Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

+

 

äntligen någon som tycker som jag, började känna mig ensam i tråden...

:kramis:

Mja, därmed inte sagt att djur inte kan vänja sig vid det. Exakt hur det förhåller sig mellan olika arter är jag dock inte etolog nog att uttala mig om. Vad traditionen bjuder behöver inte nödvändigtvis vara detsamma som vad vetenskapen vet att berätta. Jag håller ett öppet sinne och utgår inte från mina egna husdjurserfarenheter för att dra några långtgående slutsatser.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå katter... var ju tvungen att leta upp Hund&kattdagboken. »»»»»

Såååååååå BRA!!!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Kattskit i sandlådor är ett miljöproblem och ett hälsoproblem för barnen, speciellt för de som stoppar allt de hittar i munnen. Det är inte ett estetiskt problem.

Jag ser oftare hundskit än kattskit, trots massor med katter i området och en unge som hänger i sandlådan en del. När det gäller mitt barns hälsa så finns det mycket större hotbilder än hund och katt -skit. Jag förstår inte hur det kan vara ett miljöproblem med avföring, du måste syfta på sanitetsproblem.

 

Jag måste nog hålla med Kiplon. Det här är ingen diskussion jag egentligen vill fortsätta. Det lilla du skrivit hittills vet jag ärligt talat inte hur jag ska svara på, det är väldigt långt ifrån mina egna tankar om saken. Jag tycker om både katter och hundar. Jag tycker att sällskapsdjur överlag är ett trevligt inslag som skänker många människor mycket glädje. Det behövs större problem än såhär för att jag ska ändra åsikt om den saken.

 

Jag har träffat ett antal personer som inte tycker om katter eller hur katternas ägare låter dem ströva fritt. Nästan uteslutande hundägare.

Om du inte redan gjort det så läs på om de lagar som reglerar kattägares skyldigheter. Då lär det vara klart för dig att du kämpar i motvind. Sedan är det som sagt ditt drag att välja hur mycket energi du ska lägga på det.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att koka ner en sås. Tar sin lilla tid, men den får puttra på där. Köpte ju en sån Helgskinka ... kokt skinka med svål i nätstrumpa och gelé'igt spad till. Vad gör man med en sån eg? think.gif Brukar inte köpa såna. Känns mest som en förkokt julskinka som bara skall griljeras. Halva har jag avsatt till pålägg, och resten nu tänkte jag bara skiva upp och bräcka i pannan ... och sen en supersmarrig sås till, på spadet och en .5L grädde yummy.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sparat drygt 2000:- genom att byta försäkringsbolag för bil o hem.

Kundkraft hade förhandlat fram bra avtal. :)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in 38 kWh idag från solen. Temperaturen steg i hela tanken med 30° från 30° i morse till 60° nu och det är 750 liter i tanken. Det är ekvivalent med ha en elpatron på 3,8 kw på full effekt i 10 timmar. Gratis..... :galetglad:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in 38 kWh idag från solen. Temperaturen steg i hela tanken med 30° från 30° i morse till 60° nu och det är 750 liter i tanken. Det är ekvivalent med ha en elpatron på 3,8 kw på full effekt i 10 timmar. Gratis..... :galetglad:

Sådana lösningar kan man inte kalla kalla, de får heta heta. :cake:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sol ute

sol inne

Sol i hjärta

sol i ackumulatortanken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sparat drygt 2000:- genom att byta försäkringsbolag för bil o hem.

Kundkraft hade förhandlat fram bra avtal. :)

[+] Gôtt... :yeahbaby:

 

- - -

 

Kikar på hockey på SVT. Sverige-Norge. Alltid trevligt med hockey på SVT, men Härenstam och Rehnberg som kommentatorer. hockey.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och högsta halten björkpollen på 20 år, enligt SVT Rapport.

