Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Då var man hemma igen, första uppgiften var att hitta låtar i itunes som hade försvunnit från förra datorn

 

jag vet inte om man kan flytta hela itunes biblioteket medi flyttassistenten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så roligt trevligt igår när vi träffades hela familjen och med barnens morfar och med syster yster med familj på en otroligt god påskbuffé som min duktiga dotter hade fixat. Tur jag har sådant där köksbord som man kan lägga i extraskivor i. Vi var väldigt många runt det.

En härlig påskdag att minnas länge...

Och själv kunde jag ägna mig åt att umgås istället för att stå i köket och greja. Så var det förr, nu fixar mina tjejer allt. Passade på att gå i genom alla mina inscannade gamla foton från släkten som jag har, med pappa och syster. En del pusselbitar föll på plats. Kul att kunna fylla på med fakta i de gamla bilderna jag har från 1900 kallt.

 

attachicon.gifmaten påsken 2014 kopia2.png

Ja det ser riktigt gott ut... har du varit på kryssning ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nått nivå 6 i tyskakursen och känner mig både nyttig och duktig. Wahrscheinlich. :)

siri med tyskt tal... jag undrar vad Hyacinth hade sagt då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Härligt väder att gå med hundarna idag. Boken har börjat slå ut vid Kopparhatten.

attachicon.gif20140421_111841.jpg

Inte vad jag kan se. :armskeptisk:

post-363-0-23376100-1398092047_thumb.jpg

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt väder att gå med hundarna idag. Boken har börjat slå ut vid Kopparhatten.

attachicon.gif20140421_111841.jpg

+

Åh, bokskogar är bland de vackraste som finns, otroligt rofyllt vackert. Växer tyvärr inte på mina breddgrader men rätt fint ute i vår skog också denna vidunderligt vackra dag

 

post-67957-0-28434000-1398092451_thumb.png

 

post-67957-0-99112400-1398092551_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej. Du kan flytta hela biblioteket med Finder så det borde kunna gå med flyttassistenten.

Ja flytten blev inte helt lyckad så jag får söka på mp4 filer på hårddisken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är någon tant i grannskapet som har suttit och rökhostat ut lungorna precis hela eftermiddagen. En sanitär olägenhet...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilarna varierar från snygga över fulsnygga till ... mja ... rätt anskrämliga, men Pontiac Aztec spelar ju liksom i en klass alldeles för sig själv :D

attachicon.gifGlobal-images-2014-4-10-10-pontiac-aztek.jpg

Den slutade ju att säljas för ett antal år sedan tack och lov men Nissan har tagit upp manteln och tyvärr förfulas våra gator av en eländans manick som passande nog heter Yeach...... eller Juke som man själva säger.Nissan_Juke_(27).JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skön dag idag. Har vandrat en halvmil på berget med en vän och hans vilda hund. Massor med människor ute för att njuta av de första glimtarna av SOMMAREN! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fast förutom plastvårtorna vid huven så har den karaktär.

Karaktär är vad en polerad artighetsmänniska säger när hon ser avancerad fulhet. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hmmm... Det ser inte ut som en nationalpark...

Näe det är Kopparhattens restaurang i Falun. Skylten sitter på väggen. Du vet Falun kopparstaden..

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släng dig i väggen kaffeautomat.

attachicon.gifautomat.jpg

Ett måste på varje arbetsplats :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, jo, men hatt brukar vara uppåt, gruva nedåt... :totaltgalen:

Precis. Restaurangen är ovan jord. En överjordiskt bra restaurang! :hihihi:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett måste på varje arbetsplats :)

iskall Whiskey ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vi hade utegrillen på idag med fläskytterfile marinerad i fruns hopjox med en skvätt whiskey i. Jag höll på att smälla av för att det var så otroligt gott!!!! :galetglad::galetglad::galetglad: Det serverades skivad potät även den grillad och smör med chili och sambaloelek i. Dääääng!!!! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade utegrillen på idag med fläskytterfile marinerad i fruns hopjox med en skvätt whiskey i. Jag höll på att smälla av för att det var så otroligt gott!!!! :galetglad::galetglad::galetglad: Det serverades skivad potät även den grillad och smör med chili och sambaloelek i. Dääääng!!!! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

