Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ja, nu så. Sista tåget hem o vi hann på i sista minuten. Blev ett litet pubbesök efter filmen oxå. Med lite sån där extrastylad hamburgare o fatöl Staropramen Granat. Filmen "the Lunchbox

" var finstämd, bra och gav en fin bild av förvecklingar i det vanliga vardagsarbetet. Nu har jag inte tillgång till min fina Kiplon-pärla som är så bra att betygsätta med i filmtråden. Men 4 av 5 möjliga får då filmen allt av mig.

 

Till iEricF: det är så här folk brukar skriva på Facebook. Iaf den första hälften av alla ord. Till skillnad mot Twitter där man måste vara så förbaskat kortfattad :)

Ja, det är en konst att kunna återge/snabbrecensera en film. :yeahbaby:

 

 

51620132233147.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig dag med maken till ända, med långa soliga och fina statspromenader, pubvända X2 och bioflilm The Lunchbox. i morgon väntar cykeltur med några kompisar till en trevlig skogsbacke ett par mil bort.

Nu är jag hemkommen och kvällströtta och "ledbrutna" maken har gått till sängs för länge sedan.

Själv har jag på FB-chattten hjälpt och supportat en kompis som har problem med sin PC och windows/.

Tur att man liksom kan se framför sig hur det ser ut i fönsterna i windows7, om hon löser problemen vet jag inte än mer än att hon fått den hjälp hon förmodligen behöver.

 

Så nu läser jag ifatt lite i trådarna samtidigt som jag kikar lite i ögonvrån på en gråtorr svensk långfilm i SVT2.

Lite tråkig läsning i Tidningstråden, tycker jag.

 

Men hittade ett tips i tråden https://forum.macworld.se/topic/165467-datorn-hittar-inte-wifi-automatiskt/

på en länk http://osxdaily.com/2014/04/24/fix-mac-disconnect-wifi-sleep/ Den ska jag kika lite närmare på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legat ute i solen i bara kallingarna. Varmt och skööööööönt. :galetglad:

ja vid den tiden var det nog skönt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig dag med maken till ända, med långa soliga och fina statspromenader, pubvända X2 och bioflilm The Lunchbox. i morgon väntar cykeltur med några kompisar till en trevlig skogsbacke ett par mil bort.

Nu är jag hemkommen och kvällströtta och "ledbrutna" maken har gått till sängs för länge sedan.

Själv har jag på FB-chattten hjälpt och supportat en kompis som har problem med sin PC och windows/.

Tur att man liksom kan se framför sig hur det ser ut i fönsterna i windows7, om hon löser problemen vet jag inte än mer än att hon fått den hjälp hon förmodligen behöver.

 

Så nu läser jag ifatt lite i trådarna samtidigt som jag kikar lite i ögonvrån på en gråtorr svensk långfilm i SVT2.

Lite tråkig läsning i Tidningstråden, tycker jag.

 

Men hittade ett tips i tråden https://forum.macworld.se/topic/165467-datorn-hittar-inte-wifi-automatiskt/

på en länk http://osxdaily.com/2014/04/24/fix-mac-disconnect-wifi-sleep/ Den ska jag kika lite närmare på

låter underbart välkommen hem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Själv tröttnade jag

jaså är det där sifferspelet ni pratar om

jag tycker det inte ser lka intressant som soduko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pigg och glad
och härligt väder.
Dags för cykeldag
med svala kläder.

 

:galetglad:

 

post-67957-0-63059100-1398503832_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livet rullar på, börjat söka lite olika tjänster som ligger ute, ett par som arbetsförmedlare, elevassistent, SYV. Mest eftersom jag inte vet om hur framtiden ser ut på jobbet just nu, om det blir förlängt tillsammans med killen jag har nu, rektorn är en "hal jävel" och tycker att elevens behov ska tillgodoses inom den pedagogiska gruppen i klassen. Ja, i de bästa av världar så, men ska de lämna 25 andra barn för att kanske lägga 30 min på en kille som är våldsam mot andra/sig själv och som kastar inredning omkring sig, när det är som värst?

 

Har även kastat in några krokar på särskolan på jobbet, där är det också behov av assistenter, så jag har sagt att "här är jag".... :whistling:

 

Annars så förbereds det här för min stora tös barnkalas imorn, tänka sig att tösabiten blir 8 år om en vecka..... :wub::cake:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att man liksom kan se framför sig hur det ser ut i fönsterna i windows7, om hon löser problemen vet jag inte än mer än att hon fått den hjälp hon förmodligen behöver.

