Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Alix

Entita?

Titan är inte en utan tall. Säger frun som vet sånt.

Nej, det är en svartmes, som jag redan svarade i inlägget under. Så här ser tall- och entita ut:

talltitentita_original.jpg

Den andra är en mespropp. Tofsmes närmare bestämt säger frun.

Ja, det stämmer däremot.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
kiplon

Hur många är det som tittar sa du ?

tvåtita, tretita, fyrtita……. :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Tänker vara utan mat måndag och fredag för hälsans skull.

Får se om min karaktär är stor nog att stå emot hungern.

Får väl dricka mycket istället. :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Nej, det är en svartmes, som jag redan svarade i inlägget under. Så här ser tall- och entita ut:

talltitentita_original.jpg

Ja, det stämmer däremot.

Näääe, en rödtofsad blåmes var det ju. ^_^:hihihi::totaltgalen:

post-64246-0-21377800-1390171898.jpg

Tänker vara utan mat måndag och fredag för hälsans skull.

Får se om min karaktär är stor nog att stå emot hungern.

Får väl dricka mycket istället. :fundersam:

Kaffe!!! :kaffe:

coffee5.pngcoffee5.pngcoffee5.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Näääe, en rödtofsad blåmes var det ju. ^_^:hihihi::totaltgalen:

attachicon.gifLophobhlåmes_cristallus_Duck_Via_Color.jpg

Kaffe!!! :kaffe:

coffee5.pngcoffee5.pngcoffee5.png

H20. Möjligtvis te.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ollie Williams

Ja, fast inte den pastan. Den inne/under. ^_^

Hittade filmen nu. Som han skrev i beskrivningen:

UPDATE 06/02/13: Haswell just launched, and it looks like Intel did not change the manufacturing process of the thermal paste.

:excl:...& akta fingrarna. :crossfingers:;)

Intressant i a f... Och vad det verkar kunna skilja på olika kylpasta (

).

Ja jösses! Tyckte att han la på lite väl mycket pasta, men temperaturen blir ju riktigt trevlig. Intressant!

Kommer inte högre än 81 grader med en diff på max ca: 10 grader mellan kärnorna. OC från 3.4 till 4.2 GHz och enbart luftkylning. Processorns max ligger på 105 grader, så det känns ju som att man har lite marginal. Men jag matar lite för mycket spänning så det måste jag nog finjustera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Ja jösses! Tyckte att han la på lite väl mycket pasta, men temperaturen blir ju riktigt trevlig. Intressant!

Kommer inte högre än 81 grader med en diff på max ca: 10 grader mellan kärnorna. OC från 3.4 till 4.2 GHz och enbart luftkylning. Processorns max ligger på 105 grader, så det känns ju som att man har lite marginal. Men jag matar lite för mycket spänning så det måste jag nog finjustera.

Ja, jag tyckte också det var en bra, f f a intressant. Man fegar nog lite med pastan, men det får ju inte bli för mkt heller. Kul att att förklarade lite där olika pasta att en "repar" o så. Är väl lite märkligt att Intel lägger på så dålig pasta... men jag antar att det "kan vara" en sälj strategi. Grejjerna får inte hålla för länge ... om man tänker så. ^_^ Haswell finns väl på Mac'en nu med, så det är väl bra att veta om det då. Funderar på (vid tillfäll, ngn gång) om man skall byta upp den jag har. Finns visst en större modell jag kan ha i min. 4kärning, el om det var 6. Då skall jag nog försöka mig på det där tricket. Det finns väl inget bra program till Mac'en att kola kärnorna, eller gör det det. Min "NanoStat" säger 26°C. Och SSD'n 27° ... det är iofs bra kylning och jag har inte gjort ngt speciellt på ett tag. :fundersam: Tycker det lät lite lite.

Vad är det för en liten värsting maskin du bygger? geek.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ollie Williams

Ja, jag tyckte också det var en bra, f f a intressant. Man fegar nog lite med pastan, men det får ju inte bli för mkt heller. Kul att att förklarade lite där olika pasta att en "repar" o så. Är väl lite märkligt att Intel lägger på så dålig pasta... men jag antar att det "kan vara" en sälj strategi. Grejjerna får inte hålla för länge ... om man tänker så. ^_^ Haswell finns väl på Mac'en nu med, så det är väl bra att veta om det då. Funderar på (vid tillfäll, ngn gång) om man skall byta upp den jag har. Finns visst en större modell jag kan ha i min. 4kärning, el om det var 6. Då skall jag nog försöka mig på det där tricket. Det finns väl inget bra program till Mac'en att kola kärnorna, eller gör det det. Min "NanoStat" säger 26°C. Och SSD'n 27° ... det är iofs bra kylning och jag har inte gjort ngt speciellt på ett tag. :fundersam: Tycker det lät lite lite.

