Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Samma här.

:ThumbsUp:

 

- - -

 

Lite irriterande... Tog ner senaste FW för min SSD och jag tänkte att jag skulle pilla med det nu idag. Bara det att det inte får plats på en CD (förra uppd fick plats). 998MB är den nu. :glare: Och mina DVD var slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4/5 :ThumbsUp:

Det var på första frågan jag missade, och den handlade ju bara om namnet.

Det är ett ganska korkat test som mer handlade om semantik.

"Måste" blinka vänster om man ska åt vänster i rondellen? Duh!

Klanten som skrev testet skrev väl av något han/hon hittat på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett ganska korkat test som mer handlade om semantik.

"Måste" blinka vänster om man ska åt vänster i rondellen? Duh!

Klanten som skrev testet skrev väl av något han/hon hittat på nätet.

Jo, men det är rätt många som tror att man måste blinka vänster innan en rondell om det är dit man skall. Känner flera stycken som trodde det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ThumbsUp:

 

- - -

 

Lite irriterande... Tog ner senaste FW för min SSD och jag tänkte att jag skulle pilla med det nu idag. Bara det att det inte får plats på en CD (förra uppd fick plats). 998MB är den nu. :glare: Och mina DVD var slut.

Jag har en dvd-rw som jag använder till sådant, när mina två cd-rw inte räcker till... De är överskrivna måååånga gånger nu... Håller finfint, kan rekommenderas. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett ganska korkat test som mer handlade om semantik.

"Måste" blinka vänster om man ska åt vänster i rondellen? Duh!

Klanten som skrev testet skrev väl av något han/hon hittat på nätet.

Det gick inte så bra förstår jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är rätt många som tror att man måste blinka vänster innan en rondell om det är dit man skall. Känner flera stycken som trodde det.

Det är vad åtminstone jag fått lära mig i trafikskolan. VAR TYDLIG, osv.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+16° på eftermiddagen. Men vi har lite snö kvar på baksidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är vad åtminstone jag fått lära mig i trafikskolan. VAR TYDLIG, osv.

Jo, man kan blinka innan, men man måste inte. Tydlig skall man väl vara, men så fick inte jag lära mig rondellkörning, i a f att man inte skall blinka innan en rondell. Däremot alltid när man skall ut. Och att blinka vänster innan enrondell känns väldigt fel. Man kan bara åka in åt höger i den (det går motsols), och man svänger alltid av höger när man skall ut. Sen i större rondeller såklart måste man kanske byta fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man kan blinka innan, men man måste inte. Tydlig skall man väl vara, men så fick inte jag lära mig rondellkörning, i a f att man inte skall blinka innan en rondell. Däremot alltid när man skall ut. Och att blinka vänster innan en rondell känns väldigt fel. Man kan bara åka in åt höger i den (det går motsols), och man svänger alltid av höger när man skall ut. Sen i större rondeller såklart måste man kanske byta fil.

Det hette ju inte så, väl, om du inte kör åkgräsklippare åt kommunen... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig lång cykeltur idag. Massor av sol, blommor och fåglar. Cyklade halva sträckan i tshirt. Osannolik marsdag.

+

låter härligt, blir avis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+

låter härligt, blir avis :)

fick du ingen cykeltur idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick du ingen cykeltur idag?

jo´rå, fick, fick jag nog. Men gjorde jag det? Det var dåligt med det, men jag hade verkligen behövt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+

låter härligt, blir avis :)

Jag kan i alla fall bjuda på en riktigt svensk, gulblå vårbild! Blommande sälg. Och inte ett moln på himlen hela dagen.

 

post-28798-0-39256200-1396121660_thumb.jpg

 

PS. Det dumma forumet komprimerar sönder bilder, så jag bifogar en zip också. Då kommer det till sin rätt (hyfsat i alla fall, mobilkameran är inte världens bästa, men den duger.)

salg.jpg.zip

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan i alla fall bjuda på en riktigt svensk, gulblå vårbild! Blommande sälg. Och inte ett moln på himlen hela dagen.

 

attachicon.gifsalg.jpg

mmmm, så härligt! Men jag var iaf ute i trädgården och kikade lite, grillade lite korv på altan och faktiskt. Men inte har jag tagit vara på det vackra vädret, det vore synd att säga.

 

Borde ha cyklat......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu är det ju Earth Hour.

Men TV;n visar Smartare än en femteklassare, så det bara visslar om det. Liksom alla andra kanaler också är på gång.

 

Internet funkar också som vanligt, eller ?

 

:stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmmm, så härligt! Men jag var iaf ute i trädgården och kikade lite, grillade lite korv på altan och faktiskt. Men inte har jag tagit vara på det vackra vädret, det vore synd att säga.

 

Borde ha cyklat......

Ja, jag cyklar gärna när vädret tillåter, man får se så mycket mer. Jag tog bild på blommande backskärvfrö också!

 

post-28798-0-21574000-1396121785_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu är det ju Earth Hour.

Men TV;n visar Smartare än en femteklassare, så det bara visslar om det. Liksom alla andra kanaler också är på gång.

 

Internet funkar också som vanligt, eller ?

 

:stjarnsmall:

För miljömuppar som mig är Earth Hour till för moderater och annat löst folk som vill känna att de gör något någon gång för miljön... <_<;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hemma, och en proppfull maillåda.. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hette ju inte så, väl, om du inte kör åkgräsklippare åt kommunen... ;)

^_^ Ja, så var det ja.

 

- - -

 

Sett på Robins... Nu är det lite avancerad bilkörning på 6'an, i väntan på Bourne Identity. Har sett den innan men jag tror jag har lyckats missa själva början varje gång. Kan ju vara kul att få se den med. :crossfingers: Riset är snartklart, så man hinner nog woka till kycklingen tills det börjar. food.gif

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny mac world i brevlådan i går

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+16° på eftermiddagen. ...

Nähädå! SMHI skriver följande: "Falun har haft 18 grader." Sådetså! :armskeptisk:;)

 

 

post-28798-0-51791100-1396128561_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Bourne Identity. Har sett den innan men jag tror jag har lyckats missa själva början varje gång. Kan ju vara kul att få se den med. ...

Den har jag sett måååånga gånger. Den är lika bra varje gång. Början också... :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hemma, och en proppfull maillåda.. :stjarnsmall:

min är lika tom som jag lämnade den efter 14 dagar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hemma, och en proppfull maillåda.. :stjarnsmall:

och jag har tömt och slängt min.....

 

 

......fast först efter det jag säkerställt att migreringen till det nya epostsystemet funkade som tänkt. :)

 

Alltså, bort med mDeamon-tråket och in med ett webbaserat exchangesystem. Men det där spelar eg ingen roll för mig för jag kör med Apples Mail, använder i princip aldrig webbversionerna.

 

Passade på att finslipa de smarta Smarta brevlådorna för att kunna styra posten ännu lite bättre.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...