Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Västevikssenap!

 

7310155601100.jpg

Åh, favoritsenapen!! Finns även på flaska och "bomb". Fick Västervikssenap på min Chorizo när jag besökte en grillmoj för något år sedan - Lyckan var total!

[+] :yeahbaby: Ja, det är favoritsenapen #1 !!!

PÅ ett jobb jag hade var det köksmästarn där som började med den, f f a till griljeringen av Julskinkan. Mmmm... vilken smak det blev. perfect.gif All annan senap bleknar i jmf.

 

Minns en ståupp med Ronny Eriksson ang. obygd/glesbygd

Molnet

[+] :lol: F**n va bra den va. :ThumbsUp:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från stan. Varit och handlat, x5 ställen. ICA #1, ÖoB, Lidl, Willys, ICA #2. Så nu har man fullt i skåpen igen - f f a kaffe som var precis slut dagen innan. Bilen startade bra i morse med. :crossfngers:

Skall läsa ikapp lite nu, och sen plöja igång med lite grejjer. code.gif

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi fick bara silver i OS-hockeyn..... :superirriterad: ...fast det är ju jättebra ändå. :galetglad:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortf lite mätt efter frukosten. Eftersom det i princip var tomt på allt hemma så åt jag frukost på macken. 1 kaffe+wienerbröd, 2 semlor, 1 maritza, 1 banan och en "Sibylla Sandwich" (grillad toastmacka med ost/skinka) ...o påtår på det. :kaffe::ThumbsUp:

Kaffe och wienerbröd har de "paketpris" på, och både toasten och semlorna var det kort datum på, så det blev inte så farligt dyrt ändå.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en sån där stor och klumpig multifunktionsskrivare som är anpassad för det lilla företaget, typ. Den har jag fått från min lokala partiorganisation. Den är ju perfekt att skriva ut större mängder på.... och allt borde ju vara bra. Men grejen är att den tar så stor plats hemma i arbetsrummet och till mitt privata bruk är den ju inte direkt anpassad. Med alla min gamla bilder o allt sånt där, spelar liksom ingen roll hur fint fotopapper jag stoppar i, så blir inte utskrifterna så bra som de borde bli.

 

Så idag har jag köpt en liten bläckstråleskrivare som ffa är gjord för fotoutskrifter, har tänkt så länge att jag skulle det. Men har liksom inte fått ändan ur vagnen.....

 

Skillnaden i utkskriftskvaliteten är enorm.

 

 

Har satt fart på det gamla akvariet idag också, numera har jag bara ett mindre akvarium för sällskapsfisk. Men det har varit tomt det senaste halvåret, bara en stackars mal och några räkor har det funnits där. Men nu är det full fart i det igen, men ett par sorters tetror i.

 

När jag var som mest i stöten så hade jag ett stort akvarium med malawiciklider, det var väldigt fint och med bakgrunder som jag själv byggde. Men det var då det, tidsbristen gjorde att jag sålde det.

 

Helnöjd!

post-67957-0-94332100-1393185245.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa serien på SVT 1 just nu, Lilyhammer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4 med pull-ups,

2, 4, 6, 8, 2, 4, 6, 8, 2, 4, 6, 8 med hinduiska armhävningar,

och 4, 8, 12, 16, 4, 8, 12, 16, 4, 8, 12, 16 med hinduiska knäböj, allt samtidigt och utan paus för att öka på intensiteten, men det var något för lätt tror jag och ska därför öka på med ett set i varje serie. Ska även prova med tre gånger i veckan. Var dödligt trött i början men det börjar kännas bättre nu.

 

Detta är det mest effektiva sättet jag vet att träna på för att få både muskler och mer ork, SNABBT.

 

post-5952-0-79387600-1393189812_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har satt fart på det gamla akvariet idag också, numera har jag bara ett mindre akvarium för sällskapsfisk. Men det har varit tomt det senaste halvåret, bara en stackars mal och några räkor har det funnits där. Men nu är det full fart i det igen, men ett par sorters tetror i.

 

När jag var som mest i stöten så hade jag ett stort akvarium med malawiciklider, det var väldigt fint och med bakgrunder som jag själv byggde. Men det var då det, tidsbristen gjorde att jag sålde det.

 

Helnöjd!

attachicon.gifMelanochromis maingano.jpg

[+] Trevligt... :ThumbsUp: Har också haft en tank med Malawi.

