Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

ronny

Tänkte just skriva detsamma, men nu kom solen fram... :)

vilken tur! Här har de lovat uppehåll vid 18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
xeric

Sitter och rensar/flyttar/röjjer upp lite bland projektfiler till BBEdit (.bbprojectd). :crossfingers: Man spar på alldeles för mkt sk*t, och sen glömmer bort städbiten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Sitter och rensar/flyttar/röjjer upp lite bland projektfiler till BBEdit (.bbprojectd). :crossfingers: Man spar på alldeles för mkt sk*t, och sen glömmer bort städbiten.

Det brukar vara så...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Höjdrädd....?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ollie Williams

En till som är helt vidrig i slutet...

http://youtu.be/ekTxZb0XGto

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

vilken tur! Här har de lovat uppehåll vid 18

Inget regn nu, men rätt molnigt och väldigt blåsigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

En till som är helt vidrig i slutet...

http://youtu.be/ekTxZb0XGto

Sett den förut. Men ganska högt är det... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Aaah... Vad skönt med en riktigt varm dusch. :yeahbaby: Nu sitter man mer avspänd och avkopplad. :kaffe: Nu skall jag pilla lite med en Session-class. code.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Största stjärnorna i universum... en snygg presentation

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Coolt! De största stjärnorna vi kan se. Är universum större än det längsta avstånd som ljuset har hunnit färdats sedan dess tillblivelse? Ja, alldeles sannolikt. Intressant radioprogram kring vad som enklast kan kallas multiversum här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Coolt! De största stjärnorna vi kan se. Är universum större än det längsta avstånd som ljuset har hunnit färdats sedan dess tillblivelse? Ja, alldeles sannolikt. Intressant radioprogram kring vad som enklast kan kallas multiversum här.

En fråga alla borde ställa sig är:

-Är mitt ego större än universum?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
niffen

Hej på er igen.

Har varit hemma ett litet tag nu efter att ha tillbringat drygt tre veckor på Sahlgrenska sjukhuset efter att ha fallit ner från taket och brutit ryggen på tre ställen. Så, min rörelseförmåga är för närvarande "något" begränsad så att säga.

Har fått alla tänkbara hjälpmedel här hemma samt hemhjälp kommer fyra ggr per dag.

Det värsta utöver smärtan är den metallkorsett som skall stabilisera ryggen som jag måste bära dygnet runt i minst tre månader. Den är inte speciellt bekväm kan jag lova, framför allt inte att sova med.

Förhoppningsvis kommer jag att bli helt återställd enligt vad läkarna säger, det är bara att stå ut och låta läkningsprocessen ta den tid som behövs.

Mer kan man inte göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Hej på er igen.

Har varit hemma ett litet tag nu efter att ha tillbringat drygt tre veckor på Sahlgrenska sjukhuset efter att ha fallit ner från taket och brutit ryggen på tre ställen. Så, min rörelseförmåga är för närvarande "något" begränsad så att säga.

Har fått alla tänkbara hjälpmedel här hemma samt hemhjälp kommer fyra ggr per dag.

Det värsta utöver smärtan är den metallkorsett som skall stabilisera ryggen som jag måste bära dygnet runt i minst tre månader. Den är inte speciellt bekväm kan jag lova, framför allt inte att sova med.

Förhoppningsvis kommer jag att bli helt återställd enligt vad läkarna säger, det är bara att stå ut och låta läkningsprocessen ta den tid som behövs.

Mer kan man inte göra.

Ånejjjj................... :stjarnsmall::cry::geros: Hoppas att tillfrisknandet går så bra det kan.

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Hej på er igen.

Mer kan man inte göra.

Krya på dig, och det gläder mig att du trots allt inte drabbades ännu värre av olyckan. :geros:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Ett däck som smäller är väl inte så farligt. Eller....?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

"Live" explosion, or, rather, a dead one...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Måste få beklaga mig lite bara. Jag var nyss och handlade. När jag kommer tillbaka upptäcker jag att min cykel inte står där den brukar, under trappan. Den är stulen! tänker jag. Efter några sekunder inser jag att jag har cyklat till affären, men gått hem. Så svårt har jag stressat min hjärna ända sedan jag blev aktuell för arbetsträning. Jag gick gråtfärdig tillbaka och hämtade cykeln. Det är inte särskilt långt, så det var okej. Varför är jag så hård mot mig själv? Sätter press på mig själv att vara "duktig". Ja, det undrar jag också. Hjärnan liknar närmast den hos en person med hjärnskakning, skulle jag tro. Usch. :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Måste få beklaga mig lite bara. Jag var nyss och handlade. När jag kommer tillbaka upptäcker jag att min cykel inte står där den brukar, under trappan. Den är stulen! tänker jag. Efter några sekunder inser jag att jag har cyklat till affären, men gått hem. Så svårt har jag stressat min hjärna ända sedan jag blev aktuell för arbetsträning. Jag gick gråtfärdig tillbaka och hämtade cykeln. Det är inte särskilt långt, så det var okej. Varför är jag så hård mot mig själv? Sätter press på mig själv att vara "duktig". Ja, det undrar jag också. Hjärnan liknar närmast den hos en person med hjärnskakning, skulle jag tro. Usch. :(

