Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

xeric

Skulle vilja göra en lite "efterslysning", ifall ngn har lust att hjälpa till? :)

Jag har en smörkniv, som jag tror att jag kan ha köpt på ICA, men jag har inte sett den där nu.

post-64246-0-77370200-1384615178.jpg

Skulle behöva få tag på en ny (en till) sån nu. Tänkte om någon sett eller vet var den finns. Ingen som behöver ge sig ut på ngn jättejakt efter den, men om ni ser den - ifall ni kan hojta till då var den finns. Har kollat lite på Fiskars sida, men där fanns den inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Skulle vilja göra en lite "efterslysning", ifall ngn har lust att hjälpa till? :)

Jag har en smörkniv, som jag tror att jag kan ha köpt på ICA, men jag har inte sett den där nu.

attachicon.gifFiskars_smörkniv.jpg

Skulle behöva få tag på en ny (en till) sån nu. Tänkte om någon sett eller vet var den finns. Ingen som behöver ge sig ut på ngn jättejakt efter den, men om ni ser den - ifall ni kan hojta till då var den finns. Har kollat lite på Fiskars sida, men där fanns den inte.

Den påminner om Hackmans Lion-smörkniv. Du som kör Lion bara måste ju ha den... :totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Den påminner om Hackmans Lion-smörkniv. Du som kör Lion bara måste ju ha den... :totaltgalen:

Den var riktigt snygg :ThumbsUp: ...men inte tillräckligt rak (själva skrap-eggen).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234

Bränslefiltret kan vara igensatt. Det kommer till slut en skvätt och sen äre slut....

Läser på http://www.jagrullar.se att det förmodligen är ( lödningarna i ) styrboxen som gett upp. :ninja:

Redigerad av rickard1234

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Läser på http://www.jagrullar.se att det förmodligen är ( lödningarna i ) styrboxen som gett upp. :ninja:

Ny styrbox som skall införskaffas då

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Usch då, det låter dyrt. Finns sådana att få tag på via någon bilskrot?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Skulle vilja göra en lite "efterslysning", ifall ngn har lust att hjälpa till? :)Jag har en smörkniv, som jag tror att jag kan ha köpt på ICA, men jag har inte sett den där nu. attachicon.gifFiskars_smörkniv.jpg Skulle behöva få tag på en ny (en till) sån nu. Tänkte om någon sett eller vet var den finns. Ingen som behöver ge sig ut på ngn jättejakt efter den, men om ni ser den - ifall ni kan hojta till då var den finns. Har kollat lite på Fiskars sida, men där fanns den inte.

Denna var det närmaste jag kom

http://www.digitaltmuseum.se/things/smrkniv/S-NM/NM.0315794

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Tack. :yeahbaby: Precis en sån har jag med. Den är bra på sitt sätt. Det är formen på bladet på den andra jag är på jakt efter. Att själva skrap/bred-sidan är så rak. :crossfingers:

Ja, jag har noterat att skrapsidan blir allt rakare med tiden (trä slits ned). Jag har smörknivar av eneträ, se bild, och formen var betydlig mer avrundad från början.

post-28798-0-98545900-1384620488_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234

Usch då, det låter dyrt. Finns sådana att få tag på via någon bilskrot?

Finns ju dessvärre ett antal att välja mellan.. :stjarnsmall:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

attachicon.gifFiskars_smörkniv.jpg

favoritsmörkniven månne?

-Gillar du att jobba här? frågade jag tjejen som satt på andra sidan disken inne på pressbyrån efter förrättat köp.

Hon satt på en pall vid kassaapparaten och bemödade sig inte ens att titta upp på mig när jag kom in i butiken. Inte en enda kund fanns där inne.

- Jo, jag älskar mitt jobb, sade hon. Men det är ju så lite folk i farten idag, men det beror nog på att alla sörjer idag efter fotbollsmatchen igår, Men i vanliga fall älskar jag att jobba här, fortsatte hon.

Okej, sa jag. Ja, jag vet ingenting om det, jag tittade inte på någon fotboll alls och har inte en aning om sådana grejer. Så gick jag ut.

I ögonvrån såg jag hur tjejen sträckte lite på sig och gaskade upp sig lite. Så förhoppningsvis så fick nästa kund ett bättre bemötande. Att få ögonkontakt med den man handlar av tycker jag är en självklarhet och tillhör lektion 1A för en expedit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc

Silar rödsprit genom en barkis och blandar med outspädd blandsaft

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

favoritsmörkniven månne?

Yes! :ThumbsUp: I början var den lite konstig att använda p g a bladets konstiga vinklar. Men efter att man (fort) vande sig, så är det nästan svårt med "en vanlig". Bästa med den är att det naturliga är att man "drar" av smöret = inga gropar. Och i slutet av byttan kommer man åt att skrapa rent botten och sidor = mindre svinn.

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Hittade en som är rak, men då är hörnen för runda istället. :glare: (läs; man kommer inte åt i hörnen/vinklarna)

smorkniv-gourmaid.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
niffen

Finns ju dessvärre ett antal att välja mellan.. :stjarnsmall:

attachicon.gifSkärmavbild 2013-11-16 kl. 17.49.12.jpg

Verkar vara nr13 du behöver.?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Hittade en som är rak, men då är hörnen för runda istället. :glare: (läs; man kommer inte åt i hörnen/vinklarna)

smorkniv-gourmaid.jpg

Går att fixa med en vinkelslip

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234

Verkar vara nr13 du behöver.?

Kanske det.. har ingen aning. Får inte heller (än) några svar på Volvo-forumet. :stjarnsmall:

Testade ett tips nyss.. satte på tändningen, lossade minuspolen på batteriet o väntade 30 min för att "tömma" styrboxen. Det hjälpte inte. Tvärtemot. Startmotorn hade innan varit snabb o pigg men nu var den mkt segare. :devil:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Schlurrrrrp….. coffee1.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Förkylningen börjar på allvar släppa och jag börjar längta efter att få börja träna igen.

Enkel Yoga för styrka.

Intensivt så jag föredrar att vara helt frisk först.

post-5952-0-07951000-1384629880_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Kollat på gratisfilm genom viaplay

Läste i tidningen att det var olagligt att ladda upp på swefilm.se men helt lagligt att titta på det som fanns där eftersom det var strömmande. Jag vet inte exakt hur det ligger till med det. Annars kostar netflix väl i storleksordningen en hundring i månaden. Viaplay vet jag inte ens vad det är (hade aldrig hört talas om det innan).

Nu skall Lundblad besöka en öde lägenhet i Malmö. Det har gått trögt med skrivandet i några dagar :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Läste i tidningen att det var olagligt att ladda upp på swefilm.se men helt lagligt att titta på det som fanns där eftersom det var strömmande. Jag vet inte exakt hur det ligger till med det. ...

Jo, det stämmer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc

Rapat t-röd i en halvtimme nu, usch!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Nu är det humor med Allo Allo som gäller

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...