Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

post-113-0-73003300-1396250487_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det finns väl en del rondeller som är 2-filiga, och där avfarten är 2-filig. Är smidigt, och så hamnar man i rätt fält direkt.

 

attachicon.gifrondell.jpg

http://goo.gl/maps/Sh9bo

 

Så brukar jag åka i den rondellen...

 

Samma är väl i alla rondeller i Alingsås (E20), där är mer trafik. Ligger oftast 2 köer i rondellen, och (nästan) alla skall rakt igenom.

Men du korsar ju cirkulationsplatsens högra körfält på vägen ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du korsar ju cirkulationsplatsens högra körfält på vägen ut.

Precis. Jag har väl aspergers eller nåt, men språkligt eller logiskt ambivalent och det är säkert som amen i kyrkan att jag kommer att svara fel. :pinch:

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Middag på er solen skiner idag

 

5 grader idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Middag på er solen skiner idag

 

5 grader idag

God förmiddag! Här strax sydväst om Borås är det sol och drygt 8 grader. Inte lika varmt som i helgen, men det duger gott! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lunchade på söndamiddagen. File som legat i dubbla marinader i 48 timmar.... oooohhhh....ahhhhhh...mmmmmmm.... min nya favvo!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes börjar spela en riktigt cool låt från 1964. Har alltid gillat det sköna laidbackjazzstuket och det coola ekopålägget! En superklassiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu bär det av till jobbet

och här har det burit av från det, på väg mot andra uppgifter resten av dagen (vad säger språkpoliserna om den formuleringen).

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där pianot finns även i Garageband.

Det är fenomenalt bra! Enda jag saknar där är anslagskänsligheten men även det går ju att "simulera". :) Jag har en stor MIDI-klaviatur men jag orkar inte alltid resa mig ur den bekväma soffan. :yeahbaby:

 

252682.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar som bäst på om jag ska slå till och köpa den där Moto G som jag dreglat efter i någon vecka nu. 8 eller 16 GB? Det lutar åt 8 för jag tror inte jag behöver mer, men säker är jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar som bäst på om jag ska slå till och köpa den där Moto G som jag dreglat efter i någon vecka nu. 8 eller 16 GB? Det lutar åt 8 för jag tror inte jag behöver mer, men säker är jag inte.

Det räcker med 8 GB om du inte vill lagra en massa appar, musik och film på den. Så här ser det ut i min Moto G just nu:

 

post-28798-0-88426200-1396267522_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du korsar ju cirkulationsplatsens högra körfält på vägen ut.

Om jag korsar en GC-väg medan jag kör bil säger jag väl knappast att jag kör på en GC-väg.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag korsar en GC-väg medan jag kör bil säger jag väl knappast att jag kör på en GC-väg.

Men om du kör på en motorväg med tre körfält och byter från höger körfält till vänster körfält så kör du väl in i det vänstra körfältet från körfältet i mitten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du kör på en motorväg med tre körfält och byter från höger körfält till vänster körfält så kör du väl in i det vänstra körfältet från körfältet i mitten?

Jag ser inte att man kör i eller på ett fält enbart genom att man korsar* det. Gör du? Vad gäller trefilig motorväg korsar fälten inte varandra och då kör man faktiskt i det mittersta för att komma från det högra till det vänstra.

 

* Det vore väl lustigt om polisen kunde bötfälla bilister för att de kör på en GC-väg enbart för att de korsar den...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du korsar ju cirkulationsplatsens högra körfält på vägen ut.

Yep, jag använder vänster körfält för att köra ut i vänster körfält. :yeahbaby: I just den rondellen går ju merparten av alltrafik just så med.

 

- - -

 

Sitter och spanar på lite filmer på Youtube. Nån som la upp en liten genomgång, men har huggit upp den i en massa småfilmer. Och YouTube öser på med reklam. Inte bara i början av varje klipp nu - det är både en i början och en i slutet. :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte att man kör i eller på ett fält enbart genom att man korsar* det. Gör du? Vad gäller trefilig motorväg korsar fälten inte varandra och då kör man faktiskt i det mittersta för att komma från det högra till det vänstra.

 

* Det vore väl lustigt om polisen kunde bötfälla bilister för att de kör på en GC-väg enbart för att de korsar den...