Du är inte ensam...... :whistling: För det mesta garvar jag åt mig själv, men ibland blir man bara ledsen att det inte är bättre. :dumstrut:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Alltså, när jag ser att cykeln inte står den "ska" vara, så tappar jag känslan av tid och rum i några sekunder. Jag förstår i de sekunderna absolut ingenting. Det är helt låst i huvudet, Skrämmande. Andra kanske upplever sådant ibland eller ofta. Jag gör det aldrig. Det är därför jag blir så skakad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ollie Williams

Det där gjorde jag en gång efter en kväll på stan. Fast jag kom aldrig på att jag cyklat dit så jag anmälde den stulen och fick en ny på försäkringen. Något år senare hittade jag cykeln på stan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Det är väl dags för en omröstning om vilka som vill ha papperstidningen kvar

jag är en av dem :toodeloo:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Alltså, när jag ser att cykeln inte står den "ska" vara, så tappar jag känslan av tid och rum i några sekunder. Jag förstår i de sekunderna absolut ingenting. Det är helt låst i huvudet, Skrämmande. Andra kanske upplever sådant ibland eller ofta. Jag gör det aldrig. Det är därför jag blir så skakad.

:geros:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Det är vardagsmat för mig och en av anledningarna att jag är ganska passiv. Tyvärr... hatar den känslan. :bla: Nyss skulle jag såga två små brädbitar med kapsågen och gick ner i källaren för att hämta tumstock och såg. Naturligtvis tänkte jag på annat så när jag kom till min sågbänk hade jag ju inte sågen med mig som planerat..... :stjarnsmall: Otroligt bagatellartat men ger mig en snurrdumstrut... :dumstrut: ...så ner i källaren igen OCH HÄMTA SÅGEN! Stenhårt fixerad vid en enda sak.

...

Jag förlägger glasögonen ibland och kan gå runt runt utan att se dem fast jag har sett dem inser jag efteråt. Hittar jag dem inte där de ska vara eller de andra vanliga ställena blir jag blockerad så det är lika bra att gå å sätta sig och läsa en tidning och skicka frun på spaning..... :dumstrut::dumstrut::dumstrut:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Första träningspasset med min nya tommycruncher. Häpp vad den tog!! :blink::blush::ThumbsUp:

20145291929186951759987_sbig.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ollie Williams

Det är vardagsmat för mig och en av anledningarna att jag är ganska passiv. Tyvärr... hatar den känslan. :bla: Nyss skulle jag såga två små brädbitar med kapsågen och gick ner i källaren för att hämta tumstock och såg. Naturligtvis tänkte jag på annat så när jag kom till min sågbänk hade jag ju inte sågen med mig som planerat..... :stjarnsmall: Otroligt bagatellartat men ger mig en snurrdumstrut... :dumstrut: ...så ner i källaren igen OCH HÄMTA SÅGEN! Stenhårt fixerad vid en enda sak.

...

Jag förlägger glasögonen ibland och kan gå runt runt utan att se dem fast jag har sett dem inser jag efteråt. Hittar jag dem inte där de ska vara eller de andra vanliga ställena blir jag blockerad så det är lika bra att gå å sätta sig och läsa en tidning och skicka frun på spaning..... :dumstrut::dumstrut::dumstrut:

Jag skulle inte säga tankspridd, mera så att jag glömmer bort saker när jag försvinner in i djupa funderingar kring något eller koncentrerar mig väldigt mycket på en uppgift. Jag kan t.ex. sätta mig vid datorn med en kopp kaffe för att göra något arbete och två timmar senare se att jag har en odrucken kopp kallt kaffe jämte mig. Far är likadan och bror är likadan, vi har varit så hela vårt vuxna liv.

Vi är nog rätt många gissar jag. För vissa är det värre än andra. I ett radioprogram jag lyssnade på en gång berättade bl.a. en kille om när han tog bussen till bilprovningen för att besiktiga sin bil. En annan om när han åkte till sin sons tandläkare med glömde sonen.

För de som aldrig glömmer något kan jag förstå att det är skrämmande - ett tecken på att det är mycket som snurrar i huvudet för stunden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...