'

Missa inte vinterstudion idag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Jag har dock funderat på Pemtos. :)

Alix Tallroth. Helt enkelt skitbra!! :galetglad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

God förmiddag på er !'

Missa inte vinterstudion idag

Nejdå... det streams i "storbild" på min nya 23" ACD som invigs, dagen till ära :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Köpt en 23" ACD som annonserades ut här på forumet. Problemet var att den fanns i Göteborg, så hur göra... :fundersam: säljaren ville inte skicka den. Kollade med iEricF om han kunde hämta den då han bor nära, men han hade bättre förslag. Kusin som jobbade på FirstCargo kontaktades och allt löste sig. Jag betalade skärmen och skärmen hämtades upp och gick med lastbil neråt igår.

För att jag skulle slippa köra till terminalen i Malmö så bestämdes det att jag skulle möte upp chauffören i på en terminal i Höör där det skulle bli omlastning vid 19-tiden igårkväll. Väl där så får jag inte tag i chauffören. 45 minuter senare så ringer hon, då står hon vid Kopparhatten och hade tappat två hjul på trailern. Bytta på verkstad så de kan inte ha spänt om ordentligt. På bästa norrländskan så undrar hon om jag kan skaffa en rejäl ficklampa och komma förbi och hjälpa till att leta efter däcken i terrängen. Så in på CityGross bredvid terminalen och iväg, det är ju inte mer än ca 2 mil bort och det är klart man gör vad man kan.

Väl där så hade hon hittat ytterhjulet så det hjälps vi åt att lyfta upp på bordet på lastbilen, det andra letar vi efter men det är sluttar ner i en ravin strax bredvid vägen så gissningsvis så ligger det på botten av den. Men vi genomsöker terrängen som består av björnbärssnår i kohagen närmast vägen samt dikeskanten mellan upphittat ytterhjul och parkeringen vid Kopparhatten där trailern parkerades utan resultat. Så på sökandet avslutas och jag får skärmen medans chauffören kopplar på trailern för att två timmar försenad ge bege sig igen. Som tur är så var det dubbla hjulpar på trailern så att hon kan ta sig vidare.

Redigerad av mattem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Nu är mitt skrivbord "komplett", 23" ACD till min MBP som har flyttat in i hyllan på hörnbordet igen. :P

post-34005-0-89907500-1416649780_thumb.jpg

post-34005-0-12309300-1416649788_thumb.jpg

Invigs storstilat med premiären av vinterstudion på SVT Play

post-34005-0-81248100-1416647849_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Köpt en 23" ACD som annonserades ut här på forumet. Problemet var att den fanns i Göteborg, så hur göra... :fundersam: säljaren ville inte skicka den. Kollade med iEricF om han kunde hämta den då han bor nära, men han hade bättre förslag. Kusin som jobbade på FirstCargo kontaktades och allt löste sig. Jag betalade skärmen och skärmen hämtades upp och gick med lastbil neråt igår.

För att jag skulle slippa köra till terminalen i Malmö så bestämdes det att jag skulle möte upp chauffören i på en terminal i Höör där det skulle bli omlastning vid 19-tiden igårkväll. Väl där så får jag inte tag i chauffören. 45 minuter senare så ringer hon, då står hon vid Kopparhatten och hade tappat två hjul på trailern. Bytta på verkstad så de kan inte ha spänt om ordentligt. På bästa norrländskan så undrar hon om jag kan skaffa en rejäl ficklampa och komma förbi och hjälpa till att leta efter däcken i terrängen. Så in på CityGross bredvid terminalen och iväg, det är ju inte mer än ca 2 mil bort och det är klart man gör vad man kan.

Väl där så hade hon hittat ytterhjulet så det hjälps vi åt att lyfta upp på bordet på lastbilen, det andra letar vi efter men det är sluttar ner i en ravin strax bredvid vägen så gissningsvis så ligger det på botten av den. Men vi genomsöker terrängen som består av björnbärssnår i kohagen närmast vägen samt dikeskanten mellan upphittat ytterhjul och parkeringen vid Kopparhatten där trailern parkerades utan resultat. Så på sökandet avslutas och jag får skärmen medans chauffören kopplar på trailern för att två timmar försenad ge bege sig igen. Som tur är så var det dubbla hjulpar på trailern så att hon kan ta sig vidare.

Tjena. Så enkelt allt kan bli ibland..... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Tjena. Så enkelt allt kan bli ibland..... :)

Ja, nästa gång så tar jag upphämtning på terminalen i Malmö :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Dagens bryggning av kaffe är redan slut :superirriterad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iLantz

Dagens bryggning av kaffe är redan slut :superirriterad:

Samma här!

Men jag jobbar bara en timme till och jag orkar inte brygga en omgång till när det bara är jag här.

