Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag har stött på olika varianter. Någon ville kolla Formel-1 och behövde ha Silverlight installerat (går inte utan adminrättigheter). Någon annan behövde Java för att kunna köra någon slags pokerklient och en tredje upplevde det som en förtroendekris, som att någon misstänkte att han skulle förstöra något på datorn om han var administratör. En mer ovanlig variant är den mer narcicistiska inställningen: "Varför inte"? Den har jag stött på i enstaka fall, samma folk som ska ha huvudnycklar och kassaskåpsnycklar även om de inte har några ärenden där.

Jag behövde vara admin för att installera Java, försöker koda lite (ett jävla språk), men det körs fint som icke-admin. Silverlight tittade jag på och insåg att det var någon onödig installerare, som krävde adminbehörighet, inblandad så den struntade jag i. Folk som behöver spela poker eller titta på TV på jobbet kanske borde gå ner lite i arbetstid eftersom det verkar finnas så mycket tid över till annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

(ett jävla språk)

Jag funderar ofta på vem fasiken det är som behöver java. Värdelöst!

 

Folk som behöver spela poker eller titta på TV på jobbet kanske borde gå ner lite i arbetstid eftersom det verkar finnas så mycket tid över till annat.

Ungefär vad jag brukar tänka (och eventuellt skoja om, med mindre känsliga personer...) :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar ofta på vem fasiken det är som behöver java. Värdelöst!

 

Ungefär vad jag brukar tänka (och eventuellt skoja om, med mindre känsliga personer...) :)

Android behöver tydligen java.

En vis man med magväska, grått hår och en hylla med böcker om bland annat Fortran, dynamik och mekanik tittade på min Javabok och kommenterade "Java... det låter inte särskilt vetenskapligt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lika bra att du köpte det nu, tror priserna höjs vid årsskiftet. ...

Jag har läst det, ja, men det hade jag glömt... :fane:

 

... Såg att Västtrafiks fetaste kort, Regionen runt 365, kostar 15950 kr, men då får man även åka buss till Varberg. ...

Buss till Varberg!?! Måste ha! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget svar, bara en ny fråga: Vem behöver Android? :)

Min telefon. Annars funkar bland annat inte SMHI-appen. Vem behöver SMHI-appen? Jag. Vem behöver mig? Ingen. Ergo = låtom oss alla begå kollektivt självmord. För planetens bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en snabb tur på julmarknaden här i byn, men det var för kallt. Betydligt trevligare hemma i stugvärmen med nybryggt kaffel :P

 

Slurp :kaffe: aaahhh.... :foralskad:

Det förstår jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schlurrp coffee1.gif aahh!! yummy.gif

Snön ligger, umm, LÅG som ett tunt lager florsocker på asfalten ute idag.

Så därför sitter jag inne nu i stugvärmen jag också. =)

välkommen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu är jag hemma vad har hänt idag ?

Välkommen hem! Jag har köpt två periodkort för kollektivresor och gått på bio med min yngsta dotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag funderar på att skaffa ett månadskort för kollektivtrafiken, stadstrafiken.

Vintern är i all praktisk mening här och att åka på två hjul när det är halt ute är ingen bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hem! Jag har köpt två periodkort för kollektivresor och gått på bio med min yngsta dotter.

Nej men vad kul! Då har du blivit. Världens bästa pappa idag då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enligt wiki:

 

Den största gruppen, Passerida, har skilts från sina systergrupper, de små familjerna kråktrastar (Picathartidae) och australhakar (Petroicidae) för 45 miljoner år ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min telefon. Annars funkar bland annat inte SMHI-appen. Vem behöver SMHI-appen? Jag. Vem behöver mig? Ingen. Ergo = låtom oss alla begå kollektivt självmord. För planetens bästa.

Fel. SMHI har som bekant fel gällande väder, vilket gör din slutsats felaktig. Då kan vi med gott samvete istället komma fram till slutsatsen att vi alla behövs.

 

För vem ska annars rapportera om planetens tillstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

(även om jag ofta hittade sätt att kringgå spärrarna... ;))

(Svarar även på senare inlägg i diskussionen.)

 

Jag har inget behov av att vara inloggad som admin. Det är admin behörighet jag syftar på. T.ex. för felsökning, ändringar av vissa inställningar och installation av program/tillägg som gör mig mer effektiv. Titta på formula 1, spela poker eller liknande har aldrig varit syftet. För övrigt ser jag hellre vit färg torka än jag tittar på motorsport. Eller vilken färg som helst vid närmre eftertanke, och det gäller även poker.

 

Men jag förstår upplägget och accepterar det. Trots detta, om man strävar efter att göra ett så bra jobb som möjligt och får verktyg som står i vägen för att åstadkomma just det så blir man i regel frustrerad.

 

Liksom du hittade jag sätt att kringgå spärrarna, och jag kommer hitta dem igen om jag åter blir utrustad med en likadan dator.

 

Tro det eller ej, men vi delar strävan efter att bli bättre, och som du nog vet har den strävan flera fronter. Detta är en, och att bli bättre handlar allt för sällan om att "gilla läget" och göra som alla andra eller som man blir tillsagd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel. SMHI har som bekant fel gällande väder, vilket gör din slutsats felaktig. Då kan vi med gott samvete istället komma fram till slutsatsen att vi alla behövs.

 

För vem ska annars rapportera om planetens tillstånd?

Fast du missade mitt motiv. Jag behöver SMHI-appen för att kunna svära över att de alltid har fel. Ägd! :D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du missade mitt motiv. Jag behöver SMHI-appen för att kunna svära över att de alltid har fel. Ägd! :D;)

Prognoserna är tillräckligt bra. Jag tror att det beror på hur man är som person, om man bara MÅSTE få 100% korrekta prognoser eller om man är godmodig av sig och tycker att det räcker med att de åtminstone pekar i ungefärlig korrekt riktning.

Så jag vet om de blir busväder eller inte, om det blir halt ute, om jag och vännen kan dra till sjön för en badtur, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAAAHHHH….Har sovit som en kung inatt.

Var trött som en gnu igår kväll.

Schlurrrp!!! coffee.gif Aahh!! :P

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAAAHHHH….Har sovit som en kung inatt.

Var trött som en gnu igår kväll.

Schlurrrp!!! coffee.gif Aahh!! :P

 

Det har inte jag, så jag är precis uppstigen, eller ja, för ca 30 minuter sedan och har precis avklarat frukosten :stjarnsmall:

 

En runda med hunden, sen ska jag ta mig mot Eslöv och mitt första möte med SPES.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det har inte jag, så jag är precis uppstigen, eller ja, för ca 30 minuter sedan och har precis avklarat frukosten :stjarnsmall:

 

En runda med hunden, sen ska jag ta mig mot Eslöv och mitt första möte med SPES.

Socialt arbete. Ha en strålande dag då, det trista ämnet till trots. :storkram:

 

Jag ska inte tjata men träning gör väldigt mycket för dygnsrytmen.

Vi jobbar för lite numera, och med det menar jag fysiskt arbete.

Min träning med Yogaliknande övningar har gjort underverk för min sömn, fysiska styrka och hälsa, samt haft tveklöst positiva effekter på min mentala hälsa också. Bara +++ alltså, förutom det att Yoga kan vara hårt arbete. meditate.gifthumbsup.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...