Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Planerade att handla på macken - såsom i att handla lite frukostprylar bara så man klarade sig några dagar till. ICA blev ju oplanerat... Handlar man där så vill man gärna ha förberett sig lite innan så man kan maximera sin handlingrunda.

 

Man behöver ingen lista till bröd/smör/ost/juice. ;)

Jaha, men då kunde du ju helt enkelt bara handlat på Ica vad du hade tänkt handla på macken? Eller missar jag något här? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, men då kunde du ju helt enkelt bara handlat på Ica vad du hade tänkt handla på macken? Eller missar jag något här? :fundersam:

 

 

Jaja, som tur var, när jag åkte förbi ICA och se om det fanns nån krona kvar där - så hade ICA för ovanlighetens skull varit riktigt snabba så mina ICApengar hade redan gått in. Var helt inne på att de inte skulle synas förräns i veckan.

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

:ThumbsUp:

Åhå, så när du hade chansen att storhandla så ville du göra det, trots att du inte var förberedd. Nja, det brukar ju bli så där. En vän till mig, med fyra hungriga ungar, brukade säga att när man handlar köper man alltid mjölk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag handlar så blir det aldrig genomtänkt, trots att jag förbereder mig hemma genom att kolla lite vad som behöver handlas och alltid tänka att det där kommer jag ihåg utan att skriva någon nota.

Sen när jag kommer in i affären blir jag liksom som tom i huvudet och allt det där som jag trodde jag skulle komma ihåg är som helt borta. Så då blir det bara det där som jag vet alltid går åt, typ mjölk, filmjölk och hårt bröd.

 

Men jag har också affären tvärs över gatan i princip, så skulle jag missa något så kan jag springa över samtidigt som jag lagar mat. det är bara att vrida ner värmen på spisen lite och sen kompletteringshandla den där viktiga ingrediensen som behövs.

 

Sen när maten är färdig och vi sitter till bord så brukar jag också komma på att jag totalt glömt någon viktig ingrediens i maten, men det är en annan historia........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövs det Round up här?

 

kanske det kanske :)

 

härligt är det iaf att Roundupsäsongen så smått har börjat = sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhå, så när du hade chansen att storhandla så ville du göra det, trots att du inte var förberedd. Nja, det brukar ju bli så där. En vän till mig, med fyra hungriga ungar, brukade säga att när man handlar köper man alltid mjölk...

Ja, man skulle velat storhandlat, men inte så oförberett. Blev minsta möjliga nu. ^_^
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har landat i att vissa stapelvaror handlar jag efter lista på sammantaget bästa stället i stan. Det handlar mest om KRAV-varor och specialvaror. Resten handlar jag i min lokala butik drygt 100 meter bort, mycket för att de ska överleva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkt mer pendeltåg idag. Nu är ungefär alla passagerarplattformar runt stan 250 meter långa, vilket är bra om man vill öka kapaciteten. Men vagnarna är 75 meter långa, den gamla modellen som används på en linje är bara 50 meter, och när jag åker, oftast i lågtrafik, så körs det för det mesta med endast en vagn. Jag som ovan resenär tycker det är lite jobbigt eftersom jag inte vet vid vilken del av plattformen tåget stannar. En enkel indikering (ex lampor) som visar var vid plattformen tåget stannar hade underlättat.

 

Jag har för mig att vissa riktiga stationer, alltså inte för pendeltåg, har skyltar om var olika vagnar stannar. Indierna var ganska tydliga med var vagnarna stannade, men det måste man vara med så långa tåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkt mer pendeltåg idag. Nu är ungefär alla passagerarplattformar runt stan 250 meter långa, vilket är bra om man vill öka kapaciteten. Men vagnarna är 75 meter långa, den gamla modellen som används på en linje är bara 50 meter, och när jag åker, oftast i lågtrafik, så körs det för det mesta med endast en vagn. Jag som ovan resenär tycker det är lite jobbigt eftersom jag inte vet vid vilken del av plattformen tåget stannar. En enkel indikering (ex lampor) som visar var vid plattformen tåget stannar hade underlättat.

 

Jag har för mig att vissa riktiga stationer, alltså inte för pendeltåg, har skyltar om var olika vagnar stannar. Indierna var ganska tydliga med var vagnarna stannade, men det måste man vara med så långa tåg.

