Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

... Värre är det ofta med föräldrarna som jamsar med och låter barnen bestämma allt, för annars så skriker barnen eller blir arga...

Nej, de blir kränkta, är det senaste... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Själv bor jag till landet och tillika på fel sida kommungränsen så skolskjuts är inte att tänka på. Dessutom med barn som behöver både förskola och fritids så de kommer varken dit eller hem även om det hade erbjudits buss. Bor ca två kilometer ..

+

ja, inte plus på att det inte går att åka buss till skolan utan mer för att det var kul att se ditt inlägg.

Du beskriver landsbygdens förutsättningar på ett bra sätt, och det är alltid extra problematiskt med de barn som bor på två ställen. Ofta ställs det ju också krav på kommunerna från föräldrar som vill ha skolskjuts till sina barn från två olika bostadsadresser. Det blir alltid kinkiga körningar att lösa sånt..

 

Det är ju helt förståeligt att man som förälder skjutsar sina barn när man inte bor så nära..

 

Vår lilla diskussion i tråden här i går handlade, iaf för min del, om alla ungar som bor nära skolan och som skjutsas än hit och än dit, när det eg är både cykel- eller gångavstånd. Vilket ju mina ungar hade.

 

 

;)

 

Jo, men visst är det löjligt när man bor på fel sida kommungränsen att man inte erbjuds skolskjuts, den passerar ca 2 km från ytterdörren.

Men vi trivs bra med både förskolan och skola/fritids så barnen ska naturligtvis gå kvar där oavsett, barnens mamma bor ju i "rätt" kommun, men bor i kommunens tätort, så hon får också köra barnen eftersom vi valt att ha barnen på en landsortsskola. Sen är det ingen större omväg, den ligger strax utanför hennes rutt till jobbet.

 

 

Visst är det skillnad på tätort och landsbygd, ville mest göra ett exempel på hur knäppt det kan bli här också.

På jobbet i Lund så har vi också väldigt många barn som kommer med bil, mycket väsen nu när de bygger om på skolan och de parkeringsplatser som fanns i närheten grävdes upp i förmån för eget skolkök och vägarna runt omkring fick körförbud för annat än taxi/varutransporter för att minimera trafiken runt skolan.

 

Kan säga att i Lund finns det många bortskämda barn, "plocka upp/städa? Det gör vår städerska där hemma!" kan man få till sig när det är dags att plocka upp leksakerna på fritids.... <_< Kan säga att jag är (ö)känd bland barnen för att vara sträng, dvs jag ställer skåpet och som vuxen bestämmer :whistling: Värre är det ofta med föräldrarna som jamsar med och låter barnen bestämma allt, för annars så skriker barnen eller blir arga.... :tappahakan:

Har ett barn (snart sju år) vars föräldrar och morföräldrar står där och väntar när han ska hämtas tills han behagar att spela klart fotboll om vi är ute, rekordet är två timmar.... :stjarnsmall:

Man kanske skulle bli sån där helikopterförälder? Jag missade ju att vara curlingdito, bättre sent än aldrig..

fast jag tror inte mina ungar skulle bli så glada om jag började ringa till deras arbetsgivare och börja löneförhandla åt dem, eller följa med dem på anställningsintervjuer och liknande.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hundar brukar kunna känna på sig vilka som är "snälla" eller inte. Rädd eller inte, så tror jag hon kände igen det varma hjärtat som bor inne i idag.

 

Hundar (och barn) brukar hamna i mitt knä för kel och gos eller en busig lekstund. Katter däremot..... :whistling:

skall vi inte prata om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har jag tur funkar det verkligen att uppdatera ROM via ROM Manager (och bibehålla allt annat). Avser Androidgrejjjjjs. :)

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag tur funkar det verkligen att uppdatera ROM via ROM Manager (och bibehålla allt annat). Avser Androidgrejjjjjs. :)

Yes! Success! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Ja Hur tänkte de? Själv köpte jag en jättegod limpa för ett par veckor sen och den var mjuk å luftig och jävligt god färsk och jag sluka den ivrigt tills jag tugga mot nåt stort frö eller krydda vilket resultera i akuttid hos tandis och en räkning på ett å halvt tusen!! Jävla dyr limpa allså. De får väl mala kryddorna lite alla fall tycker man.

Limpa? Trodde inte du åt annat än semlor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sovit bort hela kvällen. Skönt var det men kommer nog att få problem med att somna senare. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamnade framför "sju år i Tibet". Riktigt bra, men det var lite otäckt när de trasslade runt uppe i Himalayabergen. Trots att jag ju förstod att det inte var någon fara, för då hade ju liksom filmen blivit slut innan den ens hade börjat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kväll skall Hyacinth på barndop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa? Trodde inte du åt annat än semlor.

Limpa + semla = ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa + semla = ?

Simpa?

Lemmel?

Gåsflott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

= slimpa

 

semlur.jpg

Kreativt! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

= slimpa

 

semlur.jpg

+

Den där klarar nog inte ens Semmelman :hihihi:

Redigerad av kiplon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nix får bli i helgen

det blev redan i kväll faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det blev redan i kväll faktiskt

Ska se om min favoritaffär (Willys) har några kvar i morgon. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska se om min favoritaffär (Willys) har några kvar i morgon. :crossfingers:

det tror jag

 

i morgon är man väl hemma från jobbet vid den här tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

 

= slimpa

 

semlur.jpg

Jag hoppas att trema och femla är 3 och 5 semlor, annars blir det dyra godsaker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det tror jag

 

i morgon är man väl hemma från jobbet vid den här tiden

Det blir en kort dag i morgon och jag vill fira den med något gott.

Hittas ingen semla så får det bli kebab till kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar på en mp4, videokodad med HEVC/x265. Det håller vad det lovar, hög kvalitet trots liten filstorlek. Inget av Apples inbyggda filmspelare klarar det, förstås. Senaste VLC eller MPlayer-dist gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Firar kommande sovmorgon med en burk G'Knight. Bryggs av ett amerikanskt bryggeri som verkar ha en datumstämpel med onödigt hög kapacitet. I botten står det:

 

"Best before

*datum*

Jag alskar dig!"

 

Antar att burken var avsedd för svenska marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt en summa två gånger nu i wikipedias insamling, och de vill ändå ha mer :fundersam::whistling:

 

Fast allvarligt talat, så är wikipedia väldigt bra att ha. Det vore synd om inte tjänsten fanns. Man ska ändå ha klart för sig att man ska värdera det man läser där efter bästa förmåga. Källkritik är aldrig fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

= slimpa

 

semlur.jpg

[+] Wow... :ThumbsUp: Se gott ut! En Slimpa till frukost vore perfekt. ^_^

Såna där 3kantiga lock som de i bakgrunden gillar jag inte, vil ha stora lock, eller när semlan är delad på mitten men inte skuren helt igenom. Är mer grädde/massa på dem än de med litet 3kantigt lock (= torrare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit och pillat lite med SSH och en login mot en webserver, sen blev det film och mat. Nu skall jag ägna en stund åt mitt kaffe och läsa lite. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...