Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

rickard1234

Haft en jobbig vecka o en än värre fredag, men nu är iaf bilen på verkstad. Hoppas de hittar felet. :crossfingers:

Nu är det läggdags.. ska jobba i morrn.. upp kl 4.15. :gaspar:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Axelman

Ankan också var dubbfri, förstås? :totaltgalen:

Undrar vad riddare på medeltiden hade tänkt om dubbfritt. Det hade knappast blivit några riddare...... :hihihi:

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Yezzz!!! Tack så mycket!! :galetglad:

Undrar bara hur i hela friden melodin fastnat i minnet och varför jag plötsligt kom ihåg den igår.

Fin melodi hursomhelst. :wub:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Yezzz!!! Tack så mycket!! :galetglad:

Undrar bara hur i hela friden melodin fastnat i minnet och varför jag plötsligt kom ihåg den igår.

Fin melodi hursomhelst. :wub:

Håller du på att bli religiös mikaellq? :)

Melodin är en väckelsereligiös sång som handlar om Kristi födelse - men visst är den vacker!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Melodin är en väckelsereligiös sång som handlar om Kristi födelse - men visst är den vacker!

Jag gör ingen koppling till det religiösa och är fortfarande inte kristen men känner definitivt att något spirituellt håller på att vakna inom mig. Jag visar alla symptom och är faktiskt väldigt glad för det. Men melodin ÄR faktiskt väldigt vacker, eller hur? :bultandehjarta:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Undrar vad riddare på medeltiden hade tänkt om dubbfritt. Det hade knappast blivit några riddare...... :hihihi:

[+] :D

Tänk om det ändå hade funnits TV på den tiden. Först hade kung Richard dubbat dem, och sen tyskarna. :totaltgalen:

- - -

Såg just på På spåret... Snart SNN-News.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Jag gör ingen koppling till det religiösa och är fortfarande inte kristen men känner definitivt att något spirituellt håller på att vakna inom mig. Jag visar alla symptom och är faktiskt väldigt glad för det. Men melodin ÄR faktiskt väldigt vacker, eller hur? :bultandehjarta:

Den tillhör mina favoriter bland julmelodierna, fast då i Bing Crosbys tappning. För mig tillhör den och mycket annat det kulturarv som gör mig kristen trots att jag är icketroende, för visst kan man vara kristen och känna samhörighet med livets mysterium och med vår historia utan att vara praktiserande religiös.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Finns många religösa band/artister/musiker som är bra. Finns ett band som heter P.O.D. som är ett kristet nuMetal-band. Jättebra band. :yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Skugge

Finns många religösa band/artister/musiker som är bra. Finns ett band som heter P.O.D. som är ett kristet nuMetal-band. Jättebra band. :yeahbaby:

Det finns ett annat band som heter "Kristet utseende". Men de är nog inte särskilt kristna... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Entrecôte med klyftpotatis, vitlöks- och persiljesmör, stekta cocktailtomater och haricot verts. Och en folköl. Fast ett glas rött hade suttit bättre, men jag är i det närmaste nykterist oftast.

Mitt recept på en njutningsfull dag/kväll också.

Är även jag nästan helt nykter.

Jag miste en dag helt sonika intresse för berusning. ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Blev Aktuellt och inslaget om SD som väckte mig med ett ryck, när Rapport pågick sov jag djupt ;)

Nu håller jag på med en j-a BluRayspelare som jag inte klarar att installera till vår nya TV. Såg fram mot Avatar i 3D, men jag får inte filmen att visas på skärmen. Spelaren går och filmen är i, HDMI-utgångar och ingångar o allt sitter som jag fattar det rätt, men tji……grrrrr. Kiplons tålamod är slut och hon skulle vilja kasta ut sk-ten genom fönstret!!

Så nu får maken ta hand om det……. så nu syns filmen iaf på TV;en, men så ska han ställa in språk….. nu har vi startat om filmen trettielva ggr…..

Varför ska det vara så svårt??

Så, det var kvällens filmupplevelse……. dvs ingenting!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Blev Aktuellt och inslaget om SD som väckte mig med ett ryck, när Rapport pågick sov jag djupt ;)

Nu håller jag på med en j-a BluRayspelare som jag inte klarar att installera till vår nya TV. Såg fram mot Avatar i 3D, men jag får inte filmen att visas på skärmen. Spelaren går och filmen är i, HDMI-utgångar och ingångar o allt sitter som jag fattar det rätt, men tji……grrrrr. Kiplons tålamod är slut och hon skulle vilja kasta ut sk-ten genom fönstret!!

Så nu får maken ta hand om det……. så nu syns filmen iaf på TV;en, men så ska han ställa in språk….. nu har vi startat om filmen trettielva ggr…..

Och så undrar du varför jag sitter kvar med en 32" tjockteve och en vanlig DVD-spelare - jag känner mig jätteavundsjuk :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Och så undrar du varför jag sitter kvar med en 32" tjockteve och en vanlig DVD-spelare - jag känner mig jätteavundsjuk :D

Tack för den ;)

Nu har jag sett första minuten på filmen ytterligare tretton gånger, så efter att ha valt bort alternativet att slänga fjärrkontrollen i väggen så tryckte jag på knapparna helt på måfå. och äntligen…. nu så funkar det äntligen. Hå hå ja ja

Jovisst var allt enklare med den gamla TV,n och den gamla DVD-spelaren, men det blir nog enkelt det här med :)

För jag kommer faktiskt ihåg hur eländigt svårt det var när vi skulle ställa in den gamla TV;en och DVD-spelaren när de var nya. Jag var nog färdig att slänga ut dem också genom fönstret….

det här är typiskt mig, jag kan installera programvaror, nätverk och allehanda datorgrejs och tycker det är jättekul och ha hur mycket tålamod som helst om det behövs, men att få en TV att vilja visa en film - då går jag bet…..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Nu är jag hemma hur har ni haft det ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Haft en jobbig vecka o en än värre fredag, men nu är iaf bilen på verkstad. Hoppas de hittar felet. :crossfingers:

Usch då

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Blev inspirerad till att sätta på en skiva med julsånger inspelade med Bing Crosby. Snart första advent :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Underbart! :galetglad:

Välkommen hem! hello.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
friend

Finns många religösa band/artister/musiker

Som jag tex. :)

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
friend

Välkommen hem. :)

Bara bra tack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

rätt häftigt faktiskt med Avatar i 3D!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Ja styrkan i filmen var definitivt i det visuella.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Har aldrig sett Avatar, vare sig 2D eller 3D...

Har passerat 40000 ord nu, ligger fortfarande bra till för att nå 50K före månadens slut - fast historien känns just nu lite bisarr. Den behöver säkert redigeras en hel del i december :)

Redigerad av Svolder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg

God natt säger jag då!

Gravity är en film man bör se i 3D! Man blir nästan lite åksjuk av allt snurrande i jymden. Jag tyckte mig känna igen lite grejer som var mer eller mindre kopierade från 2001 (1968), men ser man till berättelsen så är det två väldigt olika filmer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Som jag tex. :)

:ThumbsUp:

- - -

Vaknade just... väntar bara på kaffet nu, så är man igång nstrax. :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

:kaffe:

Ska strax iväg, men först massor av :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...