Kul! Alltid trevligt när man kan hjälpa folk. :yeahbaby:

 

Livet rullar på, börjat söka lite olika tjänster som ligger ute, ett par som arbetsförmedlare, elevassistent, SYV. Mest eftersom jag inte vet om hur framtiden ser ut på jobbet just nu, om det blir förlängt tillsammans med killen jag har nu, rektorn är en "hal jävel" och tycker att elevens behov ska tillgodoses inom den pedagogiska gruppen i klassen. Ja, i de bästa av världar så, men ska de lämna 25 andra barn för att kanske lägga 30 min på en kille som är våldsam mot andra/sig själv och som kastar inredning omkring sig, när det är som värst?

 

Har även kastat in några krokar på särskolan på jobbet, där är det också behov av assistenter, så jag har sagt att "här är jag".... :whistling:

 

Annars så förbereds det här för min stora tös barnkalas imorn, tänka sig att tösabiten blir 8 år om en vecka..... :wub::cake:

Jaha, är det en tidsbestämt jobb du har nu? Trist med en sån chef. Hoppas det löser sig, och att du hittar nåt bättre då. Kalas låter roligare att fixa. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livet rullar på, börjat söka lite olika tjänster som ligger ute, ett par som arbetsförmedlare, elevassistent, SYV. Mest eftersom jag inte vet om hur framtiden ser ut på jobbet just nu, om det blir förlängt tillsammans med killen jag har nu, rektorn är en "hal jävel" och tycker att elevens behov ska tillgodoses inom den pedagogiska gruppen i klassen. Ja, i de bästa av världar så, men ska de lämna 25 andra barn för att kanske lägga 30 min på en kille som är våldsam mot andra/sig själv och som kastar inredning omkring sig, när det är som värst?

 

Har även kastat in några krokar på särskolan på jobbet, där är det också behov av assistenter, så jag har sagt att "här är jag".... :whistling:

 

Annars så förbereds det här för min stora tös barnkalas imorn, tänka sig att tösabiten blir 8 år om en vecka..... :wub::cake:

Min son jobbar med ungefär samma saker som du. Dels som assistent åt någon elev, dels som på fritids.

 

Han hade turen att föräldrar har talat väldigt gott om hans förmåga och att annan personal på skolan i princip ställt ultimatum - om inte Adam får jobba kvar så slutar jag. Då fick han anställning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förtrollande vackert utflyktsmål vi cyklade till idag tillsammans med några andra...

 

post-67957-0-21738500-1398526772_thumb.png

 

post-67957-0-08148100-1398526861_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsade på mor på sjukan i Västerås. Blir bara tom. Hon har knappt verklighetskontakt och pratar om saker som inte hänt som är som helt verkliga. Folk som inte hon mött och ställen hon inte varit till. Helsnurrigt. :dumstrut::cry: Man vill vara där så kort tid som möjligt och skäms för det. Fast jag vet att jag inte behöver skämmas. :( Hon får vara där tills kommunen kan placera henne. :deppig: Cancern ställer till det och personal lär mig förstå att det kanske inte är så långt kvar, vilket jag förstår när jag ser henne. Mamma... :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min son jobbar med ungefär samma saker som du. Dels som assistent åt någon elev, dels som på fritids.

 

Han hade turen att föräldrar har talat väldigt gott om hans förmåga och att annan personal på skolan i princip ställt ultimatum - om inte Adam får jobba kvar så slutar jag. Då fick han anställning...

 

Ja, som jag gör med andra ord, är både på skolan och fritids. Jo, jag har både föräldrar och personal på min sida, dels för mitt handlag med barnen och naturligtvis med "min" elev. Men även för att de också förstår att de inte kan eller har möjlighet med tanke på sina uppdrag inte kan/har möjliget fortsätta det positiva arbete som ändå sker med eleven utan utan extra stöd så kommer han att gå tillbaka i utvecklingen. Vilket vi även har märkt när jag varit sjukt/haft sjukt barn under en vecka eller så.

I detta fallet så är även Socialen/Familjerätten och BUP inkopplande och de anser också att det är för tidigt att dra in stödet i form av assistent. Även skolhälsovården säger samma sak. Men det räknas inte enligt rektorn, han har "forskning" som talar för annat, vilket elevens förälder nyfiket väntar på att få ta del av....

 

Jaha, är det en tidsbestämt jobb du har nu? Trist med en sån chef. Hoppas det löser sig, och att du hittar nåt bättre då. Kalas låter roligare att fixa. :ThumbsUp:

 

Ja, fick ett läsår, så jag har fram till den 13/6 i dagsläget. Men eleven ska vara på fritids över sommaren och sen börjar ju skolan igen. Han har en lite "udda" personalpolitik om man så säger. Föräldern var lovad besked om hur det skulle se ut över sommaren och nästa läsår i mitten på mars, men när hon var på möte med rektorn i början av april så kunde han inte ge något sådant utan var glidande som en väloljad politiker, pratade varmt om de "nya" arbetslagen med pedagoger som ska arbetas in med tre lärare på två klasser, dvs två klasslärare och en lärare som är i båda klasserna. Men två klasser är ca 55 elever, varav det finns gott om andra barn som också är i behöv av extra stöd, men som min elev saknar diagnos och uppbackning från BUP/Familjerätten. Så att det finns behov av en assistent är inte svårt att se, av många anledningar....

