Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

iMac från 2009 är VÄLDIGT långsam.....mda.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Men 2048 känns fortfarande oändligt långt bort.

 

attachicon.gifIMG 2014-03-20 11.23.50 1.png

17300... :respekt:

Har 12228 just nu. Men jag har inte kört så mkt sista dagarna. Mest lite som förströelse bara.

 

- - -

 

Just tippat i mig ett lass pannkakor. *smaksens* :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FIBER!!!!!!!!

BAnhof 100/10

MÄtvärden första gången på min gamla iMac 2009 med Apple Airport Extrem 71,65/9,77!!! Nu blir det att skaffa en kontorsstol med NACKSKYDD!! :galetglad:

Trepunktbälte tänkte jag att man lär få beställa. :D^_^

 

Kul! Grattis till fibern. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FIBER!!!!!!!!

BAnhof 100/10

MÄtvärden första gången på min gamla iMac 2009 med Apple Airport Extrem 71,65/9,77!!! Nu blir det att skaffa en kontorsstol med NACKSKYDD!! :galetglad:

 

Grattis :galetglad::cake::kartjej::storkram::rockapa::skondans::respekt:

 

Vet du vad som felade igår eftersom det inte gick igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac från 2009 är VÄLDIGT långsam.....mda.gif

Men det vet ju du hur man löser: Se till att rensa på hårddisken så du har 20GB ledigt.

(Hur många gånger har du tipsat andra om hur man snabbar upp deras "långsamma" Mac?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och funderar på om min gamla SonyEricsson-mobil, Z710i, från runt 2007 är operatörslåst. Jag köpte den tillsammans med kontantkort i en teliabutik för ca 1300 kr och har aldrig haft något fast abonnemang till den. Jag har inget simkort från annan operatör att prova med, får väl gå in i någon teliashop och fråga. Undrar vad de tar för att låsa upp. På Telias websida hittar jag inget om upplåsning av gamla mobiler. Tänkte beställa Wifog och ge den nytt liv.

Redigerad av Agnes
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Grattis :galetglad::cake::kartjej::storkram::rockapa::skondans::respekt:

 

Vet du vad som felade igår eftersom det inte gick igång?

Brott på fibern i skåpet neråt vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det vet ju du hur man löser: Se till att rensa på hårddisken så du har 20GB ledigt.

(Hur många gånger har du tipsat andra om hur man snabbar upp deras "långsamma" Mac?)

Blablabla! Jag behöver den nya wifistandarden och en rappare processor mm för att matcha fibern. Nu skare gå UNDAN!!! :totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blablabla! Jag behöver den nya wifistandarden och en rappare processor mm för att matcha fibern. Nu skare gå UNDAN!!! :totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen:

Tänkt på att 100Mbit är bara ett sätt att presentera siffrorna. I MB (megabyte) mostvarar det lite drygt 12MB/s ... ≈ som USB 1. Misstänker att både din CPU och WiFi är snabbare än så. ;)

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt på att 100Mbit är bara ett sätt att presentera siffrorna. I MB (megabyte) mostvarar det lite drygt 12MB/s ... ≈ som USB 1. Misstänker att både din CPU och WiFi är snabbare än så. ;)

What ever. Vi(fi) flyger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagom till att lunchen bestående av yoggi med solrosfrös och pumpakärnor var inmundigad gurglade det till och det var bara att knata in på dass :tyst:

 

Nej, ett nytt pass i bingen får det bli :sleeping:

känns det bättre idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns det bättre idag

Nej, inte det minsta. Sängliggandes mellan toabesöken fram till 14 då de två alvedon jag tagit tidigare fått ner febern/ledvärken. Så sedan dess har jag varit uppe, fått i mig en banan under dagen samt lite middag nu på kvällen, vilket resulterat i fler toabesök.

 

Bad sambon köpa hem lite ProViva nypondryck, den har alltid hjälpt mig förr när jag varit dålig i magen eller så sjuk att man inte kunnat äta, så det sitter jag och halsar ur förpackningen just nu.

 

Blir tidigt i säng ikväll med känner jag :nattinatti:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Nej, inte det minsta. Sängliggandes mellan toabesöken fram till 14 då de två alvedon jag tagit tidigare fått ner febern/ledvärken. Så sedan dess har jag varit uppe, fått i mig en banan under dagen samt lite middag nu på kvällen, vilket resulterat i fler toabesök.

 

Bad sambon köpa hem lite ProViva nypondryck, den har alltid hjälpt mig förr när jag varit dålig i magen eller så sjuk att man inte kunnat äta, så det sitter jag och halsar ur förpackningen just nu.

 

Blir tidigt i säng ikväll med känner jag :nattinatti:

OK jag blir nog längre uppe!

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte det minsta. Sängliggandes mellan toabesöken fram till 14 då de två alvedon jag tagit tidigare fått ner febern/ledvärken. Så sedan dess har jag varit uppe, fått i mig en banan under dagen samt lite middag nu på kvällen, vilket resulterat i fler toabesök.

 

Bad sambon köpa hem lite ProViva nypondryck, den har alltid hjälpt mig förr när jag varit dålig i magen eller så sjuk att man inte kunnat äta, så det sitter jag och halsar ur förpackningen just nu.

 

Blir tidigt i säng ikväll med känner jag :nattinatti:

Nypon eller blåbär, suveräna för magen. Blåbär är dessutom s.k. superfood, dvs. innehåller ovanligt mycket näring. Fast jag är inte så säker på att man behöver slösa på den dyrare ProViva.

Krya på dig! :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OK jag blir nog längre uppe!

Som vanligt i framtiden då. :hihihi::kramis:

 

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brott på fibern i skåpet neråt vägen.

brått i fibern på väg neråt

 

det låter som magbesvär

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nypon eller blåbär, suveräna för magen. Blåbär är dessutom s.k. superfood, dvs. innehåller ovanligt mycket näring. Fast jag är inte så säker på att man behöver slösa på den dyrare ProViva.

Krya på dig! :storkram:

 

Gillar inte alla "pinnar" i blåbärsdrickan, jag ska ju dricka, inte tugga :hihihi: . Sen gillar jag smaken bättre på ProViva, de andra "billigare" är för söta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag ger mig. Det går tydligen visst att få 2048...

 

Samma taktik som mikaellq, arbeta nedåt metodiskt.

 

 

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger mig. Det går tydligen visst att få 2048...

 

Samma taktik som mikaellq, arbeta nedåt metodiskt.

 

attachicon.gifIMG 2014-03-20 22.04.07 1.png

Grattis!

Det ska då *** till att få ut den.

Kanske i morgon. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Gillar inte alla "pinnar" i blåbärsdrickan, jag ska ju dricka, inte tugga :hihihi: . Sen gillar jag smaken bättre på ProViva, de andra "billigare" är för söta....

vilken är det som smakar surt det börjar också på V

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar varför den här tråden låstes efter första inlägget?

Förstår faktiskt ingenting. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...