Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sitter och klurar på hur smidigt få in bilder från frugans nya iPhone och in i hennes iMac som har SnowLeopard ...finns ju inte iCloud och Bildström där

Kunde skapa en Maverickpartition, men då måste hon ju starta upp på den, och datorer är inte helt hennes grej,...

Testade med USB-kabel och det funkar ju.men då rullar iTunes igång och skymmer Bildinsamling och då tycker hon att det plötsligt är "jobbigt" jaja...ni vet :whistling:

Ni kanske kan mosa in lite Dropbox i den. :crossfingers:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No rest for the wicked... ;)

något sådant ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livet rullar på, börjat söka lite olika tjänster som ligger ute, ett par som arbetsförmedlare, elevassistent, SYV. Mest eftersom jag inte vet om hur framtiden ser ut på jobbet just nu, om det blir förlängt tillsammans med killen jag har nu, rektorn är en "hal jävel" och tycker att elevens behov ska tillgodoses inom den pedagogiska gruppen i klassen. Ja, i de bästa av världar så, men ska de lämna 25 andra barn för att kanske lägga 30 min på en kille som är våldsam mot andra/sig själv och som kastar inredning omkring sig, när det är som värst?

 

Har även kastat in några krokar på särskolan på jobbet, där är det också behov av assistenter, så jag har sagt att "här är jag".... :whistling:

 

Annars så förbereds det här för min stora tös barnkalas imorn, tänka sig att tösabiten blir 8 år om en vecka..... :wub::cake:

vi håller tummarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pigg och glad

och härligt väder.

Dags för cykeldag

med svala kläder.

 

:galetglad:

 

attachicon.gifP1060856.png

Har du varit ute och cyklat idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kanske kan mosa in lite Dropbox i den. :crossfingers:

AirDrop har jag inte riktigt fattat ännu, kan hon skicka bilder från sin kamera till min Mac? får läsa på lite.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AirDrop har jag inte riktigt fattat ännu, kan hon skicka bilder från sin kamera till min Mac? får läsa på lite.. :D

Hehe. :D Vet inte hur det ser ut i AirDrop, men Dropbox har också en sån "autofunktion" att mata bilder från kameran direkt in i Dropboxen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Härjat med lilleman ute i solen hela dagen. Grillade lite kyckling och sparris till middag. En svamprisotto till det. Och eftersom myntan är det i kryddlandet som kommer först, vissnar sist och växer som ogräs däremellan så passade jag på att nyss göra vårens första Mojito :)

 

Tittar på min sambo som sitter med min gamla Macbook Pro som hon fått ärva. Tänker att jag kanske skulle slänga in en SSD i den som födelsedagspresent till henne men gissar att jag kommer få en frågande blick som tack. Får nog komma på något annat... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. :D Vet inte hur det ser ut i AirDrop, men Dropbox har också en sån "autofunktion" att mata bilder från kameran direkt in i Dropboxen.

Det måste jag kolla på :D

Hade annars varit smidigt att hennes bilder i iPhonen hamnar i min dator

Hittade en gammal beskrivning om hur man synkar sin iPhone med två datorer

 

http://iphoneguiden.se/guider/synka-dina-ienheter-med-flera-olika-itunesbibliotek/

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härjat med lilleman ute i solen hela dagen. Grillade lite kyckling och sparris till middag. En svamprisotto till det. Och eftersom myntan är det i kryddlandet som kommer först, vissnar sist och växer som ogräs däremellan så passade jag på att nyss göra vårens första Mojito :)

Tittar på min sambo som sitter med min gamla Macbook Pro som hon fått ärva. Tänker att jag kanske skulle slänga in en SSD i den som födelsedagspresent till henne men gissar att jag kommer få en frågande blick som tack. Får nog komma på något annat... :)

Då har du haft en bra dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Då har du haft en bra dag

Du med hoppas jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det måste jag kolla på :D

Hade annars varit smidigt att hennes bilder i iPhonen hamnar i min dator

Hittade en gammal beskrivning om hur man synkar sin iPhone med två datorer

 

http://iphoneguiden.se/guider/synka-dina-ienheter-med-flera-olika-itunesbibliotek/

Dropbox funkar. Har testat.

 

Tror det finns fler moln-alternativ. Har t.ex. ett One.com konto med Cloud Drive och tillhörande App för Mac och iPhone. Funkar också bra och har krypteringsalternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste jag kolla på :D

Hade annars varit smidigt att hennes bilder i iPhonen hamnar i min dator

Hittade en gammal beskrivning om hur man synkar sin iPhone med två datorer

 

http://iphoneguiden.se/guider/synka-dina-ienheter-med-flera-olika-itunesbibliotek/

Här var en sida från hjälpen: https://www.dropbox.com/help/289/en

 

Installerar man samma Dropboxkonto på alla datorer så syncas väl allt mot alla. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du med hoppas jag!

Ja fast jag är ovan att gå upp 9 speciellt när man kom hem efter 23 igår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifedith.jpg

 

Egon Schieles sista teckning. Den föreställer Edith, hans fru, som är gravid i sjätte månaden. Men Edith dör i spanska sjukan samma dag som teckningen daterades. Tre dagar efter Ediths död avlider Egon Schiele själv i spanska sjukan. Men hans konst är djävligt bra och lever vidare.

