Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Det damp ner en faktura nyss. Såg var den kom från (Oderland) och tänkte... Va? Redan? Men det var dem som skickar ut tidigt bara. 2 månader kvar till förfallodag. Som tur var var det en av de mindre räkningarna. 140,-. Det hinner man nog få ihop tills dess. :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite (positivt) överraskad idag... Hade glömt att jag hade bytt skärmsläckare på loginskärmen. ^_^ Kom på det när jag puttade lite på musen för att komma till skrivbordet, och då var det login istället.

Var ner till köket nyss och tänkte, “-faan vad det luktar kattmat?” :glare: Det var en burk tonfisk jag hade glömt skölja ur (ställa i vatten) igår när jag gjorde maten. :rolleyes: Jaja, allt har/får sin förklaring. Passade på att diska upp allt medans jag gjorde nytt kaffe.

 

:kaffe:Aah....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är tomten ute och härjar redan? ^_^

 

- - -

 

Sitter och morgnar mig lite. Skall läsa ikapp lite på ett par maillistor som det rasade in ovanligt många mail på under natten.

ja tomten är ute tidigt i Alix kvarter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tomtar omkring i lägenheten mest hela dagarna. Jag vilar fötterna för jag har fått 1,5 hälsporre... Idag är vilodag. Och så har jag pyspunka på cykeln så jag kan inte cykla i stället. Det är förresten lite vanskligt att cykla när det är runt nollan, man vet aldrig hur halt det är. Så jag surfar, ser på tv och läser bok. Skönt med lite lugn och ro, faktiskt. Jag är ju ändå sjukskriven. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att man får lov att gratulera då, på bemärkelsedagen. Så här i efterskott

 

attachicon.gifColorful_tulips.gif

 

En liten blomma som påminnelse om att vintern har ett slut....

 

:)

ja i januari börjar man räkna ner dagarna till att ljuset återvänder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alix hur klarar er Mororna att ta bilder i minusgrader.... sångsvanarna du nämnde nyss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alix hur klarar er Mororna att ta bilder i minusgrader.... sångsvanarna du nämnde nyss

Är nog bättre att du frågar Alexman. Han bor närmare Mora och känner nog till Mororna bättre. ^_^:totaltgalen:

 

- - -

 

Nu skall jag se Mitt i Naturen, om bl a plast och annat skit i haven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog bättre att du frågar Alexman. Han bor närmare Mora och känner nog till Mororna bättre. ^_^:totaltgalen:

 

- - -

 

Nu skall jag se Mitt i Naturen, om bl a plast och annat skit i haven.

Aj tudan det är Motorola telefonen det skulle stå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alix hur klarar er Mororna att ta bilder i minusgrader.... sångsvanarna du nämnde nyss

Bra fråga, jag köpte den i mars och har inte testat den i riktigt vinterväder, vi får väl se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clipart försvinner! :tappahakan:

 

 

 

 

 

 

 

:hihihi: Who cares...

.....missed by no one....

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite full i skratt idag.

 

Vår miljöpolis på jobbet har fullt sjå att kontrollera att allla mjölkförpackningar, plastförpackningar och youghurtförpackningar diskas och rengörs och kommer rätt i sorteringen. Med varmvatten och diskmedel så blir de ju rena. Och vi gör en insats för miljön..... Tror vi.

Nu är det ju så att om man diskar förpackningar med diskmedel och varmt vatten så blir inte miljövinsten stor om ens någon. När man dessutom slänger allt detta i den stora förbränningsugnen vid avfallsstationen .

 

Men för husfridens skull så smyger jag antingen ner den lilla tetran långt ner i sopkorgen eller så sköljer jag åtminstone av grejerna.

 

Idag gick ett lysrör sönder, tappades på golvet och gick i bitar. Då vaknade ju jag till, kvicksilver är ju ett av våra värsta gifter. En liten liten droppe kan döda en stor sjö. Egentligen borde de gamla lysrören förbjudas och ersättas med moderna LED-rör . Lysrör är farliga och man ska vara försiktig med dem, inte kul när de går sönder. Ett modernt LED-lysrör kan man tappa hur många ggr som helst och det håller.

 

Nåväl, miljöpolisen bara tittade förstrött på eländet som låg på golvet och tyckte att det var väl ingen fara. Är väl bara att sopa ihop det och slänga det i glasåtervinningen.

 

Sensmoralen i detta är väl att om man ska vara "miljöpolis" så är man det för att man har djupare kunskaper om hur vi ska agera för att spara på miljön och återvinna på bästa sätt. Man borde ha ett tänk kring det, och inte bara göra saker för att man någon gång läst något i någon blaska om det. Vara någon slags kritiskt tänkande människa med andra ord.

 

 

det här borde jag kanske ha skrivit i någon bättre lämpad tråd, men är ju ändå ett svar på "Vad gör du idag?" Eller snarare "gjorde" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite full i skratt idag.

 

Vår miljöpolis på jobbet har fullt sjå att kontrollera att allla mjölkförpackningar, plastförpackningar och youghurtförpackningar diskas och rengörs och kommer rätt i sorteringen. Med varmvatten och diskmedel så blir de ju rena. Och vi gör en insats för miljön..... Tror vi.