Låter väl rimligt, men att korsa ett körfält vid utfart från en cirkulationsplats tycker jag låter ganska konstigt, men jag antar det är OK om det finns flera utgående körfält. Att korsa det högra körfältet på väg till det enda utgående körfältet lätet dumt, då bör man väl först byta till det högra körfältet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlats med att ändra mina mailkonton..

Haft Telia sen begynnelsen när det nu var, början på 90-talet..när de hade uppringt Internet, och mina email-konton legat kvar på kontot INT-xxxxxx

Som jag fått betala för att ha kvar, då jag bytte till andra operatörer som kunde leverera snabbare bredband..sedan har åren rullat på.

Nu när jag tecknat mobilt bredband för min iPad mini med Telia, så trodde jag det var en baggis och flytta med dem dit...vilket det inte har varit..

 

INT-xxxxxx kommer dessutom att fasas ut så småningom, så jag hade varit illa tvungen att flytta dem förr eller senare ändå..

Haft POP och nu ska det visst vara IMAP och jag får annat användarnummer och nytt lösenord, men behåller min gamla email-adresser, har 4 st olika

 

Började så vackert med en adress vi sällan använder, då fick man ändra den gamla emailadressen till något nytt (lägga till en siffra eller bokstav) i det gamla INT-kontot.

Skapa ett nytt mailkonto i det mobila bredbandets nummer och använda min ursprungliga emailadress där, och så fick man nytt usernummer och lösenord..

 

Nog fan har det krånglat..gick att skicka, men inte ta emot, joxa man lite, gick inte att skicka men ta emot....trött man blir.

När jag fått till det i Mavericks och nya Mail, var det än djävligare i min Macbook med SnowLeopard och gamla Mail version 4.2 eller vad det var...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag håller en nybörjarkurs i datoranvändning och blev fullständigt ställd av en fråga om *varför* man skall använda en dator av en man som inte inser vitsen med det. Det som störde mig var att jag inte kom på något bra svar, utan tycker att det ligger på samma nivå som en fråga om *varför* man skall andas.

 

Jag måste nog tänka igenom det där lite innan nästa kurstillfälle på onsdag för att kunna leverera ett bra svar.

Hahaha! Frustrerande kan jag tänka mig :)

 

Jag hade nog börjat med att datorn rätt använd sparar tid och pengar. Effektivisering helt enkelt. Även om många, såväl företag som privatpersoner, använder datorer på sätt som kostar enoma summor och bara krånglar till enkla uppgifter :)

 

Men oavsett vilket så är datorerna här för att stanna. Att inte ha någon datorvana alls lär ju försämra ens chanser på arbetsmarknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde en entimmesfilm från Youtube med min grupp i förmiddags. De lägger upp en massa reklamgrejser inuti filmen också. Jag tror det var en var tionde minut.

Usch ja... det börjar bli hemskt mkt reklam på YouTube nu. Är t o m så det känns som att TV3 ligger på gränsen till reklamfritt.

 

Låter väl rimligt, men att korsa ett körfält vid utfart från en cirkulationsplats tycker jag låter ganska konstigt, men jag antar det är OK om det finns flera utgående körfält. Att korsa det högra körfältet på väg till det enda utgående körfältet lätet dumt, då bör man väl först byta till det högra körfältet?

Jo, när det är dubbelfiligt i själva rondellen brukar det bli så. På Gotland har man bra och trevliga rondeller. De är lite solfjäder-formade, typ... i vägmarkeringen. El hur man skall beskriva det. Vägmarkeringen följer avfarten ut. Vill man vidare så fortsätter man bara. I princip skulle man ju klara sig utan att blinka där etersom man bara följer filen.

 

Ursäkta min kassa grafik/modell/principskiss...

 

post-64246-0-20245000-1396272899.jpg

 

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch ja... det börjar bli hemskt mkt reklam på YouTube nu. Är t o m så det känns som att TV3 ligger på gränsen till reklamfritt.

 

Jo, när det är dubbelfiligt i själva rondellen brukar det bli så. På Gotland har man bra och trevliga rondeller. De är lite solfjäder-formade, typ... i vägmarkeringen. El hur man skall beskriva det. Vägmarkeringen följer avfarten ut. Vill man vidare så fortsätter man bara. I princip skulle man ju klara sig utan att blinka där etersom man bara följer filen.

