Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

xeric

Förutom på forumet sidnumrering,

kan man stänga av påminnelse om sina mindre bra sidor? :huh:

Skulle vara till nytta för mig. <_<:unsure:

Uppe till höger på sidan skall det finnas en knapp med "Följ detta ämne". Och motsvarande om man inte vill följa. Sen i inställnignarna kanske du har instället att följa alla trådar (du gjort/skrivit i) automatiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Kabo

Uppe till höger på sidan skall det finnas en knapp med "Följ detta ämne". Och motsvarande om man inte vill följa. Sen i inställnignarna kanske du har instället att följa alla trådar (du gjort/skrivit i) automatiskt.

Jag tror bara det är nyttigt att påminnas om sina mindre bra sidor- hur ska man annars kunna motarbeta dem :D

• Rösta upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

ja, bäst å hinna med att skotta bort det innan tövädret slår till :totaltgalen:

fast jag antar att det är för att slippa ishögar överallt :)

Ja, förra året hade jag bra undanrörjt på snön. Var "barmark" nästan runt 2 sidor av huset + en yta utanför och där jag ställer bilen. :) Brukar bara bli 3 snöhögar. En utanför staketet sen nere vid vägen - en vid bilen där min tomt börjar, och en till där den slutar. Sen när man fått det skottat och snyggt som man vill ha det, åker man och köper nägra säckar salt. :) Det brukar få plogbilen att lugna ner sig lite när han passerar här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

……skottat och snyggt som man vill ha det, åker man och köper nära säckar salt. :) Det brukar få plogbilen att lugna ner sig lite när han passerar här.

Funkar det inte med saltet så kan kanske en mjölkpall hjälpa :):totaltgalen:

PIX-CXEXRL.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Jag tror bara det är nyttigt att påminnas om sina mindre bra sidor- hur ska man annars kunna motarbeta dem :D

[+] Så sant... :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

PIX-CXEXRL.jpg

Har bättre grejjer på gång. :shifty: Men det blir till nästa vinter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Blir det nåt bättre eller är det fortfarande ring som gäller.

Ring.. ring... bara du slog en signal.... :hihihi:

Om det blivit bättre är då inget som märks än.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

PIX-CXEXRL.jpg

Kom osökt att tänka på Lars Molin och Ingvar Hirdvall.

Hmm… "Midvinterduell" heter den ja, så passande.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Midvinterduell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Det finns vardagsgåtor. Blodtrycksmedicinen jag tar innehåller laktos. Det anges särskilt. Varför det? Varför utesluta laktosintoleranta? Varför måste en tablett innehålla mjölksocker? Man ska inte suga på den utan svälja den hel. :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Läste någonstans att laktos är ett hjälpämne. Dvs ett ämne som bidrar till upptagningen av det aktiva ämnet eller som ofarligt utspädningsämne eller både ock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Läste någonstans att laktos är ett hjälpämne. Dvs ett ämne som bidrar till upptagningen av det aktiva ämnet eller som ofarligt utspädningsämne eller både ock.

Jag googlade och på FASS skriver farmacie doktor Peter M Persson:

"Tabletter innehåller vanligen stärkelse och laktos (mjölksocker) som utfyllnadsmedel för att tabletten ska få lämplig storlek."

Å andra sidan är det visst inte så farligt enligt Celiakiförbundet:

"Den lilla mängd laktos som finns i vissa läkemedel saknar klinisk betydelse. Det är ytterst få som inte klarar av en så liten mängd laktos."

Och det verkar väl rimligt. Det är ju intolerans vi talar om, inte allergi.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

åh hjälp! Nu börjar ju "Den gode, den onde, den fule" på TV, men jag ska ju upp och jobba i morgon bitti! Har ju varit ledig i fem dagar….

Huvaligen, i säng med dig Kiplon! NU! :superirriterad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

åh hjälp! Nu börjar ju "Den gode, den onde, den fule" på TV, men jag ska ju upp och jobba i morgon bitti! Har ju varit ledig i fem dagar….

Huvaligen, i säng med dig Kiplon! NU! :superirriterad:

Det är en klassiker jag har den på dvd och jag gillar det bättre än

Dokumentärer från 2:a världskriget

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric
Har haft påhälsning i trädgårn idag tror jag... :) Tittade ut genom köksfönstret och det är fullt med rådjursspår i snön. Mest på de ställen där jag skottade igår. Antar att det är närmare till gräset där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric
En hare är det som skuttar omrking, krafsar och letar käk. Såg han några gånnger nu. :yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234

Har bättre grejjer på gång. :shifty: Men det blir till nästa vinter.