Nu är det ju så att om man diskar förpackningar med diskmedel och varmt vatten så blir inte miljövinsten stor om ens någon. När man dessutom slänger allt detta i den stora förbränningsugnen vid avfallsstationen .

 

Men för husfridens skull så smyger jag antingen ner den lilla tetran långt ner i sopkorgen eller så sköljer jag åtminstone av grejerna.

 

Idag gick ett lysrör sönder, tappades på golvet och gick i bitar. Då vaknade ju jag till, kvicksilver är ju ett av våra värsta gifter. En liten liten droppe kan döda en stor sjö. Egentligen borde de gamla lysrören förbjudas och ersättas med moderna LED-rör . Lysrör är farliga och man ska vara försiktig med dem, inte kul när de går sönder. Ett modernt LED-lysrör kan man tappa hur många ggr som helst och det håller.

 

Nåväl, miljöpolisen bara tittade förstrött på eländet som låg på golvet och tyckte att det var väl ingen fara. Är väl bara att sopa ihop det och slänga det i glasåtervinningen.

 

Sensmoralen i detta är väl att om man ska vara "miljöpolis" så är man det för att man har djupare kunskaper om hur vi ska agera för att spara på miljön och återvinna på bästa sätt. Man borde ha ett tänk kring det, och inte bara göra saker för att man någon gång läst något i någon blaska om det. Vara någon slags kritiskt tänkande människa med andra ord.

 

 

det här borde jag kanske ha skrivit i någon bättre lämpad tråd, men är ju ändå ett svar på "Vad gör du idag?" Eller snarare "gjorde" :)

 

Så ni håller på med annat än regeringskrisen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ni håller på med annat än regeringskrisen?

ja, den är helt ointressant på jobbet, annat än som en diskussion i förbigående vid fikabordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite full i skratt idag.

 

Vår miljöpolis på jobbet ...

Jag sköljer ur förpackningar som inte är kletiga, annars slänger jag dem i brännbart. I Borås blir de till fjärrvärme. Jag struntar i förpackningsinsamlingen, att diska i varmvatten (dricksvatten!) kan bara inte vara bättre för miljön. No way. Tilläggas ska väl att jag inte handdiskar annat heller utan har diskmaskin, annars hade jag kunnat diska även kletiga förpackningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"När en varm lampa går sönder
Vädra och lämna rummet i 20-30 minuter. Samla senare upp lampresterna till exempel med en bit styvt papper eller kartong och torka golvet och andra ytor i närheten av den trasiga lampan med en fuktig trasa. Lägg lampresterna i en glasburk med lock. Lägg även trasan i glasburken, stäng burken och märk den, till exempel med texten "kan innehålla kvicksilver från en lågenergilampa". Lämna burken till returhantering som är avsedd för farligt avfall.

Använd inte dammsugare. Det finns en risk för att dammsugaren ytterligare förångar och sprider kvicksilvret i luften. Av försiktighetsskäl tvätta även händerna."

 

- Visste ja faktiskt inte att en varm lampa kan sprida förångat kvicksilver därav vädringen, tack kiplon.

http://www.kemi.se/sv/Innehall/Fragor-i-fokus/Kvicksilver-i-lagenergilampor-och-lysror/

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"När en varm lampa går sönder

Vädra och lämna rummet i 20-30 minuter. Samla senare upp lampresterna till exempel med en bit styvt papper eller kartong och torka golvet och andra ytor i närheten av den trasiga lampan med en fuktig trasa. Lägg lampresterna i en glasburk med lock. Lägg även trasan i glasburken, stäng burken och märk den, till exempel med texten "kan innehålla kvicksilver från en lågenergilampa". Lämna burken till returhantering som är avsedd för farligt avfall.

Använd inte dammsugare. Det finns en risk för att dammsugaren ytterligare förångar och sprider kvicksilvret i luften. Av försiktighetsskäl tvätta även händerna."

 

- Visste ja faktiskt inte att en varm lampa kan sprida förångat kvicksilver därav vädringen, tack kiplon.

http://www.kemi.se/sv/Innehall/Fragor-i-fokus/Kvicksilver-i-lagenergilampor-och-lysror/

En av jobbarkompisarna är gravid, hon utrymde lokalen på direkten. En annan ringde visst kemikalieinspektionen. Ja, det var fullt pådrag. Från alla utom från miljöpolisen som bara såg glassplittret på golvet.

Lite överreaktioner om man säger så..... lysrör är jättefarliga men om det är så farliga så borde många ha dött av dem vid det här laget.

 

Fast vad vet vi....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på några scones... Blev lite sugen på såna, så jag slängde ihop ett gäng. Skall man bre rikligt med smör medans det fortf är lite halvvarma sen. *smarr*

 

Är Kingston SSDnow V300 bra diskar? Är inte det ngn budget disk? Såg att det fanns en billig 60GB på en kampanj, men det känns lite tveksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på några scones... Blev lite sugen på såna, så jag slängde ihop ett gäng. Skall man bre rikligt med smör medans det fortf är lite halvvarma sen. *smarr*Är Kingston SSDnow V300 bra diskar? Är inte det ngn budget disk? Såg att det fanns en billig 60GB på en kampanj, men det känns lite tveksamt.

Funderar du på ett köp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...