Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

God middag på er!

Lång arbetsdag idag

Goförrmedda! hello.gif

Jag ska luncha ute idag men annars blir det en ganska lugn dag idag.

 

post-5952-0-36458300-1398414703_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att du kan få mer värme än du behöver viss tid på sommaren och att du behöver mer än du får på vintern. Har du funderat på att bygga om källaren till en enorm termos? (Jag läste för kanske tio år sedan om något försök med termos för motorer, jag har för mig att tanken var ungefär att när motorn stängs av så pumpas en stor del av oljan (eller kylvattnet?) över till en intilliggande termos och pumpas sedan tillbaka vid start. Slipp kallstart trots en natt med -20° eller något liknande.)

Det skulle gå alldeles utmärkt att öka på solfångararean och ladda en bassäng. Men merkostnaden skulle bli astronomisk.

...

Jag har 12 m2 konventionella solfångare och 750 liter vatten i tanken. Det ger en utmärkt balans mellan fångarnas laddningsförmåga, tankens ackumuleringskapacitet och mina behov.

...

Jag har aldrig haft överhettning beroende på bra balans i systemet men också för att upptagningsförmågan avtar ju hetare vattnet blir. Om jag kör upp 60° vatten till fångarna går pumparna bara på 50% men ökar till 100% om jag kör upp 30°. Är tanken helt kall om jag stänger av värmepumpen så kan laddning ske från 8.00 till 20.00 på sommaren. Är tanken 80° så kanske den laddar mellan 11.00 och 14.00 upp till 95°.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle verkligen behöva ett roligt spel. Som inte blinkar och låter så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle verkligen behöva ett roligt spel. Som inte blinkar och låter så mycket.

Gillar du patience. Så är Full Deck Solitaire bra. Man slipper allt blippande o blappande hit o dit. Väljer man någon av de svårare patiencerna så har man lagom utmaning. Tycker jag iaf

 

2048 är också beroendeframkallande. Men har inte tillgång till någon länk i skrivande stund

 

Jag gillar inte rollspel o figurer hit o dit, därav tipsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Efter över två veckor på Blocket fick jag ett riktigt bud på Forden. Ett enda bud har jag fått..... :glare: Så jag har nyss plockat ur allt och tvättat den för att OM inträffar vara redo. 85' är mitt sista pris sen kan jag lika gärna byta in den. Det är en fin bil men det spelar som ingen roll.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fia med knuff.

Kul men kräver en med/motspelare; är nog tvungen att spela själv å då är det dator som gäller.

 

Gillar du patience. Så är Full Deck Solitaire bra. Man slipper allt blippande o blappande hit o dit. Väljer man någon av de svårare patiencerna så har man lagom utmaning. Tycker jag iaf

 

2048 är också beroendeframkallande. Men har inte tillgång till någon länk i skrivande stund

 

Jag gillar inte rollspel o figurer hit o dit, därav tipsen

Ska kolla på patienterna. Det hade jag förut på gamla datorn men har inte hittat nåt jag riktigt gillade nu.

2048 mja; jag vet inte; kan man komma till 4048 eller är det teoretiskt omöjligt :) att man kan fortsätta vet jag.

Ett spel jag gillade mycket var ett där man skulle knuffa på block för att ta sig till en viss punkt men när man löst alla nivåerna tar det liksom slut.

Bookworm ska ja leka lite med.

Men vad konstigt jag citerar Axelman men citatet kommer som kplons men sen när jag postade står det rätt.

Redigerad av Kabo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul men kräver en med/motspelare; är nog tvungen att spela själv å då är det dator som gäller.

 

Ska kolla på patienterna. Det hade jag förut på gamla datorn men har inte hittat nåt jag riktigt gillade nu.

2048 mja; jag vet inte; kan man komma till 4048 eller är det teoretiskt omöjligt :) att man kan fortsätta vet jag.

Ett spel jag gillade mycket var ett där man skulle knuffa på block för att ta sig till en viss punkt men när man löst alla nivåerna tar det liksom slut.

Bookworm ska ja leka lite med.

Men vad konstigt jag citerar Axelman men citatet kommer som kplons men sen när jag postade står det rätt.