Vad är det för en liten värsting maskin du bygger? geek.gif

Ja, man blir ju lite sugen på att testa. Undrar hur det ser ut med processorerna som sitter i bärbara. De temperatursänkningar som videon visar skulle ju vara ganska välkomna i en Macbook Pro till exempel.

Lurigt med kylpasta i övrigt. Det finns väldigt olika åsikter om hur mycket man ska ha. Pastan har ju sämre värmeledningsförmåga än metall men bättre än luft. Jag kör "riskorns modellen".

Har haft datorn något år - I5 3570K, 8 GB, GTX670, SSD + HD. Windows 7... :( Har den att köra flygsimulator och lite spel på.

26-30 grader är nog vad jag har i idle. Låter väldigt lite om du har det vid lite belastning, men synd att klaga på låg temp :)

iStat har jag kört lite på Macen, fast jag kommer inte ihåg om jag fick per kärna där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

God middag på er!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Sur som ättika, parce que tout est merde aujourd'hui! :superirriterad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Är väl lite märkligt att Intel lägger på så dålig pasta... men jag antar att det "kan vara" en sälj strategi.

Kom bara att tänka på SKF-s kullagerfett. Något bättre än stelnat vatten. Man tror ju att ett sådant företag har supersmörjning till sina produkter och så visar det sig att det inte finns sämre på marknaden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Kom bara att tänka på SKF-s kullagerfett. Något bättre än stelnat vatten. Man tror ju att ett sådant företag har supersmörjning till sina produkter och så visar det sig att det inte finns sämre på marknaden.

Dåligt kullagerfett > dålig hållbarhet på kullagren > högre försäljning av nya kullager > större intäkter för företaget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Dåligt kullagerfett > dålig hållbarhet på kullagren > högre försäljning av nya kullager > större intäkter för företaget.

Eller så lackar man ur och köper kullager av någon annan tillverkare?

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
niffen

Det är otroligt att det inte händer mer olyckor i trafiken än vad det gör..

På väg hem från affären hade jag en bil framför mig med en "äldre" dam vid ratten, hon stannar innan hon kör i rondeller (3st) trots att det inte kommer någon trafik, varpå hon sedan utan att tveka kör mot rött ljus. :policeman:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Eller så lackar man ur och köper kullager av någon annan tillverkare?

Eller så köper man bra kullagerfett. Det finns flera leverantörer. Det man blir lack på är att man inte försöker göra nåt bra utan man medvetet försämrar. Såg nyss i ViBilägare att tom Volvo har dragit ner på kvaliteten på sista V70-serien 2007 och framåt. Deras långtestbil börjar redan rosta inne i balkarna och deras rostskyddsexpert menar att modellen innan var mycket bättre skyddad. VAd sparar de per bil i att minska rostskyddet? 500:-? VAd kostar det på sikt att ha svensk kvalitet som ruttnar inifrån?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Köpt mig en Doro 615

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Ja jösses! Tyckte att han la på lite väl mycket pasta,

Ja, jag tyckte också det var en bra, f f a intressant. Man fegar nog lite med pastan, men det får ju inte bli för mkt heller.

i vasaloppstider behövs det nog mycket pasta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Köpt mig en Doro 615

Grattis ! då har du säkert forumets bästa täckning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Det är otroligt att det inte händer mer olyckor i trafiken än vad det gör..

På väg hem från affären hade jag en bil framför mig med en "äldre" dam vid ratten, hon stannar innan hon kör i rondeller (3st) trots att det inte kommer någon trafik, varpå hon sedan utan att tveka kör mot rött ljus. :policeman:

dags att kolla synen hos specavers

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

i vasaloppstider behövs det nog mycket pasta

Blåbärspasta. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

dags att kolla synen hos specavers

Späcksäjvers... är det motsatsen till viktväktarna? :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Blåbärspasta. :D

vilken kombination!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Nu blir det Vetenskapens Värld, handlar om Solen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Späcksäjvers... är det motsatsen till viktväktarna? :hihihi:

Eller valkramare.

bluewhalejustbelowwatersurface_0.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

vart tar tiden vägen….. och vart tar alla inlägg vägen? Det är ju liksom inte klokt?

Men av någon outgrundlig anledning så dras jag till forumet varenda gång jag fäller upp locket på min lilla gulliga MBA….. post-67957-0-34462600-1390246645.gif

och så måste man ju bara skriva något också :hihihi:

post-67957-0-68188200-1390246524.png

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...