Passagerarplattformar? Menar du storleken/längden på perrongen. think.gif

 

- - -

 

Fortsatt idag och uppdaterat alla lösen på olika ställen/konton osv.

post-64246-0-49638200-1398118597.png

 

Bara några stycken kvar nu.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkt mer pendeltåg idag. Nu är ungefär alla passagerarplattformar runt stan 250 meter långa, vilket är bra om man vill öka kapaciteten. Men vagnarna är 75 meter långa, den gamla modellen som används på en linje är bara 50 meter, och när jag åker, oftast i lågtrafik, så körs det för det mesta med endast en vagn. Jag som ovan resenär tycker det är lite jobbigt eftersom jag inte vet vid vilken del av plattformen tåget stannar. En enkel indikering (ex lampor) som visar var vid plattformen tåget stannar hade underlättat.

 

Jag har för mig att vissa riktiga stationer, alltså inte för pendeltåg, har skyltar om var olika vagnar stannar. Indierna var ganska tydliga med var vagnarna stannade, men det måste man vara med så långa tåg.

Senast jag åkte tåg från en perrong som angav var vagnarna skulle stå, så ställde de sig inte där (Öresundståg i Lund). Kiwi förklarade i SJ-tråden att det kan bero på alla möjliga saker. Om kartan och terrängen inte stämmer överens brukar jag förorda terrängen i vilket fall som helst. Ställer man sig mitt på perrongen blir det väl säkrast så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Jag har för mig att vissa riktiga stationer, alltså inte för pendeltåg, har skyltar om var olika vagnar stannar. Indierna var ganska tydliga med var vagnarna stannade, men det måste man vara med så långa tåg.

Stämmer. Fast det kan vara olika för olika tåg. Har sett tabeller uppsatta på flera stationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passagerarplattformar? Menar du storleken/längden på perrongen. think.gif

 

- - -

 

Fortsatt idag och uppdaterat alla lösen på olika ställen/konton osv.

attachicon.gifuppdaterar.png

 

Bara några stycken kvar nu.

Ja.

 

Senast jag åkte tåg från en perrong som angav var vagnarna skulle stå, så ställde de sig inte där (Öresundståg i Lund). Kiwi förklarade i SJ-tråden att det kan bero på alla möjliga saker. Om kartan och terrängen inte stämmer överens brukar jag förorda terrängen i vilket fall som helst. Ställer man sig mitt på perrongen blir det väl säkrast så.

Det funkar, men det gör ju att stoppen tar onödigt lång tid, jag tycker att spårvagnarna här i stan står stilla alldeles för länge, ca 20 sekunder. Bangkoks Skytrain, tunnelbana på höga pelare, har markeringar om var dörrarna kommer stanna. Kanske lite överdrivet, men det verkar funka.

 

Stämmer. Fast det kan vara olika för olika tåg. Har sett tabeller uppsatta på flera stationer.

Hade varit trevligt med något dynamiskt system, om jag minns rätt så vet tågsystemet hur långt varje tåg är, så det handlar bara, vilket tydligen kan vara en hel del enligt kiwi, om att få tåget att stanna på angiven plats och att i förväg indikera var det kommer att stanna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På jobbet. Ventilationen har stått stilla hela helgen och kontoret luktar som omklädningsrummet till en mellanstadiegympasal där någon glömt en svettig gympapåse sedan 1965. Det finns säkert mögel i byggnaden så som det stinker här :(

Usch då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På jobbet. Ventilationen har stått stilla hela helgen och kontoret luktar som omklädningsrummet till en mellanstadiegympasal där någon glömt en svettig gympapåse sedan 1965. Det finns säkert mögel i byggnaden så som det stinker här :(

Grundregel 1:

Allt som luktar illa är dåligt. Frågan är bara hur dåligt..... I regel ju kraftfullare desto farligare.

Grundregel 2:

Även om det inte luktar KAN det vara dåligt.

...

Axelman fd ventilationsmontör och servicenisse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Gessle bevisar att tiden inte alls läker alla sår.... :whistling:

post-363-0-28912400-1398157323_thumb.jpg

post-363-0-57742800-1398157331_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Gessle bevisar att tiden inte alls läker alla sår.... :whistling:

Alla hår borde det väl ha stått :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske det kanske :)

 

härligt är det iaf att Roundupsäsongen så smått har börjat = sommar.

Absolut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut

Det lät härligt, eller hur. Sommar. ^_^
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solfångarna har gått för högtryck i några dagar nu. Det bombar in hetvatten i ackumulatorn!!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lät härligt, eller hur. Sommar. ^_^

ja det var ju inte igår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...