Oj, nästan så man känner lite vördnad inför sånt här, man inser att ens stund på jorden är så fjuttigt liten och vi ingenting vet om morgondagen.

Teckningen var väldigt fin!

Känslan jag får när jag tar del av Schieles sista teckning är densamma som jag får när jag grejar med mina gamla foton från 1900 kallt.

Ödmjukhet, vördnad.... osv. Man tittar på en bild med människor som befinner sig mitt i livet och som säkert funderar på vanliga vardagliga grubblerier, typ i morgon måste jag......osv

Det är bara det att människorna som jag tittar på, och som också är min släkt, har varit döda och borta i väldigt många år.

Det känns stort...

 

Kul... Hittade en bra "deal": http://www.webappers.com/2014/04/23/10-killer-free-web-resources-from-dealfuel/?utm_content=buffer9e464&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

Fanns en med lite schyssta trämönster där, som var precis det jag behövde till en (kommande) grejj. Perfekt, så slapp man leta sen, och man sparade tid. :yeahbaby: Och att det kostade gratis gör abs. ingenting. ^_^

Själv kör jag med grålaserade granväggar

post-67957-0-31990800-1398544498.png

 

Har du varit ute och cyklat idag?

 

japp, helt underbart cykelväder. Dagen avslutades med grillning utomhus hemma hos oss, av den enda anledningen att vi var de enda som hade en iordningställd uteplats att sitta på.

För den här tiden på året så kan det lika gärna vara gråkall snö ute och fixa till uteplatsen brukar man göra framme i maj sisådär.

Hehe. :D Vet inte hur det ser ut i AirDrop, men Dropbox har också en sån "autofunktion" att mata bilder från kameran direkt in i Dropboxen.

Vilket är ett okynne om man inte vill ha det så. Vill man det så fungerar det automatiskt, smidigt och säkert.

 

 

Dropbox funkar. Har testat.

 

Tror det finns fler moln-alternativ. Har t.ex. ett One.com konto med Cloud Drive och tillhörande App för Mac och iPhone. Funkar också bra och har krypteringsalternativ.

ja, funkar bra.

 

 

Peppar peppar, men dropbox är alla tiders, helt otroligt stabilt. Aldrig något knas med det inte. Känns tillförlitligare än iCloud.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Och så kom vi till dansen på båten ... Och för första gången så bjuder

Hyacinth Onslow upp till dans,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, nästan så man känner lite vördnad inför sånt här, man inser att ens stund på jorden är så fjuttigt liten och vi ingenting vet om morgondagen.

Teckningen var väldigt fin!

Känslan jag får när jag tar del av Schieles sista teckning är densamma som jag får när jag grejar med mina gamla foton från 1900 kallt.

Ödmjukhet, vördnad.... osv. Man tittar på en bild med människor som befinner sig mitt i livet och som säkert funderar på vanliga vardagliga grubblerier, typ i morgon måste jag......osv

Det är bara det att människorna som jag tittar på, och som också är min släkt, har varit döda och borta i väldigt många år.

Det känns stort...

Jag tänker ofta på det, och beundrar oerhört din avatar. En vacker liten flicka, med livet framför sig, hur det nu blev, men som av miljön att döma är borta sedan länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AirDrop har jag inte riktigt fattat ännu, kan hon skicka bilder från sin kamera till min Mac? får läsa på lite.. :D

Det verkar, testat med iOS 7 & Mavericks, men inte senaste månaderna, vara olika funktioner. Alltså en Airdrop som funkar mellan iOS-prylar och en som funkar mellan Macar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det verkar, testat med iOS 7 & Mavericks, men inte senaste månaderna, vara olika funktioner. Alltså en Airdrop som funkar mellan iOS-prylar och en som funkar mellan Macar.

Japp, det stämmer! Airdrop kom ju i iOS 7 men funkar där bara mellan iOS 7 enheter. Och Airdrop på Macen bara mellan OSX enheter.

Redigerad av Karl-Jan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att bli en fin dag i dag med, som gjord för att cykla på. :behave:

Men nu får det vara slut med nöjena, idag är det genomläsning och förberedelser som gäller. Punkt Slut!

 

Behöver också göra en Keynote. Tror jag ändå ska unna mig nöjet att leta efter några roliga och fria gif;ar på nätet som jag kan förgylla den med. Nånting som minner om kommande Sköna maj eller liknande association. Har ni någon sådan så får ni gärna dela med er :) Den ska vara fri för användning, kännas helt okej att pynta lite med i ett seriöst sammanhang och kännas vårlik eller somrig.

 

 

post-67957-0-30312100-1398581431.gif

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två arbetsdagar nästa vecka, på tisdag efter jobbet sätter jag mig i bilen och kör till Öland för några dagars Alvarpromenader bland orkidéer och blåsippor.

ÅÅÅååååÅÅÅÅååå säger frun när jag läser upp vad du skrev... :hihihi: Hon VET vad det innebär. Jag med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade 04.00 med ett ryck och svettades. Typisk stressreaktion efter gårdagens ledsamma möte med mor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...