 

Men jag gör det enda jag kan, ser om mitt hus. Det var inget problem att få referenser på jobbet av övrig personal när jag söker andra tjänster....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter jämte en norsk skogskatt

Det tror jag inte på. :devil:

Jämte kallas de som är födda och/eller bor i jämtland.

Dessutom heter det skogkatt (utan "s" i mitten").

 

Skål på dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsade på mor på sjukan i Västerås. Blir bara tom. Hon har knappt verklighetskontakt och pratar om saker som inte hänt som är som helt verkliga. Folk som inte hon mött och ställen hon inte varit till. Helsnurrigt. :dumstrut::cry: Man vill vara där så kort tid som möjligt och skäms för det. Fast jag vet att jag inte behöver skämmas. :( Hon får vara där tills kommunen kan placera henne. :deppig: Cancern ställer till det och personal lär mig förstå att det kanske inte är så långt kvar, vilket jag förstår när jag ser henne. Mamma... :bultandehjarta:

Så tråkigt. :(:geros:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsade på mor på sjukan i Västerås. Blir bara tom. Hon har knappt verklighetskontakt och pratar om saker som inte hänt som är som helt verkliga. Folk som inte hon mött och ställen hon inte varit till. Helsnurrigt. :dumstrut::cry: Man vill vara där så kort tid som möjligt och skäms för det. Fast jag vet att jag inte behöver skämmas. :( Hon får vara där tills kommunen kan placera henne. :deppig: Cancern ställer till det och personal lär mig förstå att det kanske inte är så långt kvar, vilket jag förstår när jag ser henne. Mamma... :bultandehjarta:

Usch, vad sorgligt. Och vad hemsktel jobbigt att se ens förälder glida bort så, in i overkligheten s a s. Hoppas stället hon är på och senkommer till, att det är bra, och med bra trevlig personal. :crossfingers:

 

:oroligoledsen::geros::kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fick ett läsår, så jag har fram till den 13/6 i dagsläget. Men eleven ska vara på fritids över sommaren och sen börjar ju skolan igen. Han har en lite "udda" personalpolitik om man så säger. Föräldern var lovad besked om hur det skulle se ut över sommaren och nästa läsår i mitten på mars, men när hon var på möte med rektorn i början av april så kunde han inte ge något sådant utan var glidande som en väloljad politiker, pratade varmt om de "nya" arbetslagen med pedagoger som ska arbetas in med tre lärare på två klasser, dvs två klasslärare och en lärare som är i båda klasserna. Men två klasser är ca 55 elever, varav det finns gott om andra barn som också är i behöv av extra stöd, men som min elev saknar diagnos och uppbackning från BUP/Familjerätten. Så att det finns behov av en assistent är inte svårt att se, av många anledningar....

 

Men jag gör det enda jag kan, ser om mitt hus. Det var inget problem att få referenser på jobbet av övrig personal när jag söker andra tjänster....

Hmm.. :glare: Låter inte mkt till rektor det där. Mer som ngn tvångsomplacerad ekonomitjänstaman från ngt kub-kontor. :armskeptisk: Dvs, det låter mer ekonomi än verksamhet över det hela.

 

Hoppas det löser sig :crossfingers::yeahbaby:, och för eleven med såklart. Kan inte vara kul att vara förälder när ens barns rektor inte är mkt till rektor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-43181200-1398534620_thumb.jpg

 

Egon Schieles sista teckning. Den föreställer Edith, hans fru, som är gravid i sjätte månaden. Men Edith dör i spanska sjukan samma dag som teckningen daterades. Tre dagar efter Ediths död avlider Egon Schiele själv i spanska sjukan. Men hans konst är djävligt bra och lever vidare.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul... Hittade en bra "deal": http://www.webappers.com/2014/04/23/10-killer-free-web-resources-from-dealfuel/?utm_content=buffer9e464&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

Fanns en med lite schyssta trämönster där, som var precis det jag behövde till en (kommande) grejj. Perfekt, så slapp man leta sen, och man sparade tid. :yeahbaby: Och att det kostade gratis gör abs. ingenting. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är man hemma igen

Gokväll! hello.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och klurar på hur smidigt få in bilder från frugans nya iPhone och in i hennes iMac som har SnowLeopard ...finns ju inte iCloud och Bildström där

Kunde skapa en Maverickpartition, men då måste hon ju starta upp på den, och datorer är inte helt hennes grej,...

Testade med USB-kabel och det funkar ju.men då rullar iTunes igång och skymmer Bildinsamling och då tycker hon att det plötsligt är "jobbigt" jaja...ni vet :whistling:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...