mmm, mums fillibaba. post-67957-0-93499100-1398102081.gif

I det Kiplonska hemmanet vankades det bara rester idag, fast det var ju inte vilka rester som helst förstås.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat på Vetenskapens värld, jättebra idag, handlar om den farliga kosten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skull in och handla lite på macket idag (skulle gjort det igår, men hockey'n hann att börja)... Kom dit och plockade ihop lite frukostprylar, en banan och en kaffe och skulle betala. Drog upp kortet - så sa hon bara. Nej det går inte. :blink: Nähä, tyckte jag... Vi har bytt märke/kjedja nu. Så mitt tankkort jag brukar använda gick inte längre bara för de hade bytt kedja. (f#€%n oxå). Såg inte ens det innan jag gick in. Hm... Jaja, som tur var, när jag åkte förbi ICA och se om det fanns nån krina kvar där - så hade ICA för ovanlighetens skull varit riktigt snabba så mina ICApengar hade redan gått in. Var helt inne på att de inte skulle synas förräns i veckan. Blev en liten hafs/slafs-handling av det viktigaste. Tycker inte om att handla så när man inte har planerat innan. Brukar oftast bara bli att antingen köper man fel/för mkt ... el missar sånt man behövde .... så får man åka en gång till sen.

En bra grejj hade dem i a f. Sån Helgskinka som låg i påse med spad och allt. 15,-/kg :yeahbaby: Skar några tunna skivor från den nu till mackorna (påskvört m skinka och lite Västervikssenap)... Riktigt god. Funderar på om man kanske skal köpa en till att ha till pålägg. För kokt skinka som pålägg för 15,-/kg hittar man ingen annan stans. ^_^


Nu kaffe!!! :kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skull in och handla lite på macket idag (skulle gjort det igår, men hockey'n hann att börja)... Kom dit och plockade ihop lite frukostprylar, en banan och en kaffe och skulle betala. Drog upp kortet - så sa hon bara. Nej det går inte. :blink: Nähä, tyckte jag... Vi har bytt märke/kjedja nu. Så mitt tankkort jag brukar använda gick inte längre bara för de hade bytt kedja. (f#€%n oxå). Såg inte ens det innan jag gick in. Hm... Jaja, som tur var, när jag åkte förbi ICA och se om det fanns nån krina kvar där - så hade ICA för ovanlighetens skull varit riktigt snabba så mina ICApengar hade redan gått in. Var helt inne på att de inte skulle synas förräns i veckan. Blev en liten hafs/slafs-handling av det viktigaste. Tycker inte om att handla så när man inte har planerat innan. Brukar oftast bara bli att antingen köper man fel/för mkt ... el missar sånt man behövde .... så får man åka en gång till sen.

 

En bra grejj hade dem i a f. Sån Helgskinka som låg i påse med spad och allt. 15,-/kg :yeahbaby: Skar några tunna skivor från den nu till mackorna (påskvört m skinka och lite Västervikssenap)... Riktigt god. Funderar på om man kanske skal köpa en till att ha till pålägg. För kokt skinka som pålägg för 15,-/kg hittar man ingen annan stans. ^_^

 

 

Nu kaffe!!! :kaffe:

Jag fattar inte riktigt. Du planerade att handla lite på macken, men det kändes oplanerat att i stället handla på Ica? Hade du ingen lista till macken? Eller har de inte samma varor? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tränat lite lätt i kväll med knäböj och armhävningar av de lite mer komplexa slagen som vanligt men det känns tillräckligt.

Ska nog snarka gott i natt. :nanakudde:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte riktigt. Du planerade att handla lite på macken, men det kändes oplanerat att i stället handla på Ica? Hade du ingen lista till macken? Eller har de inte samma varor? :fundersam:

Planerade att handla på macken - såsom i att handla lite frukostprylar bara så man klarade sig några dagar till. ICA blev ju oplanerat... Handlar man där så vill man gärna ha förberett sig lite innan så man kan maximera sin handlingrunda.

 

Man behöver ingen lista till bröd/smör/ost/juice. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...