Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Städat min "obebyggda" tomt, (har en friggebod där) mycket ris och löv, då det är gott om träd på tomten

Ligger ute till försäljning, så det kom en mycket intresserad spekulant och vill bygga ett Älvsbyhus..får vi hoppas det blir affär då...

Runt 300 pers i veckan besöker annonsen på Hemnet..våren gör att husbyggarna också vaknar

Kan det vara din tomt?

post-363-0-77922200-1393875535.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

knåpar och knepar med mallar, nu är det tydligen gråvita träväggar av granvirke som gäller. Texter och loggor ska sedan se ditmålade ut. Och som vanligt, faktiskt, så finns det inga färdiga mallar som funkar. Bara anvisningar, sen får man knåpa själv. Men det är jag van med, det är så det brukar vara.

Fast jag är lite skeptisk till hur det kommer att te sig i tidning tillverkad av lumppapper?

post-67957-0-23467000-1393876937.png

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

knåpar och knepar med mallar, nu är det tydligen gråvita träväggar av granvirke som gäller. Texter och loggor ska sedan se ditmålade ut. Och som vanligt, faktiskt, så finns det inga färdiga mallar som funkar. Bara anvisningar, sen får man knåpa själv. Men det är jag van med, det är så det brukar vara.

Fast jag är lite skeptisk till hur det kommer att te sig i tidning tillverkad av lumppapper?

Skärmavbild 2014-03-03 kl. 20.56.42.png

 

;)

Läste någonstans att centern har en hyfsat stor partikassa, men tydligen tycker inte någon att det är värt att betala för proffstjänster?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rast & vila.

Riktar fokus på här och NU.

Det är en speciell känsla och skallen lägger av helt… det blir helt TYST! Även i huvudet.

En portal till Nuet är att göra en eller ett par medvetna andetag.

En annan är att känna kroppen inifrån, känna hur det surrar av liv i ens kropp.

En ytterligare annan är att lyssna efter tystnaden som en väg in i stillheten.

 

Stillhet.

 

post-5952-0-84398300-1393881138_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste någonstans att centern har en hyfsat stor partikassa, men tydligen tycker inte någon att det är värt att betala för proffstjänster?

ja, partikassan är stor på riksnivån.

 

Men lokalt får vi klara oss på egen hand. Vilket jag eg gilllar då vi inte är ett toppstyrt parti. Men däremot kanske inte lika bra när det gäller sådant här. För de är duktiga på att ta fram alla möjliga grafiska profiler men inte lika duktiga på att fixa mallar utifrån den grafiska profilen. Jo, det finns mallar om man har indesign och liknande. Men så dyra program är det ju i regel bara proffs som har och inte vi glada amatörer ute i kommuner och avdelningar.

 

Och nu ska det vara ljusgrå ladugårdsvägg! Hå hå ja ja. Med nya typsnitt och nya gröna nyanser. Bara att ladda ner och sätta igång.

 

Nu är det iofs väldigt enkelt att ladda ner typsnitt till skillnad mot hur det var förr när jag jobbade i PC, men ändå.... Men det finns ju så många att välja på en då, liksom.

 

jag gillar dem inte, tycker ofta att våra typsnitt ibland blir på bekostnad av läsbarhet....

 

post-67957-0-72868200-1393882471.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara din tomt?

Nej detta är ju området i Ukraina som är minerat.

Jag trodde det var hemligstämplad material

Men tydligen har det läkt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NIckade till på soffan efter maten. Som tur var vaknade jag till så man kan gå och lägga sig på riktigt isätllet. Lite kaffe och läsa först bara. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NIckade till på soffan efter maten. Som tur var vaknade jag till så man kan gå och lägga sig på riktigt isätllet. Lite kaffe och läsa först bara. :kaffe:

OK hörs i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kan det vara din tomt?

Nä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Idag är det Semledagen

 

post-113-0-29733500-1393918171_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Axelmans serie bilar jag skulle vilja ha vill jag presentera Citroen SM. Häpnadsväckande design redan tidigt 7o-tal men vad som är mer spännande är att under ytan är den extremt teknkispäckad. På den tiden ägde Citroen Maserati och under huven sitter en kompakt Maserati V6 som i kombination med för den tiden extremt lågt luftmotstånd var det knappast någon vanlig bil som kunde köra lika fort. Fast SM kom att bli synonymt med krångel. En vanlig Citroen DS ( paddan ni vet ) fungerade klockrent i ur och skur, SM skulle helst ha en bogserbil med sig så man var säker på att komma fram. Eller hem.


...


Varför jag vill ha en? Designen! Maseratimotorn!



Citroen-SM_Automat_1971_800x600_wallpape


Citroen-SM_Automat_1971_800x600_wallpape

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår tids knäppaste fenomen är alla dessa människor som beundrar skådespelare och önskar att de var dem samtidigt som skådisarnas levebröd är att låtsas vara någon annan.

 

Axelpedia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undvik mobiloperatören Hallon. Ingen kundtjänst, inga svar, inga reella möjligheter att ändra själv via hemsida, annat än att fortsätta köpa... Helt värdelöst! :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder minste sonen på Max. Minste och minste.... längst och mest välbyggd av oss alla i familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semledagen, och Oderland kör en drive (bara) idag (på Semlans dag) med gratis webhotell första året ... Det + att de har rabatt på domännamn var en väldigt bra kombo. 24,- totalt! :yeahbaby: Blir 1024/år sen + domännamnet. Är samma konto som jag hade hos de tidigare. Jaja, det var precis vad jag behövde, för jag behövde förnya/göra om lite i mitt domänträsk (låg lite efter).

Firar med lite kaffe. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuden på semla på jobbet, en jobbarkompis "likade" ett konditoris hemsida på facebook och blev med i en utlottning av 10 semlor, hon vann.

Själv tänker jag gå till lunchrestaurangen intill och köpa en matlåda idag, då ska jag nog fixa med lite mjölk på en gång.

För semlor ska intas som hetvägg.

Det här blir årets andra semla, det får räcka!

Goda är dem men lyckan är kortvarig, några tuggor sedan är det över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte särskilt förtjust i semlor. Ändå har jag förstås ätit en hel del genom åren. Vetebulle, mandelmassa och vispgrädde. Jaha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuden på semla på jobbet, en jobbarkompis "likade" ett konditoris hemsida på facebook och blev med i en utlottning av 10 semlor, hon vann.

Själv tänker jag gå till lunchrestaurangen intill och köpa en matlåda idag, då ska jag nog fixa med lite mjölk på en gång.

För semlor ska intas som hetvägg.

Det här blir årets andra semla, det får räcka!

Goda är dem men lyckan är kortvarig, några tuggor sedan är det över.

Passa på och njut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kul grej. Tradition du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ätit en i år, för någon månad sedan. Blir nog inte fler, onyttigt och inte speciellt gott.

Apropå semlor, har du hämtat hunden? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Mars och April är helgerna fullbokade redan

 

 

post-154-0-48062700-1393932294.png

post-154-0-79119500-1393932300.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...