4048 tror jag inte går, men 4096 är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2048 är också beroendeframkallande. Men har inte tillgång till någon länk i skrivande stund

Har en länken på skrivbordet. ^_^

http://gabrielecirulli.github.io/2048/

 

Sim City är kul med (och lite beroendeframkallande). Har inte spelat det senaste än, med har en gammal 300 ligger på skiva till PPC.

 

- - -

 

Är lite seg idag... Blev lite för länge med hockey'n, och inte vann dem heller. Jaja, men vad gör det. Kaffet är exakt lika gott ändå-. :kaffe:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fia med knuff till Windows.

Tvi, tvi, tvi. :lol:

 

margareta-krook.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legat ute i solen i bara kallingarna. Varmt och skööööööönt. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4048 tror jag inte går, men 4096 är möjligt.

Ja det är klart; skrev fel ju.

Tappade liksom intresset ganska snart när målet var nått på ett kick men det är klart man kanske skulle gå för det dubbla.

Redigerad av Kabo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är klart; skrev fel ju.

Tappade liksom intresset ganska snart när målet var nått på ett kick men det är klart man kanske skulle gå för det dubbla.

Grattis! Själv tröttnade jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu på pub med stackars sjuklingen ( som nu iofs är fit for fight igen. Lr snarare ny mc-crossrunda) och pimplar supergod tjeckisk Gambrianus, vi har gått superlång statspromenad på em o tycker vi gjort oss förtjänta av det. Sen blir det bio...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu på pub med stackars sjuklingen ( som nu iofs är fit for fight igen. Lr snarare ny mc-crossrunda) och pimplar supergod tjeckisk Gambrianus, vi har gått superlång statspromenad på em o tycker vi gjort oss förtjänta av det. Sen blir det bio...

Skål ta mig fan! Sitter jämte en norsk skogskatt hos en kompis med en TT i näven och lyssnar på Eddie Meduza. Ha en skön helg! B)cheers.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skål ta mig fan! Sitter jämte en norsk skogskatt hos en kompis med en TT i näven och lyssnar på Eddie Meduza. Ha en skön helg! B)cheers.gif

Ja, nu är det bio som gäller. Skriver fr telefon o har ännu inte sett till att jag kan lägga in smileys. Annat än :) o :( o några till. Nu passar det kanske bäst m :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu är det bio som gäller. Skriver fr telefon o har ännu inte sett till att jag kan lägga in smileys. Annat än :) o :( o några till. Nu passar det kanske bäst m :)

Har det så kul på Bion. Vad är för film?

Vad kostar det med Bio idag?

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För första gången lyssnar jag på musik (album) via Youtube. Har aldrig förstått vitsen att använda tuben till detta, men iTunes strular och albumet i fråga finns inte på Spotify. Black Sabbath - Headless Cross. Inte någon av deras mest kända, men det är 25 år sedan den släpptes idag, och med på plattan är en av mina absoluta favorittrumslagare - Cozy Powell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu så. Sista tåget hem o vi hann på i sista minuten. Blev ett litet pubbesök efter filmen oxå. Med lite sån där extrastylad hamburgare o fatöl Staropramen Granat. Filmen "the Lunchbox

" var finstämd, bra och gav en fin bild av förvecklingar i det vanliga vardagsarbetet. Nu har jag inte tillgång till min fina Kiplon-pärla som är så bra att betygsätta med i filmtråden. Men 4 av 5 möjliga får då filmen allt av mig.

 

Till iEricF: det är så här folk brukar skriva på Facebook. Iaf den första hälften av alla ord. Till skillnad mot Twitter där man måste vara så förbaskat kortfattad :)

Redigerad av kiplon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Sprungit en liten runda i finvädret för att sedan fortsätta mitt liv som hemmafru, städning och matlagning. Nu slappande i soffan med två nya öl-bekantskaper att prova.

 

Blir sugen på lunchbox filmen jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja det är klart; skrev fel ju.

Tappade liksom intresset ganska snart när målet var nått på ett kick men det är klart man kanske skulle gå för det dubbla.

4096 är lite lurigare. Sedan kan man ju alltid försöka få så hög poäng som möjligt. Vid 2048 är man på ca 20 000 poäng. Jag har lyckats dra ihop 67 000 som mest. Det finns säkert ett gäng som lyckats med betydligt mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...