Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

och här har det burit av från det, på väg mot andra uppgifter resten av dagen (vad säger språkpoliserna om den formuleringen).

 

:)

Vad är det för fel på bärt el bärde. :totaltgalen::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter väl rimligt, men att korsa ett körfält vid utfart från en cirkulationsplats tycker jag låter ganska konstigt, men jag antar det är OK om det finns flera utgående körfält. Att korsa det högra körfältet på väg till det enda utgående körfältet lätet dumt, då bör man väl först byta till det högra körfältet?

Jag tycker det börjar bli krångligt. Som jag förstod saken är det som bilden nedan, att bilen korsar det högra körfältet i det rödmarkerade området. Bilen är ju hela tiden i sitt eget körfält om man ser det som att bilen kör "rakt igenom" cirkulationsplatsen i vänster körfält. Om man kör så här i städer kom det en lag för några år sedan som förbjuder filbyte, dessutom.

 

post-28798-0-91434200-1396276473.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker med 8 GB om du inte vill lagra en massa appar, musik och film på den. Så här ser det ut i min Moto G just nu:

Mitt användande kommer säkert att bli något liknande.

Ja ja, jag sticker över till Netonnet nu och köper en med 8 GB.

Får inte heller glömma att ringa till Telia för att få hem ett micro-sim. Har ett mini-sim nu tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt användande kommer säkert att bli något liknande.

Ja ja, jag sticker över till Netonnet nu och köper en med 8 GB.

Får inte heller glömma att ringa till Telia för att få hem ett micro-sim. Har ett mini-sim nu tyvärr.

:yeahbaby:

 

Annars kan du ladda ned den här pdf:n och skriva ut i 100 procents storlek och göra ett micro-SIM med en vass kniv/sax.

 

post-28798-0-88154600-1396277398_thumb.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kör så här i städer kom det en lag för några år sedan som förbjuder filbyte, dessutom.

 

attachicon.gifkors.png

Just i rondeller då? För var det inte bara några år sedan som någon lag infördes om att man har väjningsplikt för ett fordon som signalerar (blinkar) för filbyte?

Trafikkunskap verkar onekligen vara en färskvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......

 

Om du vill ha andra mail... Om man kan få tipsa om openmailbox.org *. Riktigt bra. ...

Är den postlådan verkligen bra? :hihihi::totaltgalen:

 

post-67957-0-62009200-1396277578.png

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gmail/IMAP. Smidigt, driftsäkert, massa funktioner/tweaks. Lär finnas under låååååång tid framöver. :yeahbaby: Nackdelen är väl att SBS-piloter kan ställa till med en hel del oreda (läs Minkowski et alii).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:yeahbaby:

 

Annars kan du ladda ned den här pdf:n och skriva ut i 100 procents storlek och göra ett micro-SIM med en vass kniv/sax.

Tack men jag vågar inte. Beställning av ett sim-kort kostar inget. Nu är det gjort! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den postlådan verkligen bra? :hihihi::totaltgalen:

 

:D Haha... kanske inte så då... ;) Open står nog för "open source". All mjukvara de kör på bygger på open source. :yeahbaby:

Det kanske inte är postlådan som är öppen utan breven? open mail + box? :w00t:

 

Tack men jag vågar inte. Beställning av ett sim-kort kostar inget. Nu är det gjort! :)

Lycka till!

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man kan blinka innan, men man måste inte. Tydlig skall man väl vara, men så fick inte jag lära mig rondellkörning, i a f att man inte skall blinka innan en rondell. Däremot alltid när man skall ut. Och att blinka vänster innan enrondell känns väldigt fel. Man kan bara åka in åt höger i den (det går motsols), och man svänger alltid av höger när man skall ut. Sen i större rondeller såklart måste man kanske byta fil.

post-64246-0-77156100-1396278861_thumb.png

 

:ThumbsUp:

 

Man blir ju lite brydd över den här pdf:n som man kan ladda ned från Transportstyrelsens hemsida. :huh:

post-64246-0-72518100-1396278855_thumb.png

 

Tycker det var en bra pdf - visade tydligt & bra bilder.