 

- - -

 

Jaha, då var det slut på "Alla snackar Sochi". Sista programmet idag. :( Fast om en vecka drar Paralympics igång, och då skall visst SVT sända. :yeahbaby: Eftersom man inte sett en enda minut Live från detta OS lär man väl se allt därifrån istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt väder. Åtta plus, någon primör bland buskarna har fått musöron, sälgen håller på att slå ut, gräset har övergått från vinterbeige till grönt, fälten är gröna. Det är VÅR :galetglad:

Det inte bara känns så, för den 22 kom våren enligt statliga SMHI (över nollan i sju dygn efter den 15 februari). Även hit till Boråstrakten. :)

 

post-28798-0-02082000-1393198688_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ska väl grattas för att vi alls använder hjärnan, en del kanske inte kommer upp i 100 procent... :P

 

Men varför pysslar jag med datorer och mobiler i stället för att måla? Är det kreativt och intuitivt med elektronik? :fundersam:

 

Natti, natti Eric! Vi får höras en dag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul test om vilken sida av hjärnan som dominerar. Jag var till 81 procent högersidig.

72 % vänster.

 

Men svaret en av frågorna påverkas av att jag är lite asymmetriskt stel. Fast det kanske beror på hjärnan.

 

Stooptest kan man roa sig med att skriva ut och köra som partyunderhållning. http://en.wikipedia.org/wiki/Stroop_effect

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något jag "anat" innan.

post-5952-0-93503100-1393215902_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul test om vilken sida av hjärnan som dominerar. Jag var till 81 procent högersidig.

 

 

Kul test. Jag fick ett "grattis" också. Det var ju vänligt av dem. ^_^

 

attachicon.gifbrain_test.png

Gammal goding i ny variant. Jag brukar alltid få resultatet att det är min högra hjärnhalva som dominerar, jag får anstränga mig till det yttersta om jag ska få flickan att byta varv och gå motsols.

Enligt testet http://wemind.wordpress.com/2007/10/23/200/ så är mina dominanta funktioner:

känsloorienterad

helhetsorienterad

fantasi

symboler och bilder

nutid och framtid

filosofi och religion

mening

tror

uppskattar

spatial perception

risk

 

Det känns också som jag.

Men i det här testet som Alix la ut så blir det precis tvärtom, det är min vänstra hjärnhalva som är dominant med typ Regler, Rationell, Logik, Detaljer osv

 

Vilket inte alls stämmer på mig...

 

det är nog bara humbug med de här testerna, man får ta dem för vad de är och se dem som en kul grej bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, blev lite störd av resultatet som jag inte alls känner igen mig i

post-67957-0-77364600-1393222346_thumb.png

 

Här känner jag mig hemma:

post-67957-0-99198500-1393222567_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hjärna var i jämnvikt, med lite övervikt åt vänster.

 

edit: Men hade jag inte tänkt till ett varv på frågorna om färger/ord så hade det nog kunnat kantra rejält...

Redigerad av johnalder
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju klart att det blev vänster hand för jag håller i musen med höger.....................

post-363-0-47748900-1393229211_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och jag är fortfarande störd över morgonens resultat.

Regler och detaljer? Jo, pyttsan, så långt från mig som det bara kan vara.

Testet är felkonstruerat, så det så :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och jag är fortfarande störd över morgonens resultat.

Regler och detaljer? Jo, pyttsan, så långt från mig som det bara kan vara.

Testet är felkonstruerat, så det så :totaltgalen:

Jag tror jag håller med dig för jag är definitivt en högerhalva. Denna avviker i resultat mot annat som jag kollat.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag nästan fulländad. :whistling:

Fick oxå med båda... Måste va nåt med den fulländade “Leksandsgenen”. :D^_^

 

Jag tror jag håller med dig för jag är definitivt en högerhalva. Denna avviker i resultat mot annat som jag kollat.

Hade räknatmed högerhalvan högre. Spec eftersom jag är vänsterhänt. Det stämmde inte riktigt in med verkligheten i a f. Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och jag är fortfarande störd över morgonens resultat.

Regler och detaljer? Jo, pyttsan, så långt från mig som det bara kan vara.

Testet är felkonstruerat, så det så :totaltgalen:

Jag upplever mig själv som betydligt mer vänsterhalvsorienterad än vad resultatet visar, så jag gjorde testet igen. Det blev ännu "värre".

 

post-28798-0-44893200-1393230618_thumb.png

 

Det är väl bara att bita i det sura äpplet. För min del kan jag inte för mitt liv begripa hur en del tycker att hon snurrar motsols... No way!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever mig själv som betydligt mer vänsterhalvsorienterad än vad resultatet visar, så jag gjorde testet igen. Det blev ännu "värre".

 

attachicon.gifright.png

 

Det är väl bara att bita i det sura äpplet. För min del kan jag inte för mitt liv begripa hur en del tycker att hon snurrar motsols... No way!

Nä, samma uppfattning har jag, men om jag anstränger mig till det yttersta så kan jag till nöds få henne att snurra motsols en ytterst liten stund. Men det gäller på.

Det är klockren medsolssnurr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...