Var det en mätning eller en omröstning? :shifty:^_^

(läs; björk-poll'en :hihihi:)

 

- - -

 

Mätt och belåten. Blev riktigt gott med skinkan där.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir sugen på smågodis och grillade revben ibland. Efteråt tycker jag att det var både osmakligt och onödigt. Men varför trillar jag dit alls? Jag vet ju att jag ångrar mig. Det händer visserligen allt mer sällan, men varför inte bara lägga av? Jag har ju slutat köra bil och handla på systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir mer och mer nöjd med Pixelmator som grafiskt fungerar lite som Xcode med sina stödlinjer för att få dit objekt på perfekt rätt ställe, precis i mitten, i relation till andra objekt, osv. Lysande! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir mer och mer nöjd med Pixelmator som grafiskt fungerar lite som Xcode med sina stödlinjer för att få dit objekt på perfekt rätt ställe, precis i mitten, i relation till andra objekt, osv. Lysande! :ThumbsUp:

Det är så i Förhandsvisning också. Se dump (gula linjen). :)

 

post-28798-0-15268000-1398286657_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ägnade kvällen åt filmen The Lunchbox, en trevlig film som berör ett väldigt imponerande system för matleverans, dabbawala. Enkelt uttryckt innebär det att man får hemlagad mat levererad, med cykel, kärra och pendeltåg till jobbet. Systemet har funnits sedan slutet av 1800-talet, men jag gissar att det kan förändras en del. Det bygger till stor del på att en i familjen jobbar och den andra sköter hemmet, inklusive maten som ska vara klar när dabbawalan kommer och hämtar, men det finns även restauranger som levererar genom samma system. Om båda börjar jobba så finns det ingen kvar som lagar mat på dagarna.

 

Systemet är inte datoriserat, läskunnigheten hos de som jobbar med det är inte på topp och mindre än en matlåda av en miljon sägs hamna fel eller försvinna. Filmen handlar om den där en på miljonen-lådan.

 

Var lite hungrig efter filmen så jag gjorde indieninspirerad linsgryta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ofta jag skriver till support för olika produkter, (frånsett detta forum) men idag roade jag mig att skriva till HP och fråga om nåt fel på plistfiler som rapporteras när jag lekte med Tech Tool Pro som kom kommit med en uppdatering..

 

Märker inget fel på min HP-skrivare..men, vem vill ha felrapport ..bara så där :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ägnade kvällen åt filmen The Lunchbox, en trevlig film som berör ett väldigt imponerande system för matleverans, dabbawala. Enkelt uttryckt innebär det att man får hemlagad mat levererad, med cykel, kärra och pendeltåg till jobbet. Systemet har funnits sedan slutet av 1800-talet, men jag gissar att det kan förändras en del. Det bygger till stor del på att en i familjen jobbar och den andra sköter hemmet, inklusive maten som ska vara klar när dabbawalan kommer och hämtar, men det finns även restauranger som levererar genom samma system. Om båda börjar jobba så finns det ingen kvar som lagar mat på dagarna.

 

Systemet är inte datoriserat, läskunnigheten hos de som jobbar med det är inte på topp och mindre än en matlåda av en miljon sägs hamna fel eller försvinna. Filmen handlar om den där en på miljonen-lådan.

 

Var lite hungrig efter filmen så jag gjorde indieninspirerad linsgryta.

oj, den måste jag se. Gillar skarpt den här typen av film, iaf som jag tror är för slags film. Måste se.....

 

Jag såg en gång en indisk film som var med svensk textning som jag inte kan glömma, men jag fortsätter i filmtråden.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag på er !

 

snart är det tårtkalas för barnen, veckan efter valborg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Fick nyss reda på att delen som troligen behövs för att laga min gräsgrimmer (tändspole) kostar 650 kr. Trimmern kostade 795 kr...

 

Man kan undra varför de överhuvudtaget besvärar sig med att lagerföra reservdelarna?

 

Jag kan få hem en ny trimmer inklusive frakt för 45 kr mer än vad reservdelen kostar. Skillnaden är att reservdelen är en halvtimmes bilkörning bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nyss reda på att delen som troligen behövs för att laga min gräsgrimmer (tändspole) kostar 650 kr. Trimmern kostade 795 kr...

 

Man kan undra varför de överhuvudtaget besvärar sig med att lagerföra reservdelarna?

 

Jag kan få hem en ny trimmer inklusive frakt för 45 kr mer än vad reservdelen kostar. Skillnaden är att reservdelen är en halvtimmes bilkörning bort.

Slit-å-släng. Det är meningen att vi ska köpa, inte laga. Jag hade en rakapparat där man var tvungen att byta hela "topplocket" bara för att plastflärpen som låste fast det hade gått av. Jag struntade i det och har nu helskägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och bråkar lite med en .htaccess-fil. Den vill inte riktigt göra som jag vill. :glare: Frågan är om felet är mitt, servern (Apache), eller webhotellets serverinställningar. Men samma inställningar verkar funka bra på en av deras andra servrar.

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snart dags och gå igen varmare kläder än i påsk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...