Ofta är det ju inte så många bilar i rondellen, och skall man (t ex) av den 3'e avfarten har de flesta redan lämnat på de 2 tidigare - och ev bilar som skall in får ju lämna företräde. Så det brukar inte vara nåt problem. I värsta fall får man ju ta ett xtravarv. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifTS_02.png

 

:ThumbsUp:

 

attachicon.gifTS_01.png

 

Tycker det var en bra pdf - visade tydligt & bra bilder.

Ofta är det ju inte så många bilar i rondellen, och skall man (t ex) av den 3'e avfarten har de flesta redan lämnat på de 2 tidigare - och ev bilar som skall in får ju lämna företräde. Så det brukar inte vara nåt problem. I värsta fall får man ju ta ett xtravarv. ^_^

Jag tänkte närmast på det där att man bör lämna cirkulationsplatsen i höger körfält men att man kan göra det i det vänstra. I praktiken kanske man inte ska sträva mot det högra för då uppstår just det problem som är förknippat med körfältsbyte, nämligen kollision. Man kanske bör lämna cirkulationsplatsen på det sätt som är lämpligast just där och då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag håller en nybörjarkurs i datoranvändning och blev fullständigt ställd av en fråga om *varför* man skall använda en dator av en man som inte inser vitsen med det. Det som störde mig var att jag inte kom på något bra svar, utan tycker att det ligger på samma nivå som en fråga om *varför* man skall andas.

 

Jag måste nog tänka igenom det där lite innan nästa kurstillfälle på onsdag för att kunna leverera ett bra svar.

Det är för att saker och ting går så mycket smidigare så man kan få tid att hänga i timmar på ett forum. dance.gif

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller en nybörjarkurs i datoranvändning och blev fullständigt ställd av en fråga om *varför* man skall använda en dator av en man som inte inser vitsen med det. Det som störde mig var att jag inte kom på något bra svar, utan tycker att det ligger på samma nivå som en fråga om *varför* man skall andas.

 

Jag måste nog tänka igenom det där lite innan nästa kurstillfälle på onsdag för att kunna leverera ett bra svar.

 

det där känner jag igen, från de som tycker de hänger med i tiden för att man kan nå dem via fax, eller de som sätter en ära i att personligen besöka banken varje gång de ska betala en räkning. Det är faktiskt inte bara dem som är lite i utanförskap som är skeptiska till "moderniteterna". De finns överallt!

Åh, så jag har kämpat genom åren för att förstå hur effektivt och rationellt det är att kunna maila varandra istället för att sitta och slicka frimärken. Det är ett litet fåtal, men ändå.. många är det som jag genom åren visat hur kul och nyttigt det kan vara ute på nätet eller med användbara program. :citation::storkram:

 

Nu är jag i nästa steg och försöker få några att inse hur smart det är att använda Dropbox där vi kan utbyta idéer med varandra, det blir ju en hel del sådana utbyten ett supervalår som detta. Och jag slipper sitta och göra små lätta visningsfiler som funkar att maila med varandra. Fast jag löser det med Shared links istället, så det funkar ju rätt bra ändå.....

 

Har ytterligt svårt för bakåtsträvare, måste jag säga. :behave: Trots att jag vill vara en tolerant och förstående person..... så måste jag räkna till tio när jag stöter på det. :tyst:

Det är för att saker och ting går så mycket smidigare så man kan få tid att hänga i timmar på ett forum. dance.gif

Mycket bra exempel på vilka oändliga möjligheter som öppnar sig när man har en dator, för det är väl till just sånt som man ska använda datorn till? Tycker jag iaf :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Det där är musen.

-Vilken del är katten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag knepat ihop 10 st frågor från våran kära Lasse Kroners program

hur många rätt får ni?