Har jag tur är det en skvätt kvar i botten på kannan. :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
niffen

Idag har jag varit ute i det fina vädret, första gången ensam sedan olyckan utan vare sig rullator eller mänsklig backupp, endast kryckor. Det blev en liten kort promenad iaf det känns skönt fast ont nu efteråt men det går åt rätt håll om än långsamt, man är ju inte 50 längre.

Har fortfarande svårt att sitta riktigt, så besöken vid datorn blir sällan och korta.

Svar till Poca:

Nej någon sjukgymnastik får jag inte. Svensk sjukvård slutar vid tröskeln när du stänger sjukhusdörren bakom dig.

I mitt fall har jag något som så fint heter egenvård, vilket i praktiken innebär "sköt dig själv". Jag har inte ens fått något träningsschema..

På onsdag kommande vecka skall jag iaf på återbesök till ortopeden med ny röntgen, får se vad det visar. Hur jag skall ta mig det vet jag inte riktigt eftersom jag inte blivit beviljad färdtjänst. Men men, det löser väl sig. Kan ju alltid slänga i mig en RedBull och flyga dit.

Redigerad av niffen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg

Idag har jag varit ute i det fina vädret, första gången ensam sedan olyckan utan vare sig rullator eller mänsklig backupp, endast kryckor. Det blev en liten kort promenad iaf det känns skönt fast ont nu efteråt men det går åt rätt håll om än långsamt, man är ju inte 50 längre.

Har fortfarande svårt att sitta riktigt, så besöken vid datorn blir sällan och korta.

Svar till Poca:

Nej någon sjukgymnastik får jag inte. Svensk sjukvård slutar vid tröskeln när du stänger sjukhusdörren bakom dig.

I mitt fall har jag något som så fint heter egenvård, vilket i praktiken innebär "sköt dig själv". Jag har inte ens fått något träningsschema..

På onsdag kommande vecka skall jag iaf på återbesök till ortopeden med ny röntgen, får se vad det visar. Hur jag skall ta mig det vet jag inte riktigt eftersom jag inte blivit beviljad färdtjänst. Men men, det löser väl sig. Kan ju alltid slänga i mig en RedBull och flyga dit.

Hade du ramlat från någon stege eller liknande?

Det där med färdtjänst skulle man kunna tolka positivt med lite fantasi. Det krävs ungefär att man inte klarar sig med den vanliga kollektivtrafiken och att man inte förväntas göra det inom sex månader. Så antagligen anser byråkratin att du är hel och i fin form inom ett halvår.

Hoppas byråkratin har rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Uppgraderade iTunes i min iMac och efter omstarten började den bläddra som tusan. VArför gjorde den så här? Det har aldrig hänt förut.

post-363-0-49570600-1416666615_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Blev ett undantag idag, gjort en omgång kaffe till idag.

Bara jag och hunden hemma idag, även mina två barn följde med till Ullared idag... sambon mumlade något om att jag behöver vila... :huh:

Slurp :kaffe: aaaahhh..... :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Bara jag och hunden hemma idag, även mina två barn följde med till Ullared idag... sambon mumlade något om att jag behöver vila... :huh:

Säg efter mig:

-Slurp :kaffe: aaaahhh..... :P

:hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Säg efter mig:

-Slurp :kaffe: aaaahhh..... :P

:hihihi:

Slurp :kaffe: aaaahhhh.... :foralskad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Nu är mitt skrivbord "komplett", 23" ACD till min MBP som har flyttat in i hyllan på hörnbordet igen. :P

attachicon.gifIMG_1748.JPG

attachicon.gifIMG_1749.JPG

Invigs storstilat med premiären av vinterstudion på SVT Play

Det ser hemtrevligt ut för dig och Pops !

Redigerad av ronny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Det var väl barnen som skulle kolla på julklappar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Har ni fortfarande barmark? det har vi i Stockholm... fast blött hela november

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Uppgraderade iTunes i min iMac och efter omstarten började den bläddra som tusan. VArför gjorde den så här? Det har aldrig hänt förut.

kan det vara för att det kollar nya inköp ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Samma här!

Men jag jobbar bara en timme till och jag orkar inte brygga en omgång till när det bara är jag här.

Har jag tur är det en skvätt kvar i botten på kannan. :kaffe:

iLantz, hur fungerar din nya iphone? du har inte haft några problem som vi läst här på mac world

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Har ni fortfarande barmark? det har vi i Stockholm... fast blött hela november

Jo, barmark, fast en massa frost här hela dagen, i alla fall där solen inte kom åt. Ingen snö ännu. En bild (tagen före 12):

post-28798-0-93691700-1416671897_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Smaskar på en rulle Mintchoco till en mugg kaffe. Schlurrp!! yummy.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...