Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

nu är man hemma igen

hur har det gått mer eran fibrer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Who? Me? Naaaaa..... scenic.gif

vadå är 4G ett annat namn för Edge ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Och har faktiskt en gång haft 1024 på två ställen samtidigt, men lyckades såklart inte få dem att nå varandra. ...

 

Men "plus några drag i närheten till att få 2048," Vad menas med det? antingen har man 2048 eller annars inte, finns ju liksom inte något nästan...

Du förklarade det bra själv strax innan du frågade, antar jag. Det var han som sade så, jag vet inte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonen är spelfantast och testar detta lite vid sidan av, han har fått 1024 plus några drag i närheten till att få 2048, och han säger att det är "rätt svårt" (det ska översättas till "förbaskat svårt" för vanliga dödliga). Ett tips han lämnade är att man ska gå antingen uppåt eller nedåt, men aldrig båda. Åt sidorna är valfritt (och nödvändigt antar jag). Jag får bara huvudvärk och ångest av sådant här. Om det dessutom går på tid blir jag sjuk... :pinch:

Jag håller mitt i raden längst ner och den största till vänster för att i tripp trapp trull ner till de mindre åt höger.

Raden ska alltid, ALLTID, hållas full och i ordning.

I mitt fall ska pil ner användas mest, pil åt den största, alltså pil vänster bara ibland när jag måste och pil höger ska undvikas så gott det går, medan aldrig aldrig röra pil upp för annars förstörs den VIKTIGA raden längst ner som är avgörande viktig för spelets utgång.

 

Nu handlar det förstås inte om att planlöst trycka på pil ner och ibland pil vänster utan det måste ske med ett vakande öga på var de stora brickorna kan slås ihop. Ju större desto bättre.

 

Ingen exakt beskriven algoritm, men jag tror inte att det behövs. Bonne chance! :)

 

post-5952-0-57366000-1395264815_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller mitt i raden längst ner och den största till vänster för att i tripp trapp trull ner till de mindre åt höger.

Raden ska alltid, ALLTID, hållas full och i ordning.

I mitt fall ska pil ner användas mest, pil åt den största, alltså pil vänster bara ibland när jag måste och pil höger ska undvikas så gott det går, medan aldrig aldrig röra pil upp för annars förstörs den VIKTIGA raden längst ner som är avgörande viktig för spelets utgång.

 

Nu handlar det förstås inte om att planlöst trycka på pil ner och ibland pil vänster utan det måste ske med ett vakande öga på var de stora brickorna kan slås ihop. Ju större desto bättre.

 

Ingen exakt beskriven algoritm, men jag tror inte att det behövs. Bonne chance! :)

 

attachicon.gif2048_.png

har något liknande tänk, fast tvärtom. Måste bero på att jag är vänsterhänt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller mig till World of Warcraft när det gäller spel. Att klicka på brickor med siffror låter lika upphetsande som att dricka en kopp (kallt) kaffe.

Prova får du se, det är otroligt vanebildande! Ja, nästan lika vanebildande som kaffe - som man i värsta fall kan dricka kallt, om det bara är det som finns till hands...

 

I dag ska jag vara på gott humör, har jag bestämt mig för. Jag är ju det egentligen.... men på eländiga datorer blir man ju skogstokig på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallt kaffe!? Sååå skrämmande. Kan inte tänka mig värre! Jag driver inte med dig. Kaffe MÅSTE vara skållhett!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova får du se, det är otroligt vanebildande! Ja, nästan lika vanebildande som kaffe - som man i värsta fall kan dricka kallt, om det bara är det som finns till hands...

 

I dag ska jag vara på gott humör, har jag bestämt mig för. Jag är ju det egentligen.... men på eländiga datorer blir man ju skogstokig på...

Povade det där sifferspelet och idiotförklarade det på femton sekunder. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer för lite på skärmen för att jag skall hålla intresset uppe med min ADHD-light. Det måste vara full rulle hela tiden.

Men då är det ditt eget fel. Tryck bara snabbare på piltangenterna så är det full rulle. :totaltgalen:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] :ThumbsUp:

 

 

Kallt kaffe!? Sååå skrämmande. Kan inte tänka mig värre! Jag driver inte med dig. Kaffe MÅSTE vara skållhett!!!

Jag dricker kallt kaffe lite då och då... beror lite på. Ibland fyller man bara muggen, men orkar inte micra det. Det får i a f inte vara just “skållhet”. För gärna svalna lite först till lagom dricktemperatur. :yeahbaby:

På sommaren kan det vara riktigt gott med kallt kaffe... Svalkar bra o släcker törsten. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får i a f inte vara just “skållhet”.

Man sa om min mormor att hon "ville ha kaffe som bubblar i halsen", alltså fortfarande kokade när hon drack.

 

Det är en egenskap jag inte ärvt, då skulle jag bränna mig i munnen. Kaffe dricker jag inte, men te tar jag kallt vatten i för att slippa skålla mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer för lite på skärmen för att jag skall hålla intresset uppe med min ADHD-light. Det måste vara full rulle hela tiden.

Jag funkar precis tvärtom, det får inte vara för mycket som händer, framförallt så kan jag inte ha alltför många knappkommandon att hålla ordning på. Det optimala spelet kan hanteras med de fyra piltangenterna + enterknappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. Kaffe dricker jag inte, men te tar jag kallt vatten i för att slippa skålla mig.

Har du provat att låta koppen stå en liten stund innan du dricker? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att låta koppen stå en liten stund innan du dricker? :whistling:

Jo, men jag vill ju dricka NU. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man sa om min mormor att hon "ville ha kaffe som bubblar i halsen", alltså fortfarande kokade när hon drack.

 

Det är en egenskap jag inte ärvt, då skulle jag bränna mig i munnen. Kaffe dricker jag inte, men te tar jag kallt vatten i för att slippa skålla mig.

Det var likadant med min mormors bror. Skulle vara hett hett hett. (aj). Hade det svalnat för mycket fick man göra om det. Mormor däremot drack gärna kallt om det var så. Är väl därifrån man fått det. :)

 

Var många år sen jag slutade med te nu, men jag vet att jag hade både socker och mjölk i. Fick gärna vara nån tesort med rökig smak. Fanns (finns) en god sort jag jämt köpte på Kränku, på Gotland. Gute special. Den var fin. Inte så rökt men väldigt smakrik och god.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat deklarationen

som vanligt..betala restskatt..

 

11.300 kr i år :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FIBER!!!!!!!!

BAnhof 100/10

MÄtvärden första gången på min gamla iMac 2009 med Apple Airport Extrem 71,65/9,77!!! Nu blir det att skaffa en kontorsstol med NACKSKYDD!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det närmar sig! Nu är det bara en tidsfråga innan jag når 2048! B)

 

post-5952-0-71685600-1395320139_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det närmar sig! Nu är det bara en tidsfråga innan jag når 2048! B)

 

 

:D Men 2048 känns fortfarande oändligt långt bort.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yhohoho!!! Så här skulle 4G ha varit. Nu rör det på sig när man surfar. Som en huggorm. :galetglad: Nu MÅSTE jag ha en snabbare Mac som hänger med i svängarna......... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu MÅSTE jag ha en snabbare Mac som hänger med i svängarna......... :whistling:

Varför då? Det går ju redan snabbt. ;)

 

(Grattis till snabbheten, för övrigt. :geros: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...