Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

8 Juni är det dags

 

 

 

Dags för plundring på andra sidan pölen? Viking Line :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnade precis locket på min gamla MBP 4.1 som barnen har fått för att uppdatera till 10.9.3 och möts av en svart skärm. Har hänt tidigare också, därav jag köpte min "nya" eftersom jag satt och skev på examensarbete. Nu hjälpte varken att stänga och fälla upp igen eller att stänga av och starta datorn, inga start-pling, ingen belysning varken på skärm eller tangentbord.

 

Den har levt ett gott liv, sex år gammal. Sist den var förbi en APR vid ungefär fyra års ålder pga batteribyte så fick den gott omdöme om att se "som ny ut".

 

Får se om jag försöker återuppliva den från de döda genom att "baka" den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slurp :kaffe: aaahhhhh..... :P:foralskad:

God middag :) friidrott idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inget kaffe? :whistling::hihihi:

 

Trevligt, har de fungerande WiFi på uteserveringarna?

nix, det blev 3G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dags för plundring på andra sidan pölen? Viking Line :hihihi:

Det blir inte så mycket köpt, men trevligt att få åka båt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nix, det blev 3G

3G? Glass, Glass Glass?

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G? Glass, Glass Glass?

ja man skulle kunna tro det :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G? Glass, Glass Glass?

Fyndigt! :ThumbsUp:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Precis som med kanelbulles dag, korvens dag och alla andra på senare år påhittade dagar. Finns väl "en dag" varje dag för något form av "produkt"? :armskeptisk:

6 juni var från början Svenska flaggans dag, ett påhitt i mitten av 1910-talet av postorderfirman Åhlén & Åkerlund för att sälja flaggor.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en vecka är det Mors dag, samma dag som det är EU-val. Den dagen är jag i ett land utanför EU. Dåligt tajmat kan man ju tycka, men av olika orsaker blev det så...

 

Så nu har jag ringt till mamma och gratulerat henne på mors dag. Det gick bra och jag är nöjd ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Mors dag är väl den 25???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och jäser i solskenet på balkongen...

 

vacation.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och jäser i solskenet på balkongen...

 

vacation.gif

på semesterön ser jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på semesterön ser jag!

Nä, mitt ute i ingenstans på eu-moppen.

 

post-5952-0-92352600-1400407477_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

6 juni var från början Svenska flaggans dag, ett påhitt i mitten av 1910-talet av postorderfirman Åhlén & Åkerlund för att sälja flaggor.

Ja, det är ett påhitt att hissa flaggor också (med början i slutet av 1700-talet). Från början var de bara standar för att skilja trupp/flotta åt. Att hissa en flagga är ytterst en krigisk handling...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dagen tillbringar jag i en vallokal som valfunktionär :)

Och den dagen borde jag tillbringa strax utanför vallokalen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en vecka är det Mors dag, samma dag som det är EU-val. Den dagen är jag i ett land utanför EU. Dåligt tajmat kan man ju tycka, men av olika orsaker blev det så...

 

Så nu har jag ringt till mamma och gratulerat henne på mors dag. Det gick bra och jag är nöjd ;)

Va? Mors dag är väl den 25???

Ja, hon skrev om en vecka med.... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slurp :kaffe: aaahhhhh..... :Plnr%20(22).gif

Schlurp på dig. :kaffe:

 

Öppnade precis locket på min gamla MBP 4.1 som barnen har fått för att uppdatera till 10.9.3 och möts av en svart skärm. Har hänt tidigare också, därav jag köpte min "nya" eftersom jag satt och skev på examensarbete. Nu hjälpte varken att stänga och fälla upp igen eller att stänga av och starta datorn, inga start-pling, ingen belysning varken på skärm eller tangentbord.

 

Den har levt ett gott liv, sex år gammal. Sist den var förbi en APR vid ungefär fyra års ålder pga batteribyte så fick den gott omdöme om att se "som ny ut".

 

Får se om jag försöker återuppliva den från de döda genom att "baka" den.

Hoppas hoppas. :crossfingers:

 

Ja, fast våffeldagen har ju sitt berättigande :whistling:

Fast folk verkar skita idet. Tycker det äts våfflor lite då och då, trots att det inte är Våffeldagen. :rolleyes:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fast våffeldagen har ju sitt berättigande :whistling:

..och kanelbullens dag. Men den dagen infaller ofta här.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 juni var från början Svenska flaggans dag, ett påhitt i mitten av 1910-talet av postorderfirman Åhlén & Åkerlund för att sälja flaggor.

Fast alla traditioner börjar ju någonstans och även om starten kan vara tveksam så kan det ju bli bra ändå. Att hissa flagga tycker jag är en härlig tradition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu faller de första regndropparna. Men jag har hunnit cykla lite idag (någon halvmil) och suttit på en klipphäll uppe vid Storsjön. Har läst en kulturutredning om sjöområdet inför bildande av kommunalt naturreservat. Intressantast är nog att där finns spår av Sveriges tidigaste järnframställning. Daterad cirka 2500 före Kristus. Väldigt tidigt. Naturmässigt är det väl mest intressant att där häckar pilgrimsfalk. Plus att området hyser kommunens enda lokal för safsa, en slags ormbunke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...