 

1 I vilken månad skall man släcka alla lampor?

2 I vilket land är Sofia huvudstad i ?

3. Vilket mjuk vokal finns i ordet Rullstensås ?

5. Vad är X i denna talserie ? 3,7,X,31,63

6. Vad kallas svampens rötter ?

7. Vilken är den 7:e planeten från Solen?

8. Hur många minioritetsspråk finns det i Sverige?

9. Hur många äpplen är ett gross?

10. Hur många poäng får man om man gör mål från 1 m i basket ?

11.Vad kallas plogen som användes på stenåldern ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag knepat ihop 10 st frågor från våran kära Lasse Kroners program

hur många rätt får ni?

 

1 I vilken månad skall man släcka alla lampor?

2 I vilket land är Sofia huvudstad i ?

3. Vilket mjuk vokal finns i ordet Rullstensås ?

5. Vad är X i denna talserie ? 3,7,X,31,63

6. Vad kallas svampens rötter ?

7. Vilken är den 7:e planeten från Solen?

8. Hur många minioritetsspråk finns det i Sverige?

9. Hur många äpplen är ett gross?

10. Hur många poäng får man om man gör mål från 1 m i basket ?

11.Vad kallas plogen som användes på stenåldern ?

Har ingen aning du. Bara 5 och 6 är lätta i mina ögon, resten är enbart tur om jag träffar rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag knepat ihop 10 st frågor från våran kära Lasse Kroners program

hur många rätt får ni?

 

1 I vilken månad skall man släcka alla lampor?

2 I vilket land är Sofia huvudstad i ?

3. Vilket mjuk vokal finns i ordet Rullstensås ?

5. Vad är X i denna talserie ? 3,7,X,31,63

6. Vad kallas svampens rötter ?

7. Vilken är den 7:e planeten från Solen?

8. Hur många minioritetsspråk finns det i Sverige?

9. Hur många äpplen är ett gross?

10. Hur många poäng får man om man gör mål från 1 m i basket ?

11.Vad kallas plogen som användes på stenåldern ?

Fråga 5, 6, 7, och 8 har redan förekommit om jag inte mins fel. Lite osäker på fråga 10, men jag tror den också har varit med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga 5, 6, 7, och 8 har redan förekommit om jag inte mins fel. Lite osäker på fråga 10, men jag tror den också har varit med.

Alla frågorna har varit med avsnitt 1 och 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag knepat ihop 10 st frågor från våran kära Lasse Kroners program

hur många rätt får ni?

 

1 I vilken månad skall man släcka alla lampor?

2 I vilket land är Sofia huvudstad i ?

3. Vilket mjuk vokal finns i ordet Rullstensås ?

5. Vad är X i denna talserie ? 3,7,X,31,63

6. Vad kallas svampens rötter ?

7. Vilken är den 7:e planeten från Solen?

8. Hur många minioritetsspråk finns det i Sverige?

9. Hur många äpplen är ett gross?

10. Hur många poäng får man om man gör mål från 1 m i basket ?

11.Vad kallas plogen som användes på stenåldern ?

Jag kunde inte gross, glömde bort att det var finska också, och stavade fel på nummer 11, i övrigt rätt. Nej, jag är inte smartare än en femteklassare! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte gross, glömde bort att det var finska också, och stavade fel på nummer 11, i övrigt rätt. Nej, jag är inte smartare än en femteklassare! :D

Dom i studion har ju ytterligare ett moment som gör det svårare

De måste svara snabbt vi har ju hela helgen på oss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom i studion har ju ytterligare ett moment som gör det svårare

De måste svara snabbt vi har ju hela helgen på oss

Tja, jag tog väl cirka två tre minuter* på mig, får de den tiden i verkligheten?

 

 

 

(*Plus att jag kollade upp om svaren var rätt, man kan ju tro att man har rätt, men oftast vet man inte säkert).

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte gross, glömde bort att det var finska också, och stavade fel på nummer 11, i övrigt rätt. Nej, jag är inte smartare än en femteklassare! :D

va, är det möjligt? Du förvånar mig, Det kunde ju t o m jag :hihihi:

 

:totaltgalen:

 

kunde iaf den frågan... säger inte mera.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

:totaltgalen:

 

kunde iaf den frågan... säger inte mera.....

OK då vet vi...

 

jag behöver 3 min per fråga... man kommer ju inte ihåg nutidsfrågorna på rak arm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...