Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

kiplon

Jag tycker inte att det är tråkigt, utan uppfriskande med lite personliga saker, det engagerar åtminstone mig. Om ni annars gör så mycket var för sig tycker jag kanske att han borde ställa upp när du kallar. Fast jag vet inte, jag känner er ju inte. Men ensam blir du ju inte? Jag har gifta, goda vänner, de gör inte mycket var för sig. De är ler och långhalm. Lite trist som vän, faktiskt, man skulle vilja ta en öl på puben och snacka skit med karln i fråga ibland.

Böcker kan vara gott sällskap!

+1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
kiplon

Tråkigt att han inte kan se hur viktigt det är för dig, och antagligen för din familj också

att han visar intresse för din far speciellt så här på hans senhöst. :(

Följer han inte med och det var sista möjligheten att visa din far respekt kommer han

att ångra sig resten av sitt liv, för tillfället kommer ju inte tillbaka då.

Karlar är konstiga varelser, verkligen konstiga och kortsynta ibland.

Hoppas det löser sig. :geros:

+1

ja, kortsynta faktiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Bäst i STOR skärm och bioljud. Fenomenalt äventyr för alla sci-fi- och fantasyälskare. B)

Ja, den är bra... Lite synd att det var 4'an. Dvs inkl Nyheter osv. Stor skärm o så är inte jätteviktig, men bra ljud är ju bra. Skall väl vara om man hyr en biografen själv ngn gång. ^_^

Nu är det lite mat på g, sen hockey via webradion.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

bra med synpunkter på min lilla fundering! Tack!

Har varit på stort födelsedagskalas med massor av folk, så nu har jag "second opinion" från ett par gamla kompisar också.

Så nu har jag bestämt mig, vill han inte följa med så får han stanna hemma. Jag åker!

:ThumbsUp:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Ja, den är bra... Lite synd att det var 4'an. Dvs inkl Nyheter osv. Stor skärm o så är inte jätteviktig, men bra ljud är ju bra. Skall väl vara om man hyr en biografen själv ngn gång. ^_^

Nu är det lite mat på g, sen hockey via webradion.

Men såg du inte ljuseffekterna i träden, eller de enorma perspektiven, eller… Filmens behållning är definitivt det visuella även om den visst är berättad enligt konstens alla regler. Jag väntar spänt på 2:an & 3:an. :crossfingers:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

EU-moppar kanske går lagom fort, men accelerationen dit tar är alldeles för lång tid.

800-kubikaren jag övningskörde med gjorde en bit över 100 km/h på ettan och det tog inte många sekunder dit. Och det var ingen sporthoj, det var en http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/bike/enduro/2012/f700gs/f700gs_overview.html

Du har för bråttom min gode man!

Man ska ta sig tid att uppleva omvärlden också! ;)

Lycka till med körkortet som jag fick för mig att du håller på att ta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Men såg du inte ljuseffekterna i träden, eller de enorma perspektiven, eller… Filmens behållning är definitivt det visuella även om den visst är berättad enligt konstens alla regler. Jag väntar spänt på 2:an & 3:an. :crossfingers:

Alla effekter kom med... :ThumbsUp: Har bra bild och ljud, men ingen jätteTV. Ja, 2/3'an kan bli riktigt bra. :yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Tänk vad mycket härligt vinter- och vårväder vi kommer att ha fram till dess! 2012 kom blå- och vitsippor redan i slutet av mars häromkring. :)

synd det inte finns minusknappar ;)

men visst, blå- och vitsippor är ju inte dumt. Först då känner man att det nog kan bli sommar och värme även denna gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg

Du har för bråttom min gode man!

Man ska ta sig tid att uppleva omvärlden också! ;)

Lycka till med körkortet som jag fick för mig att du håller på att ta.

Körkortet har jag, det är en tvåhjuling som saknas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Körkortet har jag, det är en tvåhjuling som saknas.

I väntan på... du kör väl försiktig? :crossfingers:

post-64246-0-11560600-1385859835.jpeg

^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

…..

Har varit på stort födelsedagskalas med massor av …..

iaf, en av gästerna där hade gjort ett bildspel som han körde upp på duk, och lite nördig som man är så kunde jag bara konstatera att han använde en vit macbook unibody och bildspelet var gjort i powerpoint med lite musakmusik från en cd-skiva i en spelare.

Det var ett trevligt bildspel på alla sätt, och mycket bra gjort. Men varför använda power point? i en mac! dessutom.