Spikmatta? ;)

spikmatta-riktgi.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Spikmatta? ;)

spikmatta-riktgi.png

:D Finns det såna som tar traktordäck då?

Är f n skitförbannad på snöplogar'n. Var ner nyss och skulle skotta fram bilen så jag kan åka om en stund. Stenskott! i framrutan. :superirriterad: Det var definitivt inget där igår när jag skottade fram bilen efter Sven. Kan ge mig f#%&n på att om man ringer till trafikverket så händer ingenting. :( Nån som vet om de ersätter sånt?

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
friend

Snöat i natt.

Inte mycket, men ändå. :totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
johnalder

:D Finns det såna som tar traktordäck då?

Är f n skitförbannad på snöplogar'n. Var ner nyss och skulle skotta fram bilen så jag kan åka om en stund. Stenskott! i framrutan. :superirriterad: Det var definitivt inget där igår när jag skottade fram bilen efter Sven. Kan ge mig f#%&n på att om man ringer till trafikverket så händer ingenting. :( Nån som vet om de ersätter sånt?

Fast att få stenskott på en stillastående bil är nog extrem otur.

Anledningen att man får stenskott på vägen är nämligen oftast din egen fart.

Sen är det väl ett knepigt bevisläge...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Här är det så mycket snö att man lätt kan få för sig att det legat i månader. Urrk! :ThumbsDown:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Jag har precis IT-supportat en kund vars egentliga problem var att Mac OS X gillar att gömma undan filändelser (ett webbgenererat Exceldokument). Det känns onödigt, faktiskt. I kompatibilitetens namn borde filändelser alltid vara med, även om det är tjusigare utan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc

Sitter och funderar. Är det någon som vet hur man fixar 10-20 miljoner kronor snabbt? Tänkte resa runt i världen resten av mitt liv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

En hare är det som skuttar omrking, krafsar och letar käk. Såg han några gånnger nu. :yeahbaby:

Harar och Rådjur vad blir det i natt någon djärv typ kanske,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Sitter och funderar. Är det någon som vet hur man fixar 10-20 miljoner kronor snabbt? Tänkte resa runt i världen resten av mitt liv.

Bosätt dig i bergstrakterna av Laos så kan du bo som i en lustgård nästan gratis. Resa runt hela tiden är så miljöförstörande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Fast att få stenskott på en stillastående bil är nog extrem otur.

Anledningen att man får stenskott på vägen är nämligen oftast din egen fart.

Sen är det väl ett knepigt bevisläge...

Jo, det är ju det.

Otur... Ja, man har eg bara gått o väntat p att ngt sånt skall hända. En gång för ett par år sen var hela huven täckt men snö, fullt med grus i. Som tur var så hade det snöat i omgångar innan som låg som skydd. Han kör som en biltjuv - sätter bara ner bladet o kör på. Har varit bättre de 2 senaste åren. Tror han hade en till som körde, och som körde här då. Man såg direkt när chefen själv hade kört. Men nu ser det ut som en krigszon i dikena, så jag antar att han kör själv då. Ändå fick han väl X antal anmälningar på sig förra året då han körde ner ett par postlådor, plogar utanför vägen så folk fastnar om de kör där o lite annat. :armskeptisk:

En granne lite längre bort har skaffat en runstens-liknande sten (≈ 0,6 x 3m) som han satt postlådan på. Han fick nog till slut. Ringe förra året o kollade vad de eg har för föreskrifter. Om de få braka förbi hus i full karriär... Men det fick dem inte. Se skall köra lugnt förbi hus, sa hon.

De stora problemet är att vägverket alltid sent på hösten kör en sista vägskrapning - vilket gör att när plogen kommer sen ligger det så mycket löst skit i mitten a grusvägen. Såg nu idag på ett ställe när jag åkte hem nyligen. Läg som en 3metersränna med svart skit ut på åkern - och då var det inte ens grusväg där.

Allt var jättebra fram tills för en 7-8 år sen då Vägverket la ut snöröjjningen på entrepenad. Var alltid snyggt, rent och välgjort. :crossfingers::yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...