 

Ursäkta min kassa grafik/modell/principskiss...

 

 

Men det där är väl den gamla* modellen?

 

*från tiden innan man skulle blinka ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlats med att ändra mina mailkonton..

Haft Telia sen begynnelsen när det nu var, början på 90-talet..när de hade uppringt Internet, och mina email-konton legat kvar på kontot INT-xxxxxx

Som jag fått betala för att ha kvar, då jag bytte till andra operatörer som kunde leverera snabbare bredband..sedan har åren rullat på.

Nu när jag tecknat mobilt bredband för min iPad mini med Telia, så trodde jag det var en baggis och flytta med dem dit...vilket det inte har varit..

 

INT-xxxxxx kommer dessutom att fasas ut så småningom, så jag hade varit illa tvungen att flytta dem förr eller senare ändå..

Haft POP och nu ska det visst vara IMAP och jag får annat användarnummer och nytt lösenord, men behåller min gamla email-adresser, har 4 st olika ...

Samma här. Kör också med Telia, men jag har inte anv deras mail i o f s. Trist att de går över till bara IMAP. Kör i huvudsak POP på alla konton jag med. Har ett (1) konto som jag även har i telefonen - och där kör jag IMAP så jag kan få ner dem på datorn sen.

 

Om du vill ha andra mail... Om man kan få tipsa om openmailbox.org *. Riktigt bra. Har flyttat/bytt mina gmailadresser dit. Håller på att fasa ut. Har lite kvar på gmail'en jag inte hunnit styra om (byta mail på veckobrev/prenumerationer osv)

 

* längst ner på sidan kan du byta språk). Webmailen, om man använder den - är RoundCube - och i den finns svenska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det där är väl den gamla* modellen?

 

*från tiden innan man skulle blinka ut

Det vet jag inget om... :fundersam: Visste inte att det fanns en "gammal modell". Tycker rondeller alltid sett ut på samma sätt - bara att jag tyckte att på Gotland verkade de ha en egen smartare vägmarkering. De kan ju ha ändrat där. Har inte varit på ön sen jag flyttade (~ -01/02).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlats med att ändra mina mailkonton..

Haft Telia sen begynnelsen när det nu var, början på 90-talet..när de hade uppringt Internet, och mina email-konton legat kvar på kontot INT-xxxxxx

Som jag fått betala för att ha kvar, då jag bytte till andra operatörer som kunde leverera snabbare bredband..sedan har åren rullat på.

Nu när jag tecknat mobilt bredband för min iPad mini med Telia, så trodde jag det var en baggis och flytta med dem dit...vilket det inte har varit..

 

INT-xxxxxx kommer dessutom att fasas ut så småningom, så jag hade varit illa tvungen att flytta dem förr eller senare ändå..

Haft POP och nu ska det visst vara IMAP och jag får annat användarnummer och nytt lösenord, men behåller min gamla email-adresser, har 4 st olika

 

Började så vackert med en adress vi sällan använder, då fick man ändra den gamla emailadressen till något nytt (lägga till en siffra eller bokstav) i det gamla INT-kontot.

Skapa ett nytt mailkonto i det mobila bredbandets nummer och använda min ursprungliga emailadress där, och så fick man nytt usernummer och lösenord..

 

Nog fan har det krånglat..gick att skicka, men inte ta emot, joxa man lite, gick inte att skicka men ta emot....trött man blir.

När jag fått till det i Mavericks och nya Mail, var det än djävligare i min Macbook med SnowLeopard och gamla Mail version 4.2 eller vad det var...

Är inte detta en anledning att inte använda operatörens e-postadresser? Jag har själv haft ”inarbetade” comhem-adresser som försvunnit vid byte av operatör. Och jag gillar inte att byta adresser och telefonnummer – har haft mitt mobilnummer sedan 1997 och en swipnet-adress lika länge…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag inget om... :fundersam: Visste inte att det fanns en "gammal modell". Tycker rondeller alltid sett ut på samma sätt

Rondellerna har nog sett likadana ut, men förr skulle man (i förväg) blinka höger eller vänster om man inte skulle rakt fram i rondellen; att blinka när man kör ut är en ”ny” företeelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...