När det finns så många roliga bildspel man kan skapa i exv iPhoto men framförallt i Aperture? Vet ju att han jobbar jättemkt med fotografering så jag blev faktiskt lite ställd över användandet av ett officeprogram från MS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
friend

Så var det december! :)

:totaltgalen::stjarnsmall::hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kabo

Jippi!

Nu får jag sätta upp stjärnor!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234

[+] Ghost - är väl det där lite halvhemliga svenska bandet? (från Linköping??)

Japp jupp.. precis så. :rockapa:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234

Hemma nu från väldigt trevlig firmafest på Universeum. Har klappat på fjärilar, fåglar, rockor o ormar. Har oxå ätit o druckit mkt o gott samt träffat trevliga jobbarkompisar fast på ett privat sätt. :)

Kortfattat en mycket bra lördagskväll! :yeahbaby:

Redigerad av rickard1234
  • Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Se vad vackert det blev när tjärnen i skogen fick nyis nu i veckan! :)

attachicon.gifDSC_0001.jpg

Det är nästan tio plus, blåser som f*n och är råkallt. :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

EU-moppar kanske går lagom fort, men accelerationen dit tar är alldeles för lång tid.

800-kubikaren jag övningskörde med gjorde en bit över 100 km/h på ettan och det tog inte många sekunder dit. Och det var ingen sporthoj, det var en http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/bike/enduro/2012/f700gs/f700gs_overview.html

Det finns inget som hindrar att man lufsar på i låg fart med en "stormoppe" heller. Jag skulle gärna kunna tänka mig något sådant här:

Kawasaki-W650-2-188VPUUXX3-1024x768.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Så var det december! :)

Jag önskar jag kunde gå i ide.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Den var fasktist både snygg och häftig! Sicken kille!! :tappahakan::tappahakan::tappahakan:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Det är nästan tio plus, blåser som f*n och är råkallt. :hihihi:

Jo, lite så är det, dock kan jag hålla mig för skratt... :superirriterad:

Själv ska jag ge mig ut i blåsten och bege mig mot Malmö högskola och sitta där några timmar med min kursare och skriva. Kaffet är färdigt och ska över på termos och en rejäl portion av gårdagens lasange får bistå som lunch när man blir hungrig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Den var fasktist både snygg och häftig! Sicken kille!! :tappahakan::tappahakan::tappahakan:

Håller med! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Mavericks och olika program har börjat uppföra sig konstigt emellanåt. :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Mavericks och olika program har börjat uppföra sig konstigt emellanåt. :fundersam:

Hur då? Funkar klockrent hos mig fortfarande (trots att jag bara uppgraderade över ML)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Hur då? Funkar klockrent hos mig fortfarande (trots att jag bara uppgraderade över ML)

Tja, Systeminställningar öppnar sig dubbelt upp, och jag får en låssymbol i Delning som inte går att låsa upp, efter omstart är låssymbolen borta. Jag gör säker start och allt det där. Thunderbird påstås öppnas för första gången efter säker start, och jag får inte upp alternativen att gömma eller Tjänster. Plus lite smått och gott här och där (bland annat måste jag klicka på skrivbordet för att jag ska kunna se den skärmdump jag nyss gjorde). Det kan nog behövas en 10.9.1 snart. Jag uppgraderade precis som du, och har inte haft några problem den första månaden, cirka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg

Tja, Systeminställningar öppnar sig dubbelt upp, och jag får en låssymbol i Delning som inte går att låsa upp, efter omstart är låssymbolen borta. Jag gör säker start och allt det där. Thunderbird påstås öppnas för första gången efter säker start, och jag får inte upp alternativen att gömma eller Tjänster. Plus lite smått och gott här och där (bland annat måste jag klicka på skrivbordet för att jag ska kunna se den skärmdump jag nyss gjorde). Det kan nog behövas en 10.9.1 snart. Jag uppgraderade precis som du, och har inte haft några problem den första månaden, cirka.

Skönt att jag inte är ensam. Jag har ställt in viss fördröjning innan datorn ber om lösenord, men ibland ändras det så att lösen krävs direkt, fast i Systeminställningar ser allt ut som vanligt. Ändra tiden och ändra tillbaka så funkar det. Och ibland så förskjuts rullgardinerna ett steg åt höger i menyraden tillfälligt. Då blir det svårnavigerat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...